مهر نوشت:

حسن سبحانی کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در سلسله نشست های راهبردهای رئیس جمهور آینده که در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد گفت: آمدن و رفتن رئیس جمهور به این معنا نیست که همه چیز از نو تعریف شود. قوانین و مقرراتی هست که کار خود را انجام می دهد و نباید تلقی شود که رئیس جمهور همه کاره است و زمانی که روی کار آمد می تواند همه چیز را عوض کند. رئیس جمهور بخشی از حاکمیت است.

وی با بیان اینکه اکنون در کشور احزاب فعال وجود ندارد گفت: قانون کنونی انتخابات کفایت نمی کند در نتیجه یک نفر فقط سه هفته قبل از رای گیری متوجه می شود که مورد تایید هست یا خیر و با این فضای جغرافیایی ایران فقط سه هفته فرصت اطلاع رسانی و معرفی خود را دارد. من در مجموع گفتمانی را انتخاب کردم که بازگشت به اصول قانون اساسی است و در این راستا است که جامعه رشد می کند اگر این گونه باشد می توانیم ادعا کنیم به سمت جامعه ای که قانون اساسی خواسته است پیش می رویم.

سبحانی با بیان اینکه دور شدن از قانون اساسی باعث می شود مردم در استضعاف اقتصادی بمانند و این استضعاف سبب استضعاف فرهنگی می شود گفت: وعده های بالایی که در خصوص پرداخت یارانه ها به مردم داده می شود ظلم است. با این وضعیت ما با ریزش ارزش ها در نظام جمهوری اسلامی مواجه هستیم که ارزش طبقه پولدار به طبقه فقیر سرایت کرده است.

وی در خصوص اعضای کابینه دولتش اظهار داشت: به عقیده بنده وزرا مجری های اصلی هستند. افرادی که وارد این عرصه می شوند باید قائل به کار جمعی باشند و گذشته این افراد نشان دهد که به اصول قانون اساسی پایبند هستند.

وی ادامه داد: سه نفر از افراد کابینه یعنی رئیس بانک مرکزی، مسئول برنامه ریزی کشور و وزیر اقتصاد در مسایل اقتصادی باید حق وتو داشته باشند چرا که اقتصاد ما خیلی بی نظم است و کسانی که مسئول اصلی اقتصاد هستند تا وقتی که این بی نظمی تبدیل به نظم شود باید حق وتو داشته باشند.

/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =