۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰

ایسنا نوشت:

شورشیان منطقه دارفور سودان با حمله به یکی از شهرهای نزدیک به خارطوم، به پایتخت نزدیکتر شدند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این حمله نشانگر مهم‌ترین تلاش این ائتلاف شورشیان است که به دنبال سرنگونی حکومت عمر حسن البشیر، رئیس‌جمهوری سودان هستند. تاکنون این مبارزات به مناطق دور افتاده دارفور و "کردفان جنوبی" و کشورهای حاشیه رود نیل که هم مرز با سودان جنوبی هستند، محدود شده بود.

جنبش "عدالت و برابری" اعلام کرد، شورشیان به شهری واقع در کردفان شمالی که در 500 کیلومتری جنوب خارطوم قرار دارد، حمله کردند. این گروه اعلام نکرد که آیا این شورشیان در تلاش برای پیشروی بیشتر هستند یا خیر.

ارتش سودان به رسانه‌های محلی اعلام کرد که همچنان در حال مبارزه با این شورشیان در داخل شهر "اوم راوابا" که دومین شهر بزرگ سودان محسوب می‌شود، هستند. ارتش سودان این شورشیان را به تخریب یک نیروگاه برق، پمپ بنزین‌ها و یک برج مخابرات متهم کرده و اعلام می‌کند که مبارزات همچنان در جریان است. سخنگوی این شبه‌نظامیان اعلام کرد: نیروهای ما بخش‌های شرقی کردفان شمالی و "اوم راوابا" را در کنترل خود درآورده‌اند. هدف این حمله، ضعیف کردن دولت سودان است تا متوجه برنامه استراتژیک ما برای سرنگونی این رژیم بشود.

فرماندار کردفان شمالی اعلام کرد، دولت توانسته تا جاده میان خارطوم و کردفان شمالی را که به دنبال این مبارزات مسدود شده بود، بار دیگر باز کند. وی افزود: این شورشیان به طرف جنوب فرار کرده‌اند. آنها نتوانستند در شهر اوم راوابا بمانند.

5252
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =