۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱

مهر نوشت:

رئیس کل بانک مرکزی گفت: تغییر نرخ سود بانکی در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار دارد.

محمود بهمنی در پاسخ به این پرسش که آیا نرخ سود بانکی در سالجاری تغییر می‌کند؟ اظهارداشت: تغییر نرخ سود بانکی موضوعی است که باید مجموعه اعضای شورای پول و اعتبار درباره آن توافق کنند.
وی با اشاره به تورم حدود 3.5 درصدی کنونی، گفت : پیش بینی بانک مرکزی نرخ تورم بالاتر از این میزان بود اما با جمع آوری نقدینگی توانستیم سرعت رشد نرخ تورم را کاهش دهیم.
رئیس کل بانک مرکزی همچنین از نزدیک شدن نسبت تسهیلات بانکی به منابع بانکها خبر داد و افزود: نسبت تسهیلات به منابع بانکها 111 درصد و فراتر از حد مجاز بود که اکنون به حدود 100 درصد رسیده و به تعادل نزدیک شده است.
بهمنی کاهش مطالبات معوق را از دیگر دستاوردهای نظام بانکی دانست و تصریح کرد: نسبت مطالبات غیر جاری به کل تسهیلات در بهمن ماه گذشته 16.9 درصد بود که در اسفند گذشته به 18.2 درصد رسید اما اکنون به 14.7 درصد کاهش یافته است.
به گفته رئیس کل بانک مرکزی، حجم نقدینگی نیز که به 37.5 درصد رسیده بود، اکنون به 30.8 درصد رسیده است.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    36 1
    کاهش یا افزایش؟
    • علی IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
      49 1
      افزایش عزیز ... برای جمع کردن نقدینگی
  • افرا IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    32 2
    خدا بخیر کنه
  • ملت IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
    21 1
    اقا جان تنها راه كنترل تورم مملكت تعيين نرخ سود سپرده مساوي يا بالاتر نرخ تورم است انهم نرخ تورم واقعي .اين حرفي كه يك عده ميگويند در اين صورت نرخ تسهيلات براي صنايع سنگين ميشود درست نيست چون اين مطلب ربطي به مردمي كه پول وسرمايه شان را نزد بانك ميگدارند ندارد بانك ها بايد حافظ سرمايه مردم در برابر تورم باشند نه اينكه حافظ صنايع ضرر ده با مال وسرمايه مردم باشند .اگر قرار كمكي به صنايع كشور بشود كه بايد بشود وظيفه دولت است نه مردم بيچاره.