رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با حسن الشمری وزیر دادگستری عراق گفت: ایران حامی ملت عراق پس از دیکتاتور سابق این کشور است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با حسن الشمری وزیر دادگستری عراق ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد ارتباطات سیاسی، ‌اقتصادی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی ملت عراق در دوران پس از دیکتاتور سابق این کشور بوده و تقویت و تعمیق مناسبات در زمینه‌های گوناگون به نفع دو کشور مسلمان است.
بنا به گزارش خانه ملت، نماینده مردم قم تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی از توافقات صورت گرفته میان جمهوری اسلامی ایران و عراق کاملا حمایت می‌کند.
وی وحدت میان گروه‌های سیاسی عراق را یک ضرورت برای آن کشور دانست و ادامه داد: برخی دولت‌ها سعی دارند تا با ایجاد اختلاف میان گروه‌های سیای سبب تضعیف حاکمیت سیاسی عراق شوند.
لاریجانی در ادامه با ارزیابی مثبت از دیدگاه‌ها و مواضع مشترک دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی افزود: نقطه نظرات نزدیک، گفت‌وگوها و رایزنی‌های مستمر میان مقامات دو کشور می‌تواند به تأمین صلح و ثبات در منطقه کمک فراوانی کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات شوراهای محلی عراق را دستاوردی قابل توجه برای دولت و ملت عراق دانست.
حسن الشمری توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی میان دو کشور را یک ضرورت مهم برای کشور عراق خواند و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود برای افزایش همکاری‌ها و مناسبات دوستانه بین دو کشور کاملا بهره برد.
وزیر دادگستری عراق با اشاره به موضوع گروهک منافقین در عراق تصریح کرد: هم اکنون کنترل بیشتری بر حضور این گروهک در عراق اعمال می‌شود و با همکاری مجامع بین‌المللی اقدامات مناسبی برای آغاز خروج کامل آنها از عراق در حال انجام است.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =