۰ نفر
۱۸ آذر ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۸

همزمان با زمزمه تهیه گزارش کمیته ویژه مجلس شورای اسلامی ، رسانه های نزدیک به جریان اصولگرای منتقد دولت در مجلس انگشت اتهام خود را به سمت دادستان سابق تهران نشانه رفته اند .


به نوشته شفاف؛این رسانه ها که خود از اصولگرایان حامی دولت در انتخابات خرداد 88 بوده اند ، در حالی با صراحت از نقش قاضی مرتضوی در مسائل مربوط به کهریزک می نویسند که هنوز هیچ گزارش رسمی در این باره از سوی مجلس منتشر نشده است .

پیش از این نیز یک سایت نزدیک به زاکانی نماینده اصولگرای تهران از نقش سعید مرتضوی در این ماجرا خبر داده بود که مرتضوی نیز زاکانی را فردی بیمار خواند که به خاطر مسائل شخصی با وی مخالفت می کند . با این حال امروز یک سایت خبری دیگر که نزدیک به احمد توکلی نماینده تهران نوشت :

در پی انتشار وقوع جنایاتی در بازداشتگاه کهریزک در تیرماه گذشته و تعلل مراجع قضایی در محاکمه، معرفی و مجازات جنایتکاران، آمران و مسئولان آن بازداشتگاه، حدود سه ماه پیش رییس محترم مجلس شورای اسلامی هیاتی از نمایندگان مردم را برای بررسی موضوع و گزارش به خانه ملت مامور کرد.

حدود دو ماه پیش اعلام شد که گزارشی این هیات آماده قرائت از تریبون مجلس است اما از آن زمان تاکنون، قرائت این گزارش به دلایل و بهانه‌های مختلف به تاخیر افتاده است.

در این مدت انتشار خبر خودکشی پزشک شاغل در بازداشتگاه کهریزک بر ابهامات و شایعات درباره این موضوع افزود و بهانه و سوژه مناسب را در اختیار دشمنان و بدخواهان نظام قرار داد تا آبروی ملی و سرمایه اجتماعی کشورمان را هر چه بیشتر مخدوش کنند.

از آنجایی که وقوع جنایت در بازداشتگاه کهریزک که زیر نظر مستقیم دادستان سابق تهران اداره می‌شد، قطعی است و در این جرم بزرگ، علاوه بر جنبه خصوصی جرم و حقوق خانواده‌های داغدار، جنبه عمومی جرم و هتک آبروی نظام و خسارت بی‌سابقه به سرمایه اجتماعی نیز موضوعیت دارد؛ ضروری است مجلس محترم بیش از این در قرائت گزارش هیات تحقیق از بازداشتگاه کهریزک تعلل نکند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 29025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =