یک روز پس از بازگشت سوریه به اینترنت، 708 دومین متعلق به سازمانهای دولتی این کشور توسط ثبت کننده اصلی دومین در جهان، توقیف و ضبط شد.

کریبس آن سکیوریتی گزارش داد بسیاری از دومین ها در رنج .com ، .org، .net متعلق به سازمانهای دولتی سوریه بوده است که توقیف شده است. کمپانی Network Solutions LLC کنترل 708 دومین سوریایی و از جمله دومین های متعلق به ارتش الکترونیکی سوریه را ضبط کرده است.
معمولا توقیف دومین زمانی صورت می گیرد که سایت مذکرو با بدافزار مرتبط بوده و اف بی آی یا سازمانهایی مانندImmigrations and Customs Enforcement دستور چنین توقیفی را با اجازه مقامات قضایی صادر کرده باشند.
اما در مورد اخیر هیچ کدام از این اتفاقات رخ نداده است و network solutions بدوم مشورت با مقامات دست به چنین کاری زده است. البته شاید بدلیل قرار گرفتن موضوع ثبت دومین در لیست تحریم سوریه در سال گذشته، کمپانی امریکایی بنا بر این قانون، خودسرانه دست به چنین کاری زده است.
البته مسوولان نتورک سولوشنز بعدا گفتند که در هماهنگی با واحدی در وزارت خزانه داری امریکا و کنترل دارایی های خارجی علیه تروریسم دست به چنین کاری زده اند!
اغلب دومین های توقیفی تحت مدیریت سازمانی بنام Syrian Computer Society در سوریه است. همان طور که قبلا گفته شده بشار اسد پزشک نظامی و چشم پزشک بوده که در دهه 1990 مدیریت Syrian Computer Society را قبل از جانشینی به جای پدر، بر عهده داشته است.
این سازمان مدیریت بر دومین ها در کشور را بر عهده داشته و مسوول اینترنت در سوریه و قوانین مرتبط با آن است. همچنین شایعه شده که این سازمان زیر نظر مقامات امنیتی است و سرورهای متعلق به ارتش الکترونیکی سوریه را بر عهده دارد.
حملات ارتش الکترونیکی سوریه غربی ها را عصبانی ساخته است و قطعا پشت داستان توقیف ، مقامات ارشد حکومتی امریکا قرار دارند.
5656
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =