ایسنا نوشت:

ابراهیم اصغرزاده در جمع خبرنگاران پارلمانی اظهار کرد: من و دوستانم تلاش زیادی برای آمدن هاشمی رفسنجانی کردیم و آمدنش به نظر من بسیار مفید بود و معادله چند مجهولی انتخابات آینده را حل خواهد کرد، قطعا همکاری و ائتلاف هم قواعد کلاسیکی دارد که هاشمی رفسنجانی بهتر از هر کسی آن را می‌داند، همه می‌دانند که برای ایجاد یک ائتلاف در دوره ثبت‌نام و حضور کاندیداها باید پروتکل و قواعدی رعایت شود.
این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری اضافه کرد: آنچه مدنظر من است و در ذهن اصلاح‌طلبان و شخص آقای هاشمی هم مورد توجه است این است که اولویت مملکت، ارتقای روابط خارجی با دنیاست، وضعیت فعلی ما انزوای بین‌المللی است و موقعیتی است که به لحاظ تحریم‌ها به وجود آمده است و وضعیت اقتصادی به تعریف خود آقای رییس‌جمهور وضعیت شکننده‌ای است، البته این به هیچ وجه به این مفهوم نیست که ملت ایران قادر به مقاومت نیست، یا دست از دستاوردهایی که تاکنون داشته بردارد اما به نظر من می‌شود از دیپلماسی قوی‌تری استفاده کرد تا فضای بازتری در بیرون کشور ایجاد شود و بتوانیم از این محاصره اقتصادی عبور کنیم.
اصغرزاده، توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مورد توجه همه کاندیداها دانست و تصریح کرد: غیر از کاندیداهای خاص دولت، کاندیداهای دیگر نسبت به وضع اقتصادی مردم احساس رضایت نمی‌کنند و حافظ وضع موجود نیستند، البته جناح اصولگرا به لحاظ روانی در وضعیت سختی است چرا که محصول کار خود را می‌بیند و باید آن را جواب دهد اما من حتی دیدم برخی اصولگرایان نسبت به هولوکاست، سیاست خارجی و سیاست اقتصادی دولت اعتراضی صحبت می‌کنند.
این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری درباره احتمال انصراف به نفع هاشمی، اظهار کرد: من از همکاری با هاشمی در مسیر مشخص ابایی ندارم و از آن استقبال می‌کنم زیرا اولویت برای من، منافع ملی است و نه مرزبندی خطی و در این منافع ملی آمدن هاشمی مفید به حال کشور بود و من هم مشوق ایشان بودم و از آمدنشان حمایت کردم اما اینکه چطور رقابت یا همکاری کنیم منوط به ملاقات و مذاکره من با ایشان است.
اصغرزاده تصریح کرد: اگر هاشمی، هاشمی دولت سازندگی باشد احتمال دارد با همان رای منفی مواجه شود اما اکنون شاهدید که خاتمی و تیمش از آقای هاشمی حمایت می‌کنند و اینکه چه اتفاقی بیفتد بستگی دارد که آقای هاشمی که فرد بسیار هوشمندی است چه شعارهایی انتخاب کند. همه ما می‌دانیم که تهی‌دستان جامعه نسبت به موقعیتی که برای طبقه متوسط در دولت خاتمی ایجاد شده بود کاملا واکنش منفی نشان دادند و احمدی‌نژادی که در سال 84 از انتخابات بیرون آمد مسئول بی‌توجهی به آنها بود.
اصغرزاده در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر امکان ردصلاحیت هاشمی رفسنجانی، تاکید کرد: ردصلاحیت هاشمی امکان‌پذیر نیست و کشور را با بحران مشروعیت مواجه می‌کند، ایشان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام است، این ردصلاحیت حتی برای آقای خاتمی هم امکان‌پذیر نیست و شعارهای برخی جریانات و نیروهای رادیکال در این رابطه کاربرد تبلیغاتی دارد.
وی با تاکید بر اینکه با آمدن هاشمی رفسنجانی، آرایش سیاسی اصولگرایان تغییر می‌کند، گفت: با آمدن هاشمی رفسنجانی، بمب روانی وسط جبهه اصولگرایان منفجر شده است و آنها باید آرایش سیاسی‌شان را تغییر بدهند البته احتمالا اینطور نیست که آنها به یک گزینه برسند زیرا دچار بحران تئوریک هستند، اولا در نقد دولت احمدی‌نژاد و ثانیا در اینکه چه گفتمانی را بتوانند خلق کنند که توده‌های مردم را به سمت خود جلب کنند، من مطمئنم آقای مصباح‌یزدی و جبهه پایداری به هیچ عنوان با بقیه محافظه‌کاران وارد یک بازی نمی‌شوند بنابراین یک ضلع اصولگرایی به صورت مجرد وارد بازی خواهد شد و کسانی که به عنوان نیروهای مستقل آمده‌اند و کمپین‌های قدرتمندی تشکیل داده‌اند هم معلوم نیست کنار بروند.

وی در پایان گفت: بعید می‌دانم بین اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان معتدل، جامعه قطبی شود. اگر بخواهد قطبی شدن هم صورت بگیرد بین هاشمی و جریان تندروی راست خواهد بود البته بعضی تندروهای چپ و اصلاح‌طلبان تندرو هم هستند که می‌گویند در انتخابات شرکت کرد اما آنها به نظرم سهمی ندارند. اگر یادتان باشد زمانی که آقای خاتمی به قدرت رسید مسعود رجوی اولین کسی بود که مقابل او موضع گرفت و گفت که او فتنه‌گر است.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزانه IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    18 41
    اگر کسی فکر کنه هاشمی اومده رئیس جمهور بشه اشتباه کرده ایشون اومدن تا میزان رای رو بالا ببرن و بس بالاخره مردم به موج نیاز دارن تو این گرونی!!!!!
  • بدون نام US ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    57 4
    درود بر هاشمی
  • بدون نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    78 7
    تنها گزینه نجات کشور از این همه بحران اقای هاشمی است خیر مقدم حاج اقا
  • بدون نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    87 4
    بهتر است لفظ اصولگرایی را نگوییم چون با افتضاحی که اینها در کشور ببار آوردند ومردم را به بدبختی کشاندند بهتر است به انها کم دانان سیاسی بگوییم
  • بدون نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    67 3
    گفتمان اصولگرایان امسال تخریب رقیب است چون وقتی از شرایط موجود مملکت که خودشون بوجود آوردن راضی باشند دیگه چه شعاری برای جذب مردم دارن؟!نمونش روزنامه وزین کیهان،که هیچوقت از تخریب هاشمی و خاتمی خسته نمیشه.وقتی ما به عدم تخریب شخصیت و بردن آبروی افراد که از وصیتهای امامان شیعه است اعتقادی نداشته باشیم چطور میشه انتظار اصلاح مملکت داشته باشیم؟!!اینطوری چه فرقی بین ما و بین سلفیهاست که نبش قبر رو جزو اعتقاداتشونه؟!تخریب هاشمی و خاتمی و ... همون چیزیه که منافقین و خارجیها میخوان و موفق نشدن.الان عوامل داخلی تندرو دارن زحمت عوامل خارجی رو کم میکنن!!
  • بهاره IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    63 4
    راه نجات ملت از بحرانهای موجود هاشمی است.
  • بدون نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    6 0
    چگونه می گویی به هر کجا که رویم آسمان همین رنگ است بیا ! بیا برویم آه ! من دلم تنگ است بیا ! بیا برویم کجاست نغمه ی عشق و نسیم آزادی در این کویر نبینم نشان آبادی نشانه ی شادی دلم گرفت از این شیوه های شدادی بیا ! بیا برویم خوشا رستن و رفتن به سوی آزادی ....
  • امين IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    14 1
    هاشمي سال 68 كشور جنگ زده رو تحويل گرفت و درست كرد الانم انشاالله كشور تحريم زده رو تحويل مي گيره و دوباره درستش مي كنه
  • آمنه IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۴
    6 0
    امیدوارم آقای هاشمی طرفداراشو روسفید کنه.
  • احمد IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    3 0
    اصغر زاده در مناظره نشان داد دست کمی از هاشمی وخاتمی ندارد. دم همه اصلاح طلبان گرم.