مجلس امروز کلیات طرح تخصیص اعتبارات ویژه برای ازدواج جوانان را تصویب کرد.

زهرا تالانی:طبق این طرح وام ازدواج افزایش می یابد و فرار است که تسهیلات خوبی به زوج ها تعلق گیرد؟اما وام ازدواج از سال گذشته به خاطر نبودن اتبار در بانکها مشکل پیدا کرده بود و بنابر آمار حدود 1850 نفر وام نگرفته بودند.مجلس چه تدبیری برای این افراد دارد و چطور قرار است که تامین بودجه شود؟در همین زمینه با محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت وگویی را انجام داده ایم که می خوانید:


مجلس طرح تخصیص اعتبارات ویژه برای ازدواج جوانان را تصویب کرد.در این طرح قرار است چه تسهیلاتی در اختیار جوانان قرار گیرد؟
الان سن ازدواج بالا رفته و به خاطر مسائل اقتصادی برخی از دختران و پسران حاضر به ازدواج نیستند. برای همین ما تصمیم گفتیم که وام ازدواج را افزایش دهیم،تا کمکی به جوانان شود.مجلس به دنبال تامین اعتبار برای این طرح است.


سال قبل هم دولت اعلام کرد که با داشتن چند شرط مانند مهریه پایین،سن ازدواج کم و ... وام ازدواج 5 میلیون تومان می شود.اما بانک ها به خاطر نداشتن اعتبار کافی از دادن آن خودداری می کردند.الان بود جه این طرح از کجا تامین می شود؟
فعلا کلیات طرح تصویب شده و باید برای تصویب جزئیات به کمیسیون ارسال شود.اما حتما در بودجه فصلی برای این موضوع دیده می شود چون الان وام 3 میلیون تومانی با این تورم به هیچ کار جوانان نمی آید.


آنگونه که اعلام شده به دلیل نبود اعتبار حدود 1850 نفر از سال قبل وام اردواج نگرفتند،در حالیکه یک سال تا تاریخ عقد برای گرفتن وام مهلت است.برای این افراد چه برنامه ای دارید؟
مشکل ما هم در کمیسیون اجتماعی همین است که برای جوانان تامین اعتبار کنیم،برای همین باید جزئیات آن را به گونه ای تصویب کنیم که تضمین اجرایی داشته باشد و مانند همان وام 5 میلیون تومانی مشکل پیدا نکند.


شما در مجلس معتقدید که مسائل اقتصادی عامل افزایش سن ازدواج است که قصد دارید تسهیلات مالی در اختیار جوانان قرار دهید؟
به هرحال بخش بزرگی از مشکلات جوانان مربوط به مسائل مالی و اقتصادی است که اردواج نمی کنند.اما ما به اشتغالزایی هم فکر می کنیم و باید مشکل بیکاری جوانان را هم حل کنیم.چون معتقدیم باید به جای اینکه ماهی بدهیم ماهیگیری را آموزش بدهیم.
45232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =