نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت که امروز جریان فتنه و انحراف دو لبه یک قیچی هستند که ریشه انقلاب را می‌زنند.

در ادامه گزیده ای از اظهارات محمدباقر قالیباف در همایش جهاد ادامه دارد به نقل از فارس می آید:

  • اگر اقدامی برای جانبازان در شهرداری انجام می‌شود بنده هیچ نقشی در آن ندارم و اگر کمکی هم شده باید بدانید که مال شما است و از جیب شماست؛ البته بنده مطمئنم که همه شما راضی هستید که این اتفاق بیفتد و کسانیکه سلامت و زندگی خود را برای اسلام، انقلاب و نظام گذاشتند باید حداقل کمک‌ها را در حق آنها روا داشت که انجام این کمک‌ها وظیفه ماست.
  • حفظ انقلاب اسلامی ایران مبنای دینی داشته و مبتنی بر فرهنگ اهل بیت و ریشه در محرم و صفر دارد. اگر آنجا لازم بود خون بدهیم این جا باید هم خون بدهیم و هم خون دل بخوریم تا بتوانیم انقلاب‌مان را حفظ کنیم. البته سخت‌تر از حفظ انقلاب این است که پیروان راستین انقلاب تلاش کنند ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را در جامعه تحقق ببخشند.
  • امروز شکل دفاع تغییر کرده است؛ اگر دیروز لازم بود در میدان مین، معبری باز کنیم و آن یک روش دفاع از انقلاب به شمار می‌رفت امروز بنده به عنوان یک باقیمانده از آن دوران وظیفه دارم حفظ انقلاب برای نشان دادن کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانم.
  • جان حرف ما در انقلاب این بوده که اگر مردم در سایه دین و یک نظام ولایی زندگی کنند با یک زندگی، هم دنیا و هم آخرت آنها تضمین می شود . امروز مردم و رهبری این خواسته را از ما دارند و شهدا نیز برای همین خواسته رفتند. این جامعه جامعه‌ای است که در آن گناه نشود و مردم در یک فضای معنوی و اخلاقی زندگی کنند؛ امروز مجاهد واقعی، پیروان شهدا و سربازان امام و رهبری و دلدادگان انقلاب و کشور باید تلاش کنند تا این اتفاق بیفتد.
  • نباید زحمات انجام شده در کشور را نادیده گرفت. تاکنون زحمت‌های طاقت‌فرسایی در کشور انجام شده است. ما امروز خیلی از مسائل و دشمنی‌های دشمن را می‌دانیم اما حرف ما این است که در سال‌های بعد از انقلاب دو خطر را مشاهده کردیم.
  • امروز مشاهده می‌کنیم کسانی بودند که به سمت تشدید نظرطلبی حرکت کردند و دیگر حال و حوصله مبارزه و مجاهدت را از دست دادند؛ هرچند ممکن است این افراد روزهایی نیز مقاومت کردند که ما منکر آنها نیستیم. اما امروز پای کار انقلاب نیستند و آن روزی که در قدرت بودند آن طور که باید و شاید به مسائل ذکرشده توجه نکردند.
  • دوستان توقع داشتند که همان فرهنگ دفاع مقدس در سالهای پس از جنگ تحمیلی در فضای کشور پخش شود اما این اتفاق نیفتاد. ما امروز هیچ وقت تن به ذلت نمی‌دهیم و عزت خود را برای دنیا نمی فروشیم. زیرا ما از اهل بیت این را یاد گرفتیم که ما جان می‌دهیم نه برای غذا. جان‌مان، فرزندانمان، مال‌مان را می‌دهیم اما در اسلام مجاز نیستیم عزت خود را بدهیم.
  • متاسفانه امروز بعضا مشاهده کردیم کسانی پیدا شده‌اند که حرف از انقلاب زده‌اند و انقلابی‌نمایی کرده‌اند و شعارهایی در این زمینه داده‌اند اما در تحقق شعارها و وعده‌های خود نتوانستند آنطور که باید و شاید به وظایفشان عمل کنند. من قصد ندارم به ابعاد مختلف این بحث وارد شوم اما ما در جامعه به دنبال امر به معروف و نهی از منکر هستیم اما در جامعه‌ای که فقر باشد امر به معروف چه جایی دارد؟ در جامعه‌ای که فقر دارد دین و شرافت انسان‌ها در خطر است و آن جامعه مقابل قدرت و ثروت سر تعظیم فرود می‌آورد و دیگر نمی‌تواند عزت خود را حفظ کند.
  • خدا به حرف خوب پاداش نمی‌دهد و این عمل خوب است که پاداش می‌گیرد؛ البته ما معتقدیم شعار لازم است اما کافی نیست. زیرا اگر نتوان حرفی که زده‌ایم را جامه عمل بپوشانیم به آن شعار هم لطمه زده‌ایم. خطری که امروز انقلاب را تهدید می‌کند این است که عده‌ای تصور می‌کنند که بایستی مسیر مادی و فرهنگ لیبرالیستی را دنبال کنند که این اصلا مطلوب نیست. روحیه جهادی در شهرداری حاکم بوده و باعث انجام اقدامات مثبتی شده است. البته اشکالاتی هم وجود دارد اما در مجموع این روحیه جهادی کمکهای فراوانی کرده است. ‌ما در نظام اسلامی وظیفه داریم مترو بسازیم، سد بسازیم، جاده بسازیم اما نبایستی به این ها بسنده کرده و در آن متوقف شویم. زیرا اکثر کشورهای دنیا به همین مسائل بسنده می‌کنند و اگر ما هم بخواهیم اینگونه باشیم چه تفاوتی بین نظام اسلامی و سایر نظام‌ها وجود دارد.
  • این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ما بایستی اقدامات سازندگی را انجام دهیم و تورم و مشکلات اقتصادی مردم را حل کنیم، خاطرنشان کرد: این مسائل امروز خواسته رهبری و مطالبه مردم است. اما نباید بر اینها متوقف شویم زیرا این مسائل ابزار هستند و هدف این است که شرایط مطلوب ایجاد شده و مردم به عبادت خدا پرداخته و رشد کنند.
  • افرادی فقط شعار می‌دهند و تاکید دارند که بایستی بر روی ارزش‌ها بایستیم اما اگر همین افراد در حوزه اجرا و مدیریت نتوانند کاری انجام دهند این ظلم به نظام، انقلاب و خیانت به خون شهدا است. امروز اساس انقلاب و فرهنگ جهاد و شهادت در لبه این دو قیچی قرار گرفته که یکی دست برداشتن از ارزش‌هاست و ترویج فرهنگ لیبرالی را ترویج می‌کند و دیگری انقلابی‌نمایی و رفتارهای شعاری را دنبال می‌کند.
  • امروز جریان فتنه و انحراف دو لبه یک قیچی هستند که ریشه انقلاب را می‌زنند. امروز کشور ما قبل از اینکه به این شعارها نیاز داشته باشد به عمل نیاز دارد. اینکه شعار بدهیم کافی نیست و باید ببینیم در مرحله عمل چه اتفاقاتی می‌افتد. تداوم راه شهدا و سرباز ولایت بودن زمانی است که بتوانیم کارآمدی دین در اداره کشور را نشان دهیم.
  • دو جریان فتنه و انحراف شعارهای متفاوتی می‌دهند اما در باطن ریشه انقلاب را می‌زنند. این دو جریان امروز به خواسته امام و رهبری و دستاوردهای انقلاب آسیب می‌زنند. تا حماسه سیاسی و آنچه خواست مقام معظم رهبری است اتفاق نیفتد حماسه اقتصادی رقم نخواهد خورد. 
  • می‌توان ظرف دو سال وضع اقتصادی آشفته کشور را به ثبات رساند و اوضاع را مطلوب‌تر از وضع فعلی کرد. امروز وضع اقتصادی آنقدر آشفته است که انسان نمی‌داند یک بسته پنیر امروز قیمتش چقدر است و فردا چقدر خواهد بود. انسان نمی‌داند ماشینش را بفروشد و یا ماشین بخرد و همه چیز در بلاتکلیفی است اما من می‌گویم می‌توان ظرف دو سال این اوضاع را ساماندهی و مشکلات را حل کرد تا بیش از این به مردم فشار نیاید. تمامی این مشکلات با فرهنگ گذشت قابل تحقق است و نمی‌توان با دروغ، پرده‌دری، ریا، بداخلاقی و... کاری از پیش برد. 
  • اگر بنده توفیق خدمتگذاری داشتم قول می‌دهم فضا را باز می‌کنم تا جوانان با غیرت و مردم فهیم با یک روحیه جهادی همانند دفاع مقدس وارد صحنه شوند که این ظرفیت وجود دارد.
    /2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام RS ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    27 5
    - نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت که امروز جریان فتنه و انحراف دو لبه یک قیچی هستند که ریشه انقلاب را می‌زنند توصیه می کنم ، نامزد احتمالی برای داشتن رای از این صحبت ها نکنه...!
  • نسیم IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    18 2
    می‌توان ظرف دو سال وضع اقتصادی آشفته کشور را به ثبات رساند و اوضاع را مطلوب‌تر از وضع فعلی کرد. امروز وضع اقتصادی آنقدر آشفته است که انسان نمی‌داند یک بسته پنیر امروز قیمتش چقدر است و فردا چقدر خواهد بود. انسان نمی‌داند ماشینش را بفروشد و یا ماشین بخرد و همه چیز در بلاتکلیفی است اما من می‌گویم می‌توان ظرف دو سال این اوضاع را ساماندهی و مشکلات را حل کرد........ اگر نتوستم که حتمآ نمی تونم...............به مردم میگم نگذاشتن کار کنم......... خوش خیال .هدفمندی که قانون پنج ساله شد.تا حالاهم که یکسالش اجرا شده .تا چهار سال بعد هم که هرسال باید شاهد تغییر قیمتها باشیم.تحریمها هم که نقشی ندارند مدیریت و بهره وری هم که تزریق میشه. بنابرای به جای سال .1404 .سال 94 مملکت گل و بلبل میشه.!!
  • بدون نام IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    9 2
    خواهیم دید
  • احسان IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    7 18
    دورود بر شما آقای قالیباف. تا کنون از شما شعاری نشنیده ایم و فقط عمل دیده ایم. من هم امیدوارم که فرصت خدمتگذاری به مردم را پیدا کنید.
    • هموطن IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
      13 2
      دوست عزیز شما چه می دانید در درون شهرداری تهران چه می گذرد اگر می دانسته این حرفها را نمی زدی که آواز دهل از دور شنیدن خوش است
  • بدون نام US ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    14 4
    بد جوری از انحــــراف ميترسی؟ ميخوای رقيب نداشته باشی؟
  • ریزعلی CZ ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    17 4
    دو ساله می توان وضع اقتصادی آشفته کشور را به ثبات رساند : البته سنگ بزرگ نشونه نزدنه...
  • بدون نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    13 2
    بفرض تونستنی وضعیت اقتصادی رو سر و سامون بدی ؛که نمیتونی؛اخلاقیات از دست رفته ؛رواج دروغگویی ؛ترویج ریا و تزویر ؛و......را چگونه میتونی از جامعه پاک کنی؟
  • مهرداد IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    15 2
    همین آقا بعد از اینکه رییس جمهور بشه، میگه وضع اقتصادی مملکت خیلی خرابتر از اونی بود که فکر میکردم و اصلاح این وضع حداقل 6، 7 سالی طول میکشه
  • بدون نام EU ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    16 1
    حرف های منتفدانه زدن نزدیک انتخابات نه مردانگی است نه کار شاقی ... مرد آن است که تا ناحق دید یک لحظه سکوت بر خود روا مدارد
  • امير IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    14 1
    باسلام؛ بسيارخرسنديم كه آقاي قاليباف باوعده بهبوداوضاع اقتصادي ظرف مدت دوسال مي آيندبايدگفت داشته ايم روساي جمهوري كه ميخواستند نفت راسرسفره بياورند اما... اينك جناب آقاي قاليباف كه وعده انشالله خوبي راداده اندبتوانند موفق باشنداما به خدا آقايان عزيز مردم عادي مثل بنده ازوعده سرخرمن خسته شده ايم من نمي دانم آقاي خاتمي درمجموع روساي جمهور ازنظر شما كجا قرار دارداماازنظر بنده حقيركسي بود كه آرامش نسبي اقتصادي وجودآورد.درپايان آقاي قاليباف خواهشن اگر نتوانستي به قولت عمل كني براي دور بعد رئيس جمهوري كانديد نشو چون گفتي بادو سال حال آنكه دوره ات اگرانشالله رئيس جمهور شدي چهار سال است.به اميدروزهاي بهتر والسلام
  • بدون نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    17 1
    دو سال مگر ميشود ؟ خودتان بيشتر شعار ميدهيد هنوز هماهنگي در همين مقامي كه هستيد با ساير ارگانها نداريد امروز پياده رو را سنگفرش! ميكنيد فردا اداره برق و آب و گاز آن را چاله چوله ميكند و ميرود كجاي كاريد آقاي قاليباف؟ حال ميخواهيد در عرض 2 سال كشور را روبراه كنيد خنده دار نيست
  • محسن IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    24 1
    آقاي قاليباف درخوبي شماشك نيست ولي ابتدا اوضاع شهرداري راسروسامان بدهيد.قوانين وتبصره هاي شهرداري بصورت شفاف دربروشورها وسايت شهرداري بايددرديدمردم باشد- زمان رسيدگي به هردرخواست بايد براي مردم مشخص باشد-نبايداجازه دهيد مردم خلاف كنندوبعدباپرداخت مبلغي به حساب شهرداري آن تخلفات راقانوني كنيد!!! اينطوري پولدارها هزينه تخلفات راميدهندوقوانين راميخرند-زمينه رويارويي پرسنا شهرداري باشهروندان راهرچه كمتركنيدچون بعضا الان براي انجام وظايف قانوني خودهم كم كاري ميكنندوعقب مي آندازند تامجبوركنندرشوه بدي اگراينها رادرشهرداري تهران انجام بدهيد ميتوانيددركل ايران هم انجام بدهيدآقاي احمدي نژادكه نتوانست.اميدوارم نوشته ام رانشان بدهند