رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه تعداد دانش آموزان استثنایی با چهار درصد افزایش رو به رو است اظهار داشت: 25 درصد مدارس استثنایی کشور استیجاری و یا دو نوبته هستند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سوسن کشاورز در یازدهمین همایش تکریم از خیرین مدرسه ساز که در محمود آباد برگزار شد گفت: تعداد دانش آموزان استثنایی در حال افزایش است این درحالی است که فرم مدارس آنها با مدرسه های عادی تفاوت دارد و تعداد این مدرسه ها کم است.

وی ادامه داد: نیازمند احداث کلاس های بیشتری برای دانش آموزان استثنایی هستیم، این افراد مستضعفان ذاتی هستند که بهشتیان روی زمین را تشکیل می دهند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخلاف کاهش دانش آموزان عادی تعداد استثنایی ها در حال افزایش است خاطرنشان کرد: تعداد این افراد سال به سال در حال ازدیاد است که با ادامه این روند باید به فکر تاسیس مدارس بیشتری باشیم.

رییس سازمان آموزش و پرورش با اشاره به تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان جدید معلول گفت: در صددیم دانش آموزان بیشتری را بخصوص در افراد مبتلا به اختلال اوتیسم تحت پوشش قرار دهیم که این کار نیازمند توجهات و هزینه های بسیاری است. وی درخصوص راه اندازی دوره های جدید برای افراد کم توان ذهنی اظهار داشت: این افراد بزرگترین گروه دانش آموزان استثنایی هستند که بعد از اتمام مقطع راهنمایی از مدارس خارج می شدند اما با تقاضای زیادی که برای ادامه تحصیل از سوی آنها صورت گرفت از سه سال گذشته آموزش پیش حرفه ای برای این گروه راه اندازی شد.

کشاورز با بیان اینکه فضاهای زیادی جهت ساخت مدارس شناسایی شده است افزود: یکصد فضای جدید را شناسایی کرده ایم اما نیازمند کمک خیرین برای ساخت آنها هستیم.
مشاور رییس جمهور در امر تعلیم و تربیت از سازمان نوسازی مدارس درخواست کرد، در هر استان حداقل یک پروژه در بخش استثنایی باید ساخته شود و مجمع خیرین مدرسه ساز در تمام استان ها فعال شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 29092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =