مهر نوشت:

عضو شورای راهبردی روابط خارجی معتقد است رییس جمهوری 50 میلیون رای هم آورد نباید فکر کند که رییس هر سه قوه است.

محمد شریعتمداری در جمع بخشی از مدیران و کارکنان وزارت بازرگانی در دهه 60 گفت : در مقطعی از دولت دهم، زمینه همکاری و مذاکره با برخی کشورهای اروپایی در راستای دست یابی به قلب اتحادیه اروپا و ایجاد ارتباط در راستای دیپلماسی هسته ای و توسعه اقتصاد بطور عمدی و با دست های پنهان برخی مسئولان دولتی از میان رفت .
در ادامه بخش های از اظهارات عضو شورای راهبردی روابط خارجی به نقل از مهر می آید:
• امروز به دلیل بکار نگرفتن خرد جمعی کشور با زیان های و مشکلات بسیاری رو به رو شده است . امیدورام روزی برسد که با بهرمندی از خردجمعی وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور سازماندهی بهتری شود . بنده صرف نظر به اینکه در دولت آینده حضور داشته باشم یا نباشم تلاش دارم این مهم به نتیجه برسد چرا که این کار را یک فرایند فرهنگی می دانم نه سیاسی.
• امروز نیز اگر نتوانیم رقابت کنیم حداقل می توانیم یکدیگر را تخریب نکنیم ، چرا که در کشوری زندگی می کنیم که اخلاق محوری را در دین خود دارد و ما پیرو اسلام هستیم . نباید اقداماتی که دولت ها تا به امروز انجام داده اند را نادیده بگیرم و برای رسیدن به اهداف مدنظر خود اخلاق را زیر پا بگذاریم .
• امروز دولت در سیاست خارجی از تفکر انقلاب اسلامی فاصله بسیار دارد . سه اصلی که رهبری به آن اشاره داشتند عزت ، حکمت و مصلحت امروز به فراموشی سپرده شده است و شاهد جایگزینی سیاست دیگری هستیم . متاسفانه نیروهایی که توان انجام کار های بزرگ را داشته اند از سوی دولت کنار گذاشته شده اند .
• اگر رهنمود های مقام معظم رهبری نبود امروز شاهد ایجاد 5 معاونت ریاست جمهوری در دولت برای جغرافیای سیاسی جهان بودیم که وزارت امور خارجه را مانند سازمان برنامه و بودجه حذف می کرد.
• متاسفانه در مقاطعی برخی برطبل صدور قطعنامه کوبیدند . من معتقد به عقبنشینی نیستم اما گفتن این جملات که "انقدر قطنامه صادر کنید که ... و قطنامه کاغذ پاره ای بیش نیست" ، تنها باعت ایران هراسی در دنیا و بخصوص کشور های همسایه شد . ادبیات رییس دولت امروز ثمره ای جز به اجماع رسیدن کشور های دنیا علیه کشور ما به دنبال نداشته است . حتی روسیه و چین که قرارداد های مالی بسیاری با ایران دارند در آن اجماع هم رای دیگر کشور ها هستند و ایران اسلامی را مورد حمایت جدی قرار ندادند .
• هر دولت دیگری نیز که بر سرکار آید در دوره یازدهم بنده محور برنامه های خویش را در اختیارشان قرار خواهم داد چرا که بنده تمامی برنامه ها ی روسای جمهوری را از ابتدای انقلاب را مورد تجزیه تحلیل قرار داده ام برنامه دو دوره آقای هاشمی ، آقای خاتمی و دو دوره آقای احمدی نژاد البته وی تنها یک برنامه داشت و بعدها برنامه دوم خود را ارائه داد.
• در دولت و برنامه بنده هیچ ردی از مدیریت جهان دیده نمی شود . معتقد هستم باید مدیریت جهان را رها و به مسئولیت های مرتبط با امر ریاست جمهوری پرداخت . بنده معتقد هستم اگر رییس جمهوری 50 میلیون رای بیاورد هم نباید فکر کند که رییس هر سه قوه است . اصل تعامل را باید رییس دولت در دستور کار خود قرار دهد و نباید یک قوه چهارمی در کشور شکل بگیرد که کاری آن حل و فصل چالش ها و مشکلات ایجاد شده در سه قوه دیگر باشد .
/27295
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزدق شیرازی IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    3 3
    حرفاش خیلی متین و منطقیه اما به خاطر نام خانوادگی اش هیچ وقت بهش رای نمیدم.