رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: معلمان به عنوان قشری سازنده و معتمد، نماد نجابت جامعه هستند و در قلوب مردم جای دارند.<BR>

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از فرهنگیان کشور که امروز سه‌شنبه برگزار شد، اظهار داشت: رسالت معلمان که همان اساس رسالت انبیاست، هدایت انسان‌ها در مسیر دانش، کرامت و ارزش‌های اخلاقی است.

وی با با تجلیل از مقام علمی و دینی استاد شهید مرتضی مطهری تأکید کرد که در مسیر مقدس هدایت انسان‌ها بزرگانی گام نهاده‌اند که شهید مطهری از جمله آنهاست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند نقش و جایگاه رفیع مقام معلم را در جامعه منکر شود، گفت: نباید به مسئولیت معلم به عنوان یک حرفه نگریست.

هاشمی رفسنجانی افزود: دین مبین اسلام و سایر ادیان الهی برای امر تعلیم و تربیت ارزش زیادی قائل شده‌اند و باید دغدغه‌های معلمان به ویژه مشکلات معیشتی و نگرانی از افت کیفی نظام آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با درد دل‌های معلمان و دغدغه‌های آنها آشنایی کامل دارد، اضافه کرد: معلمان از جمله قشرهای قانع، سازنده و معتمد هستند؛ چون بهترین سرمایه‌های مردم یعنی فرزندان آنها برای تعلیم و تربیت به آنان سپرده می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه همه مردم به دلیل تعلیم خود یا فرزندان‌شان به نوعی مدیون معلمان و استادان هستند، گفت: نباید اجازه داد که تأثیرگذارترین قشر جامعه، دغدغه معیشتی داشته باشند و باید شرایطی فراهم شود تا معلمان با آسودگی خاطر در کلاس‌های درس به وظیفه تعلیم و آموزش بپردازند.

هاشمی رفسنجانی در توضیح دلیل این امر تأکید کرد: حضور شاداب و چهره متبسّم معلم در مراکز آموزشی به دانش‌آموزان نیز منتقل می‌شود.

وی با تحسین صبر و استقامت جامعه فرهنگی کشور در قبال مشکلات موجود، معلمان و استادان را نماد نجابت جامعه و جایگاه آنان را در قلوب مردم دانست.

گفتنی است؛ در این دیدار اعضای شورای مرکزی و دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران، هیئت رئیسه سازمان معلمان ایران، هیئت رئیسه کانون صنفی معلمان، هیئت رئیسه انجمن اسلامی معلمان و جمعی از مدیران سابق آموزش و پرورش حضور داشتند.

چند تن از حاضران در جلسه به نمایندگی از جمع به بیان دیدگاه‌ها، مشکلات فرهنگیان و نقد مسائل و مشکلات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مسائل مختلف آموزش و پرورش پرداخته و خواستار نامزدی هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری شدند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هیات علمی بازنشسته IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    2 0
    اعضاء مجموعه های آموزشی کشور از ابتدائی تا دانشگاه تربیت فرزندان ملت را در همه شرایط حتی در شرایط جنگی و دوران سازندگی تا کنون بخوبی انجام داده اند. اما نه تنها به خدمات ایشان توجه نشده بلکه در سالهای اخیر در مواردی با بی حرمتی اقدام به بازنشسته کردن بعضی از اعضاء آموزشی نموده اند.
  • نادر IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    0 2
    معلمان سی سال است از این حرفهای شیرین زیاد شنیده اند ولی در عمل چیزی ندیده اندچشم بصیرت وگوش شنوا در این کشور کم شده فقط زبان گویا زیاد شده است انچه مهم است عمل است که ان هم در کشور ما نایاب است فقط در مراسم ها به تجلیل اکتفا کرده وبعد از مدتی به فراموشی سپرده می شود ما معلمین صبور هستیم وبا تمام وجود در خدمت انقلاب بوده ایم ولی دولتمردان همیشه به عنوان یک مصرف کننده به ما نگاه کرده اند انچه در جا معه اسلامی امروز به مردم کرامت می دهد پول ودر امد بالا در فیش های حقوقی است که ما کارمندان اموزش وپرورش از ان محرومیم.کشور را دانش اموزان امروز می سازند که انها هم گر فتارند
  • بدون نام IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    0 1
    شروع شده تبلیغات ما خبر نداریم ؟
  • بدون نام IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    0 3
    پس چرادرزمان ریاست جمهوریت معلمان وکارمندان رااینهمه درفقرنگه می داشتی وبه بازاروآقازده ها می رسیدی!؟ اقای رفسنجانی بااین سن وسالتان یه خورده صفا وصداقت داشتن هم بدنیست آ....
  • بدون نام IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
    0 3
    نکنه دوباره التماس رای داری!؟