رئیس مرکز الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت که پیش از این از ورود مستقل به انتخابات سخن گفته بود، در جدیدترین اظهار نظرش اعلام کرده تصمیمش برای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری را به زودی اعلام می کند.

صادق واعظ‌‌ زاده پیش از انتصاب توسط مقام معظم رهبری به عنوان رئیس مرکز الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بوده و در کارنامه ریاست جهاددانشگاهی کشور را دارد.
وی با بیان اینکه "هیچ کشوری در شرایط اغتشاش سیاسی پیشرفت نمی‌کند"، تصریح کرده است: دولت باید از مرکز مناقشات سیاسی دور شود.
واعظ زاده در پایان با بیان اینکه "در مذاکرات دیپلماتیک، مسئولان باید به مسائل اقتصادی هم توجه کنند"، ادامه داد: شخصیت‌های علمی، سیاسی و جوانان به من برای حضور در انتخابات پیشنهادهایی دادند و من با بازدید از مراکز تولیدی و علمی به دنبال ارزیابی میدانی مشکلات و نیازهای این مراکز هستم و به زودی برای انتخابات ریاست جمهوری تصمیم خود را اعلام می‌کنم.
این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در دیدار از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بیش از همه به موضوع اقتصاد پرداخته و تاکید کرده که «تورم، بیکاری و تولیدجزو مشکلات اصلی کشور است» و باید نقدینگی بیش از 400 هزار میلیارد تومانی که اکنون سرگردان است وارد عرصه‌های تولید شود و اگر مشکل تولید حل شود، تورم و بیکاری هم درمان می‌شود.
واعظ زاده راهکار هدایت نقدینگی‌های سرگردان به سمت تولید را «سیاست‌گذاری‌های درست و صرف منابع دولتی بدون چشم‌داشت،» دانسته و گفته است: سیاست‌های کلان در گذشته تهیه و ابلاغ شده است اما بعد از ابلاغ آنها «اغلب قدمی برای اجرای آنها برداشته نشد و در این زمینه اجرای قانون اصل 44 جزء موارد استثنا بود.»
وی با بیان این اعتقاد که "طرح‌های اشتغال ضربتی دولت‌های خاتمی و بنگاه‌های زودبازده دولت‌های احمدی‌نژاد موفق نبود"، افزود: نیروی کار کشور ارزان و هوشمند است و می‌تواند یک مزیت در رقابت‌های بین‌المللی برای ما باشد.
واعظ زاده که معتقد است باید ساختارها را دوباره سازماندهی کرد، افزوده است: تمام دولت باید بصورت یک مجموعه هماهنگ کار کنند تا اقتصاد ما مبتنی بر دانش شود؛ به نظر من ظرفیت‌های انسانی مجموعه‌های دانش‌بنیان بسیار بیشتر از محصولاتی است که این شرکت‌ها تولید می‌کنند. 
دیگر اظهارات رئیس مرکز الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت به نقل از فارس به شرح زیر است:
*برای پیشرفت سریع کشور حلقه مفقوده‌ای وجود ندارد. ما تمام ساختارها را در کشور داریم اما این ساختارها بر سر جای خود قرار ندارند.
*جمعیت کشور اکنون جوان است و جوان بودن جمعیت یک فرصت بسیار مناسب برای پیشرفت است اما باید بدانیم که این فرصت در حال از دست رفتن است.
 *بعضی کشورهای همسایه ما در حال پیشرفت سریع هستند. به نظر من مشکلات کشور آنقدر وسیع نیست که بتواند مانع پیشرفت کشور شود؛ ما در طول 10 تا 12 سال آینده به پیشرفت حقیقی نیاز داریم و در این راه باید از سرمایه‌های انسانی و منابع کشور بتوانیم به خوبی استفاده کنیم.
/27212
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =