۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰

با این در نظر گرفتن تعداد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هر روز شاهد وعده‌های رنگارنگ انتخاباتی هستیم.

سید صادق روحانی : حدود 50 روز تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است. حتی اگر احیانا چهره‌های دیگری از رجال سیاسی کشورمان احساس تکلیف نکرده و اعلام نامزدی نکنند با همین بیست و چند نامزدی که اعلام حضور کرده‌اند بازار شعار و سفر استانی و وعده و وعید دست کم در رسانه‌ها داغ داغ است.
یکی از یارانه می‌گوید و یکی از مسکن و اشتغال. یکی از سیاست خارجی می‌گوید و دیگری از حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران. خلاصه هرکسی از ظن خود شعاری می دهد و وعده‌ای را مطرح می‌کند. در هفته گذشته هم این وعده‌ها کم نبودند؛ صحیح‌تر آن است که بگویم خیلی هم زیاد بودند که خلاصه‌ای از آن‌ها را در جدولی که در ادامه می‌آید آمده است:
نامزد
وعده
احیای سازمان برنامه و بودجه یکی از برنامه‌های من است و احیای آن یک ماه بیشتر طول نمی‌کشد و من خیلی سریع شورای پول و اعتبار و شورای صادرات غیرنفتی را فعال خواهم کرد.
به مردم قول می‌دهم که نه تنها تحریم‌های اقتصادی را برمی‌داریم بلکه اقتصاد ایران را شکوفا می​کنیم.
به دنبال وزیر امور خارجه‌ای هستم که علاوه بر فهم قابل قبول به مسائل ایران، منطقه و دارا بودن قدرت تصمیم‌سازی و تصمیم گیری و اعتقاد به گفتمان نظام اداری، بینش اقتصادی صحیحی از مسائل ایران و منطقه داشت باشد.
بدون تردید دولت آینده باید تمام فعالیت‌های خود را حول توسعه و پیشرفت اقتصادی متمرکز کند. محور اقتصاد نیز تولید است و سرمایه‌ها باید به سمت تولید سوق داده شود. اگر به اقتصاد هوشمندانه با برنامه‌ریزی دقیق پرداخته شود می‌توانیم گام‌های بلندی در حوزه فرهنگی، خدماتی، نیازهای اجتماعی برداریم. محور اقتصاد است که رکن تحول و عبور از شرایط فعلی است.
اگر رئیس جمهور شوم در یک دوره چهارساله نرخ بیکاری را به کمتر از 10 درصد می‌رسانم
کشور در صحنه بین المللی با چالش های جدی مواجه است. فردی که انتخاب می شود باید حضورش در چارچوب سیاست کلی دنیا، همراه با صلح و دوستی باشد.
دولت باید همه تصمیم های اقتصادی خود را با مشورت بخش خصوصی اتخاذ کند، چون کسانی که سال ها تجربه کسب کردند دیدگاه های روشنی دارند که می تواند به دولت کمک کند.شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با دولت تدبیر و امید به جایگاه واقعی خود می رسد.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای فرهنگ کشور برنامه ریزی کند و مدیری که این وزارت خانه را می خواهد اداره کند باید در تمام برنامه هایش فرهنگ اسلامی را رعایت کند. وزیر ارشاد باید دست اش در دست مراجع و علما، حوزه های علوم اسلامی و هنرمندان به عنوان سه ضلع جهت ساز فرهنگی باشد.
برنامه ام همراه با توهم و ساختارشکنی نیست. برخلاف برخی ها که شعار اصلاح مدیریت جهانی میدهند من این موضوع را مربوط به قوه مجریه نمی دانم و سعی کرده ام در چارچوب ساختارهای نظام و بر اساس نقاط اشتراک تمام کاندیداهای ریاست جمهوری ادوار گذشته تدوین برنامه کنم.
به مدت 16 سال روابط خارجی ایران را از زیر صفر به جایی رساندیم که وزرای خارجه کشورهای جهان برای ملاقات با مسئولین ایرانی صف می‌بستند و اکنون نیز این شرایط قابل احیا شدن است، بنابراین اگر می‌خواهیم دارای اقتصاد محکمی باشیم باید روابط سیاسی خارجی قوی داشته باشیم.
مدیریت اقتصادی امری عرفی است باید با پیروی از جهت گیری ' الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت' از تجربه دیگر کشورها استفاده کنیم و بیش از این باید به مقوله تولید توجه کرد.
اینجانب به پشتوانه دغدغه‌های مطروحه بیست سال گذشته‌ام در فرهنگ و اقتصاد و سیاست، و با نشانه کارکرد صادقانه و پشتکار در انجام اموری که برعهده داشته‌ام، بر آن هستم با تأییدات الهی و با لحاظ همه جوانب قانونی و در یک همکاری مشترک با سایر ارکان ذی‌مدخل حکومت، امور و نهادهایی از کشور را، که با منویات قانون اساسی فاصله دارند احیاء نموده، برنامه‌ها و سیاست‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی غیرهمسو را اصلاح، و عنداللزوم آن‌ها را در چشمه خروشان و شفاف آموزه‌های اسلامی، پالایش و با آن‌ها منطبق سازم.
من سخنانی مبنی بر اینکه یارانه‌ها پنج برابر شود را حرف غلطی می‌دانم چرا که مخالف واقعیت‌های علم اقتصاد هستم؛ اهل اصراف و ریخت و پاش نیستم و در واقع اداره کشور را با روش‌های مقتصدانه مفید می‌دانم؛ اقتصاد مقاومتی هنوز در جامعه ما معنی پیدا نکرده و باید در راستای تحقق این بحث تلاش کنیم.
مبارزه با مفاسد نیازمند برخورد سیستمی و اطلاعات شفاف در حوزه های مختلف اقتصادی و سیاسی است و چنانچه فضا و قوانین مبهم و غیرشفاف باشد زمینه سوء استفاده فرصت طلبان محقق خواهد شد.
اسراف در تبلیغات و وعد وعید و ادعای انجام دادن برخی کارها را صحیح نمی‌دانیم و با شفافیت عرض می‌کنم با تمام توان در این راه حرکت می‌کنم و برای خودم و نزدیکانم (سببی و نسبی) چیزی نمی‌خواهم.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین اهوازی EU ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
    20 1
    من اگر رئیس جمهور شوم مردانه حرف میزنم و عمل میکنم. کاری را که نتوانم انجام دهم قولش را نمیدهم.
  • بدون نام IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
    17 25
    مردم دیگر کلک این یارانه ها را نمی خورند اگر یارانه را ده هزار تومان بکنید آخرش بیچارگی برای مردم است لطفا نقشه برای گرانی برای مردم نکشید بگذارید مردم را بحال خودشان باشند
  • بدون نام IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    14 2
    اگر رئیس جمهور شوم حرف نمیزنم عمل میکنم
  • بدون نام IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    11 1
    کشور ما بالغ بر 75 میلیون جمعیت دارد ولی به صورت روستایی اداره می شود اولین قدم برای پیشرفت یک کشور بوجود آوردن سیستم اطلاعات و آمار صحیح و شفاف است ایجاد دولت الکترونیک ،کارت الکترونیکی ملی که همه اطلاعات و فعالیتهای شهروندان در آن ثبت وضبط گردد تا بر مبنای آن برنامه ریزی های کلان وخرد انجام داد ،سیستم مالیاتی را می توان بر مبنای آن تقویت کرد تا به سمت دولت رفاه پیش برویم ولی مطمئنا هر رئیس جمهوری بخواهد چنین کاری را بکند با مقاومت شبکه های قدرت روبرو خواهد شد چون شفاف بودن اطلاعات چیزی است که مفسدان اقتصادی از آن می ترسند،در کشورهای پیشرفته به لطف دولت الکترونیک همه چیز شفاف است قدرتمندان نمی توانند مثل کشور ما هر تجارت ناپاکی را انجام دهند و از مالیات هم فرار کنند.
  • حاج هادی دوراهکی IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    1 5
    ارام ارام به زمان انتخابات نزدیک می شویم...اما در این میان چند نکته لازم به ذکر است: نکته اول: یادمان نرفته است که در کارنامه دولت فعلی چه نقاط مثبت و منفی نهفته است و بالاخره مردم به دولت فعلی چه نمره ای خواهند داد که مصداق عملی آن در: نتایج انتخابات ریاست جمهوری این دوره مشخص خواهد شد. نکته دوم::اینک فرصت انتخاب و سرنوشت کشور در دست من و توست تا برای تمام شدن دغدغه ها،نگرانی ها،و دلتنگی های کشورمان تصمیمی درست و عقلایی بگیریم . رهایی کشور از بن بست های مذکور ،هوای تازه دمیدن در روح و کالبد خسته و غبار گرفته ایران و ایجاد نشاط اجتماعی و باز شدن درهای تغییر در مبلمان شهری کشور به انتخاب آگاهانه و هوشمندانه من و تو بستگی دارد پس بیایید این فرصت را این بار بیهوده از دست ندهیم
  • علی IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    1 2
    من رییس جمهور نمیتوانم بشم چون اگه بشم باید نظم وانظباط مالی محکم برقرار کنم وسود جو و رانت خوار وغیره را اعدام میکنم کسانی که بیش از یک مسکن دارند مالیات سنگین میزارم کسی درست کار نکنه بد رانندگی کنه غیر هنجاری کنه مجازات سخت تایین میکنم چطوره ؟
  • بدون نام IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    1 0
    خبر انلاین دیگر نظر نمیدهم و وارد سایتتون هم دیگه نمیشم چونکه نظرهایی که حالت نقد از مسئولین داشته باشن نشون نمیدین!