اسدالله عباسی تاکید کرد تلاش می‌کنیم سهم تعاون در اقتصاد کشور تا پایان برنامه پنجم به 25 درصد برسد.

به گزارش خبرآنلاین، اسدالله عباسی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعد از سخنان رییس جمهور و موافقان و مخالفان، به دفاع از خود پرداخت.
وی با بیان اینکه وزارت کار ستادی را بر محور فعالیت‌هایی به ویژه اقتصادی تشکیل داده است، گفت: این اقدام برای به سرانجام رساندن بهتر مسئولیت های این وزارتخانه است و امیدواریم تا بتوانیم با روحیه جهادی و بسیجی، منویات مقام معظم رهبری را به صورت عملی تحقق بخشیم.

وی تاسیس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را محصول همکاری مشترک دولت و مجلس دانست و تاکید کرد: قلمرو فعالیت‌های این وزارتخانه، گسترده‌ و در زمینه های اجتماعی، حقوقی، اقتصادی، فرهنگی گسترش یافته است.
اهم اظهارات عباسی را در ادامه مطالعه فرمایید:

* برنامه‌های پیشنهادی من در چارچوب قوانین و اسناد بالادستی است. قانون اساسی سند چشم‌انداز ایران اسلامی در افق 1404 است که شامل قانون اجرای سیاست‌های اصل44، سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه، قانون برنامه پنجم توسعه، سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری درباره اشتغال، قانون بخش تعاونی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، قانون کار جمهوری اسلامی، قانون تامین اجتماعی، قانون تشکیل بهزیستی، قانون جامع حمایت از معلولین و همچنین قانون تامین زنان و کودکان بی‌سرپرست می‌شود و اجرای این قوانین جزو وظایف وزارتخانه تعاون،کار و رفاه اجتماعی است.

*بسترسازی برای اشتغال بیشتر، کاهش بیکاری بر اساس برنامه پنجم، صیانت از نیروی کار، تقویت سه جانبه‌گرایی تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و ارتباط نزدیک منطقی و قانونی با دولت، کاهش حوادث ناشی از کار، افزایش سطح ایمنی بهداشت کار، توجه بیشتر به بخش تعاون، حمایت از تعاونی‌ها در زمینه‌های دانش‌بنیان از جمله برنامه های من در وزارت کار است.

* اعمال نظارت و کنترل دقیق‌تر بر بنگاه‌های اقتصادی وابسته به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و ایجاد انضباط مالی هر چه بیشتر وشفاف‌تر در فرایند مالی و معاملاتی از وظایف اصلی این وزارتخانه است و باید فضای بنگاه‌داری به بازار سرمایه تبدیل شود.

*استقرار نظام چند لایه تامین اجتماعی و پوشش دادن جمعیت کشور در نظام بیمه‌ای و حمایتی از امور مهم دیگر است. حمایت برای توانمندسازی مددجویان سازمان بهزیستی، معلولان،‌ کاهش آسیب‌های اجتماعی، رفع مشکلات مسکن و افزایش توانمندی‌های این قشر می‌تواند موثر باشد.

*در صندوق تامین اجتماعی باید توازن و عدالت رعایت شود و این کار نیز انجام شده است و مراحل انتقال آن طی می‌شود و مشکلی نیز ندارد.

*ساماندهی بیمه از جمله وظایف وزیر کار است، بنده از قانونی که در مجلس ساعت‌ها برای آن وقت گذاشته شده و به نفع کارگران اصلاح شده حمایت می‌کنم و باید انجام شود. ساماندهی بیمه زنان سرپرست خانوار که تا کنون 312 هزار نفر تحت پوشش آن قرار گرفته‌اند و باید با همکاری نمایندگان این روند ادامه یابد.

* در موضوع پرداخت باقیمانده مطالبات بازنشستگان در کمتر از سه ماهی که حضور داشته‌ام توانستیم بیش از 500 میلیارد ریال پرداخت کنیم.

* دیگر نباید هیچ فردی در کشور بدون بیمه وجود داشته باشد، وظیفه خود می‌دانیم که این کار را انجام دهیم و در دیدار اخیر با مقام معظم رهبری این موضوعات را مطرح کردیم.

* 8 سال به عنوان خدمتگزار مردم در کنار شما تلاش کردم و خود را فرزند مجلس می‌دانم. از این رو موظم بر اساس مر قانون عمل کنم چراکه تجربیاتی که در مجلس به دست آورده‌ام با هیچ چیز قابل مقایسه نیست و ما مردمی‌تر از مجلس نهاد دیگری را سراغ نداریم.
* از هیئت رئیسه مجلس تقاضا کردم برای پارلمان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اتاقی را در نظر بگیرند تا همه دستگاه‌های ذیربط به صورت هماهنگ شده متمرکز باشند.

* نیازی نبود برخی از شبهات در اینجا مطرح شود و نمایندگان می‌توانستند آنها را به خود بنده بگویند. چرا که مجلس مرکز تصمیم‌گیری و راهبرد‌های مختلف جهت رفع مشکلات کشور است.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۵
    8 2
    پيشنهادميكنم كه اجازه دهيدافرادمستقل كه تحت پوشش هيچ كارفرمايي هم نيستندباپرداخت حق بيمه كامل ازجيب خودشان به تامين اجتماعي ازمزاياي بيمه درمان وبازنشستگي وازكارافتادگي برخوردارشوند(چرااجازه نميدهيدافراد مستقل مستقيما خودشان رابيمه بازنشستگي كنند؟؟؟)اينطوري كارخودتان احتترميشودودرگيري كارگروكارفرماهم كم ميشود. درضمن دركارهاي اقتصادي به هيچ عنوان دخالت نكنيدچون وظيفه شماشفاف وراحت سازي قوانين كاربراي كارگروكارفرماونيزتقويت خدمات بيمه اي است اصلانبايد شغل ايجادكنيدچون در درتخصص ووظايف سازماني تان نيست وبااينكار به سياست گذاري موازي دست خواهيدزدكه مخل سياست گذاري سازمانهاي مسئول است.ممنون