علیرضا دبیر می گوید شرایط بد ورزش کشور قبل از همه تقصیر وزارت ورزش است به عنوان متولی ورزش کشورد

فرهاد عشوندی: علیرضا دبیر قهرمان المپیک سیدنی با حضور در کافه خبر ، برای شما کاربران محترم خبرآنلاین از نا به سامانی های ورزش کشور سخن گفت. او شرایط به هم پیچیده ورزش ایران را نشان از بی تدبیری و کم کاری های مدیران عالیرتبه متولی می داند و می گوید امیدوار است در چند ماه آینده با تحول در نظام اداری کشور ، این معایب هم هرچه سریعتر برطرف شوند.
*آقای دبیر شرایط فعلی کشتی کشور را چطور می بینید؟ اخیرا تغییرات زیادی را در فدراسیون شاهد بودیم و به نوعی مشخص نیست که در آنجا چه می گذرد...
ببینید من از همان روز اول گفتم که مشکل کشتی در مدیریت آن است. کلا مشکل ورزش در مدیریت است و تا این مسئله حل نشود وضعیت همین است. ما از دو چیز باید بترسیم، از ورزشکار سالاری و مربی سالاری. همان قدر که از ورزشکار سالاری می ترسیم از مربی سالاری هم باید بترسیم. به نظر من مشکلات کشتی بیشتر از این حرف هاست. مدیریت، برنامه ریزی و ... . باید اصل آن اصلاح شود تا دیگر مسائل آن هم درست شود.
*ما در حال حاضر دو رویداد مهم را پشت سر گذاشتیم، یکی اتفاقات تیم رسول جزینی در جام جهانی کشتی فرنگی که تیمی جوان بود و قهرمان نشد اما تیم کشتی آزاد با ترکیب اصلی قهرمان شد. بعد از آن هم بازیهای قهرمانی آسیا بود که متاسفانه هر دو تیم در نتیجه گیری موفق نبودند. اینها را چطور ارزیابی می کنید؟
ببینید در مورد مسابقات قهرمانی آسیا باید بگویم که خود من از نتیجه خوشحال شدم. به نظرم دستاورد آن بسیار بیشتر از جام جهانی است. ما در جام جهانی اول شدیم اما در مقابل چه تیم هایی و با چه کسانی بودیم؟ اما اینجا باختیم و دوم شدیم، با چه کسانی؟ من خوشحالم که ما در این مسابقات دوم شدیم.  بارها در مسابقات آسیایی اول شدیم خب در نهایت چه شد؟ نوع جوانگرایی مهم است. آیا ورزشکاری که 25، 26 ساله است جوان است؟ من کاری که دوستان به اسم جوانگرایی کردند را قبول دارم. دستشان درد نکند، خیلی خوب است. به نظر من این باخت نتایج به مراتب بهتری برای ما دارد. اما خودمان بررسی کنیم و سن این جوانان را هم در نظر بگیریم. جوان کسی است که آینده دارد. جوان کسی است که در 4، 5 سال آینده حرف هایی برای گفتن داشته باشد.
*کسی مثل علیرضا دبیر مسابقات سال 1999 در این تیم بود که نتیجه بگیرد؟
نه علیرضا دبیر سال 1999 با تجربه بود، دو مدال مسابقات جهانی داشت. درست است که 22 ساله بودم. من می خواهم بگویم که باید 19، 20 ساله ها به تیم ملی دعوت شوند که در 22 سالگی ثمره ای داشته باشند. اگر هم قرار است کسی شکست بخورد آنها باشند. جوانگرایی خوب است اما برای کسانی که واقعا جوان باشند.
*اتفاق بدی که افتاد این بود که ما تمام کرسی های بین المللی خود را از دست دادیم، حتی در آسیا. این چطور اتفاق افتاد؟
من مقصر اول را وزارت ورزش می دانم و بعد از آن کمیته المپیک، چرا که وزارت ورزش روی فدراسیون ها تاثیرگذار است. وقتی روسای فدراسیون ها به این شکل برکنار می شوند نتیجه آن هم از دست دادن کرسی ها می شود. اگر هم می خواهیم مسئولان را تغییر بدهیم باید با تدبیر بیشتری عمل کنیم تا نتیجه اش این نشود. کرسی ها اهمیت زیادی دارند، لابی ورزش دنیا در آنجا انجام می شود.
*این که کشوری مثل قطر می تواند کرسی بگیرد و ما نمی توانیم به این معنی است که اشتباهی را مرتکب شدیم؟
حتما همینطور است. یعنی بدون تدبیر عمل کردیم.
*فکر می کنید که مشکلات انتخابات کمیته ملی المپیک و این وضعیت هرج و مرج ورزش بعد از انتخابات حل شود یا اینکه همچنان ادامه داشته باشد؟
امیدوارم همه چیز  انتخابات ریاست جمهوری حل شود، ورزش هم بخشی از این مشکلات  است.
 

252 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    21 3
    آخر دوره شورای شهر شد واین آقا به سخن آمد !!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
      5 1
      نمیدونم چرا ملت این همه تشنه ی قدرت اند