۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۰

مدل جدیدترین طراحی هواپیمای مافوق صوت بوئینگ در تونل باد مرکز تحقیقاتی گلن ناسا در حال آزمایش است تا مهندسان به طراحی بهینه‌ای برسند که علاوه بر صرفه بالای اقتصادی، آلودگی صوتی کمتری در پرواز فراصوت داشته باشد.

این هواپیما که آیکون2 (Icon II) نام گرفته، تغییرات گسترده‌ای نسبت به تنها هواپیمای تجاری فراصوت پیشین یعنی کنکورد نشان می‌دهد. موتورهای هواپیما بالای بال قرار گرفته‌اند تا از بال به‌عنوان سپری در برابر غرش کر کننده موتورها استفاده کنند؛ و دم V شکل هواپیما هم موج ضربه‌ای حاصل از پرواز فراصوت را به پشت هدایت می‌کند تا مسافت بیشتری را در هوا طی کرده و از شدت آن به هنگام رسیدن به سطح زمین (و آسیب زدن به گوش‌های مردم) بکاهد.
هواپیماهای کنکورد که با سرعت 2 ماخ (دو برابر سرعت صوت) در مسیر لندن-نیویورک و پاریس-نیویورک پرواز می‌کردند، در سال 2003/1382 به دلیل آلودگی صوتی شدید و هزینه‌های گزاف نگهداری بازنشسته شدند.
برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =