۰ نفر
۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۱

خسرو خرم

وقتی هواپیمای او در فرودگاه مونیخ فرود می آید و مامور گمرک از او سوال می کند که آیا چیزی همراه خود برای گزارش کردن دارید، مسی خواهد گفت هیچ چیز بجز استعداد خدایی فوتبال!
شاید این جواب درستی باشد چون سه‌شنبه  این بازیكن كوتاه قد لاجونی با قدی که به زور به 168 سانتی متر می رسد و این میزان را هم مدیون آزمایشگاه دکتر دیگو شوارتز – استین است، به جنگ کل جهان می رود. آیا می تواند موفق شود؟
خیلی ها شک دارند. حتی بعضی ها می گویند انتظار فوتبال تمام آلمانی را در ویمبلی لندن داشته باشید. لئونل مسی روز سه شنبه با یک تکنولوژی فوق مدرن فوتبالی مواجه خواهد شد. چون بایرن مونیخ امروز حرف آخر را در زیبایی و مدرنیته فوتبال می زند. حتی می توان گفت بایرن یک فوتبال پیشرو را به نمایش می گذارد.
آیا اصولا حق استفاده از فوتبال پیشرو را برای بایرن مونیخ داریم زمانی که بارسلونای کرایف و گواردیولا را دیده ایم. جهان علیه مسی بسیج شده است. بایرن یک طلای جدید است یک چیز خدایی فوتبال ناب و رویایی.
اگر بخواهیم پنج نفر از دشمنان (مخالفان) مسی را نام ببریم در راس آنها مربی سابقش پپ گواردیولاست. شک دارم که زمان طولانی در تردید این قرار خواهد گرفت که طرف عشق دوران مربیگری خود یعنی لیونل مسی قرار گیرد و یا وفاداری در مقابل کارفرمای آلمانی خود که هفده میلیون سالیانه قرار است به او حقوق دهند. گواردیولا که در کتاب لئوناردو فاسی گفت که تا آخر عمر مفتخر است زیرا لیونل مسی را تمرین داده است در طرف آزمایشگاه بایرن قرار خواهد گرفت. در جایی که باید ریزترین راه های خنثی کردن مسی را به آنها گوشزد نماید. زمانی که گواردیولا را به بایرن آوردند آلمانی های باهوش و عملگرا روی این مسئله حساب کرده بودند.
دومین دشمن قوی مسی فرانک ریبری است. همه چیز در بایرن دور و بر او می چرخد. اگرچه ماریو مانجوکیچ موتور بایرن است. ریبری یک طراح و تنها بازیکن نابغه بایرن مانند مسی است. این استعداد ناب خدایی را توماس مولر و یا شوایشتایگر در پاهای خود ندارند که ریبری دارد.
سومین دشمن مسی یوپ هانکس مربی بایرن است.
کسی که در این سن و سال همه چیز را با مربیگری بدست آورده است و باز هم می تواند چنین با انگیزه باشد. شاید استثناست. اگر فرگوسن را در نظر نگیریم. بایرنی های بی توجه نمی بایست قبل از زمان موعود به سراغ گواردیولا می رفنتد و با او قرارداد می بستند. چرا بایرنی ها یوپ هانکس را نخواستند. فقط به دلیل عادت بازنده شدن در سال گذشته. زمانی که اجازه داد بورسیادورتموند یک برنده همه جانبه باشد. ولی گول خوردند. بازنده پارسال امسال دارد همه جام ها را می برد. این مربی عالی آلمانی که تجربه قهرمانی اروپا را با رئال مادرید را دارد، زمین و زمان را به هم خواهد ریخت تا هر جور شده از سد بارسلونا عبور کند. لیونل مسی جدال بسیار سختی با این مربی آلمانی خواهد داشت.
چهارمین دشمن مسی خوزه مورینیو است. با فرض اینکه بارسلونا بر بایرن غلبه کند احتمالا در فینال باید منتظر رئال مادرید باشد و مورینیو اسب خودش را زین کرده که سومین قهرمانی را در این جام بدست آورد. یک بار با اینتر موفق شد مسی را از کار بیندازد. اگر فینال ویمبلی یک ال کلاسیکو باشد ممکن است موفق شود؟ ممکن است؟
پنجمین دشمن مسی کسی نیست جز کریستیانو رونالدو. دومین بازیکن برتر دنیا که بنظر خیلی ها بهتر از مسی است. درباره سلیقه ها بحث نمی کنیم. ولی رونالدو در خیلی چیزها بزرگ است و معمولا بزرگی او زمانی بزرگتر به چشم می آید که مسی یا مصدوم است و یا روز خوبی ندارد!
راسل، نیمار را به بارسلونا می آورد؟
فکر می کنم که این آخرین سال بزرگ مسی باشد. شک و تردیدها در بی انتها بودن قدرت فوتبال هر روز بیشتر و بیشتر می شود. حتی رئیس بارسلونا راسل هم شک دارد و دنبال این است که نیوکمپ یک ستاره جدید را بیاورد. ستاره ای به نام نیمار.
احتمالا این موضوع را مسی هم فهمیده است بهمین دلیل همه تلاش خود را می کند که به ویمبلی برسد. سال آینده هم جام جهانی در برزیل است.
فکر نمی کنم که مسی از پله جلو بزند. پله ای که 3 جام جهانی را برده است ولی احتمالا شهرت مارادونا را پشت سر گذاشته است. خیلی ها فکر می کنند بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است.
در بازی بایرن – بارسلونا خواهیم دید که آیا Seat Ibiz اسپانیایی از مرسدس بنز آلمانی می تواند سبقت بگیرد؟ بلی می تواند به یک شرط که پشت فرمان Seat Ibiz یک مسی آماده و سالم نشسته باشد.
 

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =