۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱

«در ورود به نمایشگاه شاد و خندانیم، غرفه به غرفه که جلو می‌رویم سنگینی کتاب‌هایی که خریدیدم چهره‌مان را درهم می‌کند برای همین به این نتیجه رسیدم که باید روی قدرت بدنی خودم کار کنم.»

به گزارش خبرآنلاین، مجری شناخته شده رادیو و تلویزیون گفت: هر سال حداقل دو سه بار به نمایشگاه سر می زنم و همیشه هم قبل از آن باشگاه بدنسازی می روم تا قدرت بدنی ام زیاد شود. چرا که خاطره همیشگی من از نمایشگاه، حمل کتاب های سنگین در محوطه بزرگ نمایشگاه است. فرزاد حسنی این را هم اضافه کرده که با حمل این کتاب های سنگین آدم از کت و کول می افتد. اگر دقت کرده باشید همیشه وقتی وارد نمایشگاه می شویم خیلی خوشحال، شاد و خندانیم، اما همینطور که غرفه به غرفه جلو می رویم سنگینی کتاب هایی که خریدیدم چهره مان را درهم می کند. برای همین به این نتیجه رسیدم که باید روی قدرت بدنی خودم کار کنم.
این بازیگر در ادامه گفتگو با ستاد خبری نمایشگاه کتاب، پیشنهادات و انتقاداتی را نیز درباره نمایشگاه و میزان مطالعه مردم  مطرح کرده که گزیده ای از آن را در ادامه می خوانید:
- به نظرم بهتر است کمی وجه تفریحی نمایشگاه کمتر شود، چون برای عده ای از مردم نمایشگاه یک جور پیک نیک است. من واقعا از این وضعیت خوشم نمی آید. مثل اوایلی که سینما راه افتاده بود وحتی سیراب شیردون هم وسط فیلم می فروختند. به هر حال نمایشگاه جایی برای تحقیق و آشنایی با تازه های نشر در حوزه های مختلف است نه محلی برای تفریح و دور هم بودن. حالا اگر بوفه ای هم باشد که مردم از تشنگی و گرسنگی حال شان بد نشود خوب است، اما نباید وجه تفریحی به وجه اصلی آن بچربد. 

- فکر می کنم ضعف کتابخوانی در کشور به طرز فکر ما برمی گردد. چند روز پیش چهار پنج نفر از دوستان خانه من بودند. نزدیک ظهر که شد زنگ زدم برای ناهار پیتزا آوردند. چهار پنج تا پیتزا نزدیک صد و خورده ای هزار تومان شد. حالا اگر ما 4 تا کتاب در نمایشگاه بخریم که همین هزینه را داشته باشد، داد و هوارمان در می آید که چقدر گران است؛ در صورتی که یک ناهار خودمانی و ساده اگر بیشتر از این نشود کمتر نمی شود. 

- ما یاد نگرفته ایم که برای علم، آگاهی و دانایی هزینه کنیم و در حالیکه هنوز کتاب یکی از ارزانترین کالاهای فرهنگی است، فکر می کنیم باید ارزانتر باشد. چرا ارزان نبودن کتاب را بهانه کتاب نخواندن قرار می دهیم. ساده و بی رودربایستی بگویم که ما ترجیح می دهیم کتاب نخریم، چون نسبت به آن احساس نیاز نمی کنیم. 

- عادت دارم معمولا چند تا کتاب را با همدیگر بخوانم. این روزها دارم «فرهنگنامه شعر» نوشته دکتر رحیم عفیفی را می خوانم که خیلی من را مشغول خودش کرده است. کتاب «نورالدین پسر ایران» نوشته معصومه سپهری از انتشارات سوره مهر کتاب دیگری است که در دست دارم. این کتاب بسیار جذاب است و قابلیت این را دارد که تبدیل به فیلم شود.
 
بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت ماه در مصلای امام‌خمینی (ره) برپاست.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =