۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۴

دلار برای اولین بار در طی 4 سال اخیر در بالاترین سطح در مقابل ین قرار گرفت.

دلار برای اولین بار از آوریل 2009 از مرز سمبولیک 100 ین عبور کرد. ین، واحد پول ژاپن متعاقب برنامه‌های انعطاف پولی بانک مرکزی ژاپن در پائین‎ترین میزان خود در مقابل دلار قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ فیگارو، افزایش ارزش دلار در مقابل ین از 14 آوریل 2009 تا این اندازه نبوده و پس از آن با تقویت بیشتر واحد پول ژاپنی به 75.54 ین در مقابل یک دلار در 31 اکتبر 2011 رسید. اما ین طی ماه های اخیر(به خصوص در ماه گذشته) سیاست خشنی را در مبارزه با تورم و احیای رشد اقتصادی در پیش گرفته است؛ چالش‌های که طی سالهای اخیر به مهم ترین معضلات اقتصادی ژاپن تبدیل شده بود.

به اعتقاد برخی کارشناسان این تحولی مهم نه تنها برای ژاپن بلکه برای افزایش ارزش دلار در مقابل یورو نیز خواهد بود. به خصوص اینکه وضعیت دلار با اعلام کاهش بیشتر بیکاری در آمریکا در وضعیت خوبی قرار دارد. وزارت کار آمریکا در دومین گزارش خود طی یک هفته اخیر اعلام کرده است که آمار بیکاری در آمریکا در پائین‌ترین سطح خود در مقایسه با سال 2008 قرار دارد.
گفتنی است بازار بورس توکیو نیز متعاقب افزایش ارزش دلار در مقابل ین در بالاترین سطح خود قرار داشت. عبور از مرز 100 ین در مقابل دلار، 5 ماه پس از روی کارآمدن شینزو آبه، اتفاق مهمی بود که بسیاری از ناظران آن را پدیده می‌خوانند.
شاخص نیکی روز جمعه با 2.93% افزایش(معادل 416.06 واحد) به 14.607.54 واحد رسید که در مقایسه با 5 سال اخیر در بالاترین سطح قرار دارد. 
3952
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =