۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱

برنده جایزه خرس نقره‌ای جشنواره برلین برای فیلم «آواز گنجشک‌ها» می‌گوید در ترکیه و کشورهای خارجی هم بازی کرده اما دوست دارد در کشور خودش کار کند.

رضا ناجی بازیگر سینما در گفت‌وگو با فارس به مرور تجربیات خود و کاستی‌های عرصه بازیگری پرداخته است. بخش‌هایی از این گفت‌‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

 

- محمد امین ناجی هستم معروف به رضا ناجی، سال 1321 در تبریز به دنیا آمده ام. اگر بازیگر نبودم دوست داشتم مکانیک شوم.

 

- دوست دارم با همه کارگردان‌ها کار کنم و نقش‌های تاریخی را خیلی دوست دارم.

 

- از همه نقش‌هایم راضی هستم و کاری نمی‌کنم که خجالت بکشم.

 

- من از کسی الگو نمی‌گیرم، فیلمنامه و کاری که انجام می‌دهم را از جامعه و هنجارهای آن می‌گیرم.

 

- تا حالا رابطه مردم با سینما یا تلویزیون را نگرفته‌ام که بگویم کدام بهتر است.

 

- به نظرم دستمزد بازیگران منصفانه نیست، من نمی‌دانم بازیگران دیگر چقدر دریافت می‌کنند، اما پولی که من می‌گیرم منصفانه نیست و به قدری به بازیگران پول نمی‌دهند که بخواهد از پارو بالا برود.

 

- به نظر من هر کس در بازی تواناتر است به مباحث علمی اشراف بیشتری دارد. در کشور ما کارگردانانی هستند که انتخاب می‌کنند، به نظر من کارگردان باید بازیگر را با توجه به فیلمنامه انتخاب کند و هنرمند، هنرمند است نمی‌توان به هنرمند گفت مانکن، این مانکن هیچوقت نمی‌تواند در سینما باقی بماند.

 

- در سینما برخی تهیه کنندگان و کارگردانان از چهره استفاده میکنند و برخی از هنرمند استفاده می‌کنند، که این موضوع هم جایگاه خودش را دارد. متاسفانه در کشور ما وقتی بازیگری پیر می‌شود، کارگردانان کمتر به سراغ وی می‌روند که اصلا کار درستی نیست.

 

- به نظر من مردم به همه نوع فیلمی نیاز دارند و هر نوع فیلمی باید ساخته شود، برخی فیلم هنری را دوست دارند، برخی هم فیلم‌فارسی را دوست دارند.

 

- من دوست دارم به همه سالمندان هم‌صنف خودم سر بزنم، ولی برخی‌ها پیدا کردنشان سخت است.

 

- به وجود آمدن مشکل برای زندگی شخصی بازیگران اتفاقی است که ممکن است برای همه روی بدهد، ما در ایران چقدر بازیگر داریم که دچار مشکل شده باشند؟ شما اگر به دادسرا سر بزنید چند نفر بازیگر می‌بینید؟ کلا بازیگرانی که زندگیشان به مشکل خورده است شاید تعدادشان 20 نفر هم نباشد.

 

- من هالیوودی هم بازی کرده‌ام! من در ترکیه و کشورهای خارجی بازی کردم ولی دوست دارم در کشور خودم کار کنم.

 

- من قبول ندارم در بین مردم این اعتقاد وجود دارد که بازیگران تقیدات مذهبی و اخلاقی ندارند. اکثر بازیگران اخلاقشان خوب است.

 

- من چند ماه در جبهه در حال ماموریت بودم. اگر خدایی ناکرده در کشور جنگ اتفاق بیفتد با جان و دل شرکت می‌کنم.

 

- کار طنز را با خنده کار می‌کنند، در کشور ما برای مردم همه چیز نیاز است البته غیر از موارد خلاف شرع،‌ خنداندن مردم ثواب هم دارد.

 

- من تا به حال بحث فساد در سینما را نشنیده‌ بودم. این حرف در مورد هنرمندان اشتباه است، هنرمندان ما همگی خوب هستند.

 

- اگر یک میلیارد تومان پول نقد داشتم سعی می‌کردم زندگی خودم را  کمی سر و سامان بدهم و باقی مانده را به سرای سالمندان و بهزیستی اهدا کنم.

 

- آخرین کتابی که خوانده‌ام دیوان حافظ است.

 

58246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =