پلیس استرالیا اعلام کرد فردی که خود را رهبر هکرهای گروه LulzSec معرفی کرده را بازداشت کرده است.

هکر خودخوانده ، مت فلانری،  24 ساله متخصص امنیت اطلاعات است که بعد از اعتراف، هم بازداشت شده و هم بلافاصله متهم شده است.
گروه هکری LulzSec (از متحدان گروه هکرهای ناشناس یا anonymous) مسوول حمله به شرکت سونی و هک پلی استیشن و سایت عمومی سازمان سیا در سال 2011 است که برخی از اعضای آن تاکنون بازداشت شده اند و اف بی آی و پلیس های سایبری دنبال رهبر این گروه بودند.
وی که نام سایبری اش Aush0k است، دو جرم جدا از هم مرتکب شده: یکی تغییر اطلاعات با دسترسی غیر مجاز و دوم دسترسی غیر مجاز به اطلاعات محرمانه که اگر این دو جرم ثابت شود، دست کم 12 سال را باید در زندان سپری کند. (این دو جرم حداکثر 22 سال زندان را در بر می گیرد)
Aush0k ، 15 ماه می در دادگاه تفهیم اتهام خواهد شد. {لینک}
وی ظاهرا برای شرکت امنیتی Content Security کار کرده و به اطلاعات محرمانه دولت استرالیا دسترسی داشته اما خودش می گوید به اطلاعات دولتی دسترسی پیدا نکرده است. پلیس کامپیوتر وی را نیز همراه خود برده است.
پلیس فدرال استرالیا می گوید دو هفته قبل فهمیدند یکی از سایتهای حکومتی Compromise شده است و آنها رابطه مستقیمی بین پروفایل فلانری در لینکداین و شبکه Tenable که در آنجا کار می کرد، یافتند.
فیل کورث از کمپانی Content Security  فلانری را یک کارمند سطح پایین با قرار داد سه ماهه اعلام کرد که با جرمهای اعلام شده هماهنگی ندارد و تاکید کرد فلانری به هیچ دیتای محرمانه ای دسترسی نداشته است.
هفته گذشته دادگاه کالیفرنیا Cody Kretsinger ملقب به Recursion یکی از اعضای گروه LulzSec را به یک سال و یک روز زندان محکوم کرد.
در ماهی که گذشت نیز دادگاهی در انگلیس رایان آکروید 26 ساله ملقب به Kayla  را که از اعضای معروف lulzSec بود را در لندن گناهکار شناخت.{لینک}
 
از آنجایی که اف بی آی و سایر پلیسهای سایبری دنبال رهبر این گروه بوده اند و از سال 2011 بدین سو موفق به دستگیری وی نشده اند، شاید فلانری خواسته خود را معروف کند و یا شاید هم پلیس خواسته تا رهبر اصلی از لانه بیرون بیاید! باید منتظر شد و دید آیا هکر استرالیایی رهبر اصلی است یا نه؟
 
 
منبع: رید رایت
5656
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =