مهر نوشت:

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اتهام به کار بردن سلاح های شیمیایی توسط دولت سوریه را مسخره و ساختگی خواند و با اشاره به تهدیدات آمریکا علیه سوریه گفت: آنها بارها اعلام کرده اند که جنگ می کنیم ولی مراکز اطلاعاتی آنها اعلام کرده اند که توان جنگ جدید را ندارند.
سردار سرلشگر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه همایش تجلیل از شهید مطهری و روز معلم که امروز دوشنبه در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد، در پاسخ به سئوالی، مبنی بر مانور نظامی مشترک آمریکا و کشور های منطقه گفت: آمریکا در منطقه حضور دارد و دائما به فکر این است که حضور خود را گسترش دهد ولی در عراق و افغانستان شکست خورده است. لذا آمریکا دنبال منافع سرمایه داری است و تلاش خود را با حضور نظامی برای دفاع از منافع سرمایه داری انجام می دهد.
وی با بیان اینکه وزیر خارجه آمریکا در سفر به مصر این مسائل را بیان کرد گفت: وزیر خارجه آمریکا در ادامه به اسرائیل می رود و می گوید سوریه احتمالا از سلاح شیمیایی استفاده کرده و بعد اوباما می گوید اطلاعات تایید شده است. اینها عملیات روانی علیه دولت سوریه است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تروریست هایی که در سوریه می جنگند عناصر جهل و استکبارند، افزود: آنها منافع صهیونیست ها را در آنجا دنبال می کنند و طبیعی است آمریکا و صهیونیست ها در عملیات روانی طوری رفتار کنند که دولت سوریه را تضعیف کنند ولی قادر به انجام عملیات نظامی به سوریه نیستند و این کار را انجام نخواهند داد. آنها بارها اعلام کرده اند که جنگ می کنیم ولی مراکز اطلاعاتی آنها اعلام کرده اند که توان جنگ جدید را ندارند.
سرلشکر فیروزآبادی ادامه داد: اگر جنگ شود هزینه های آنها 10 برابر می شود الان در شرایطی هستیم که در بعضی از ایالات آمریکا مناطق محروم شکل گرفته و بنای آمریکا به جنگیدن نیست او سیاستمداری است که تلاش می کند از این پیچ و خم ها عبور کند و در صدد این است که این بازی را به جنگ روانی تبدیل کند و تمایلی ندارد هزینه نظامی به مردم تحمیل شود.
فیروزآبادی در پاسخ به دیگر سئوالی مبنی بر اینکه توصیه شما در انتخابات به مسئولان و کاندیداهای انتخابات چیست، با بیان اینکه ما نمی گوییم رئیس جمهور بله قربان گو باشد، افزود: ولایت در جمهوری اسلامی در حقیقت نظام اسلامی است و کسی که قرار است رئیس جمهور شود باید این نظام را قبول داشته باشد و حرکت را از ریل کج نکند بلکه باید هماهنگ با نظام ولایی کشور حرکت کند حاشیه ساز، خودخواه و خودمحور نباشد.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =