۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۹

فارس نوشت:

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس بر اساس قانون انجام شده است، گفت: مدارس سال آینده هم روزهای پنج‌شنبه‌ تعطیل هستند.

 حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: بر اساس راهکار 1،1 و 21،6 سند تحول آموزش و پرورش که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، درباره تعطیلی روزهای پنج‌شنبه‌ اقدام شد.

وی با بیان اینکه تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس در شورای عالی آموزش و پرورش بررسی و مصوب شد، گفت: تعطیلی‌ مدارس در روزهای پنج‌شنبه بر اساس اعتقاد انجام شده و کارها و برنامه درسی ملی نیز بر آن اساس نوشته شده است.

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس بر اساس قانون انجام شده است، ادامه داد: اگر کسی خواست قانون را عوض کند، مشکلی ندارد و باید روند را طی کند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا مدارس سال‌ تحصیلی آینده نیز در روزهای پنج‌شنبه تعطیل هستند»، بیان داشت: امسال که تمام شده است و با این روند و بر اساس قانون، مدارس در سال آینده نیز تعطیل است اما هیچ قانونی، وحی نیست و اگر قانونگذار بخواهد، می‌تواند تغییر دهد.

 در راهکار 1،1 سند تحول آموزش و پرورش آمده است: طراحی، تدوین و اجرای برنامه درسی ملی بر اساس اسناد تحول راهبردی و باز تولید برنامه‌های درسی موجود با تأکید بر: الف) متناسب‌سازی حجم و محتوای کتب درسی و ساعات و روزهای آموزشی با توانمندی‌ها و ویژگی‌های دانش‌آموزان؛ ب)حاکمیت رویکرد فرهنگی ـ تربیتی در تولید محتوا و تقویت شایستگی‌های پایه دانش‌آموزان؛ ج) بهره‌مندی فزون‌تر از روش‌های فعال، خلاق و تعالی بخش؛ د) بهره‌گیری از تجهیزات و فناوری‌های نوین آموزشی و تربیتی در راستای اهداف؛ ه) توجه بیشتر به تفاوت‌های فردی به ویژه هویت جنسیتی دانش‌آموزان و تفاوت‌های شهری و روستایی.

در راهکار 21،6 آمده است: تحول در ساختار و مدیریت زمان آموزش در مدارس و تعیین و متناسب‌سازی ساعات و روزهای آموزشی در طول هفته.
45301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م م IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    3 3
    جناب آقای حاجی بابایی همانطور که مستحضرید اکثر شرکتهای خصوصی تابع قانون کار نیستند و خانمهایی که در این شرکتها کار می کنند هفته ای 54 ساعت کار می کنند . یعنی با تعطیل شدن مدارس در پنج شنبه برای این خانم ها مشکلات حاد بوجود می آید و امنیت اخلاقی و جانی بچه ها بواسطه تنها ماندن در خانه و شپرده شدن به دست اقوام و همسایگان به خطر می افتد . باور کنید با یک حقوق نمی توان زندگی کرد . ما مجبوریم پا به پای همسرانمان کار کنیم تا بتوانیم زندگی کنیم . یا قانون کار را برای مادران اصلاح کنید یا ساعت کار مدارس را با ساعت کار مادران تنظیم کنید . این به نفع جامعه و فرزندان این جامعه و آینده ایران و امنیت اخلاقی و روانی نسل آینده است . قانون کار فعلی فقط در جهت کاهش جمعیت حرکت می کند .
  • زهره EU ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۱
    4 5
    مدرسه ی ما 5شنبه ها باز است
    • تهی A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
      1 3
      خوب تو نرو
    • حسین IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
      0 1
      مال منم
  • امیر A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    2 2
    سلام.امروز 6 مرداد است و هنوز حقوق تیرماه معلمان پرداخت نشده است.ادارات آموزش و پرورش پاسخگو نیستند.زندگی در گرانی ها با حقوق اندک معلمی دشوار است.لطفا پیگیری کنید
  • ایناز IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
    1 3
    سلام مدرسه ی ما هم 5شنبه هاهم بازه...مدرسه ی ما مشهدمدرسه ی نوره دخترانه توی بزرگمهره
  • امیرحسین IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    5 1
    پنج شنبه ها مدارس تعطیل باشند؟
  • سارا EU ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 2
    حالا مدرسه پنجشنبه مدرسه باز است یا نه.........
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    2 1
    واغقا خسته مشویم 6 روز بریم مدرسه لطفا به فکر ما باشید