اداره اخبار مجلس اعلام کرد:

رئیس مجلس با بیان اینکه حضور زنان در عرصه‌های بین‌المللی بسیار مهم و تأثیرگذار است،‌ گفت: می‌توانیم با استفاده از حضور بانوان فرهیخته در خارج از کشور، فرهنگ اسلامی و دینی خود را گسترش دهیم.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (یکشنبه) در دیدار با اعضای فراکسیون زنان با اشاره به دیدار روز گذشته تعدادی از زنان فرهیخته با مقام معظم رهبری، گفت: در مطالب بیان شده از سوی ایشان نکات بسیار برجسته‌ای وجود داشت که برای هر بخش آن باید ضوابطی را تدوین کرد تا محقق شود.

وی افزود: سندهای کلی زیادی در کشور ما وجود دارد ولی باید دیگر به سوی آن دسته از کارهای مشخص برویم تا به نتیجه برسد و مشکلات جامعه زنان حل شود.

رئیس مجلس در ادامه یادآور شد: یکی از این اقدامات، ‌حضور بانوان تحصیل‌کرده در مجلس، مجامع بین‌المللی و سازمان‌های دیگر است که بسیار اهمیت دارد و در سفرهایی که انجام می‌پذیرد، شاهد حضور با وقار و پرمعنی بانوان هستیم که این بسیار مؤثر است.

وی تأکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره داشتند، در موضوع بیداری جهانی در مسائل زنان نباید کوتاهی صورت بگیرد و ضرورت دارد گفتمان و افکار اسلامی را به غرب ببرید و در مجالس و کنفرانس‌ها شرکت کنید.

رئیس مجلس تصریح کرد: حضور زنان در عرصه‌های بین‌المللی بسیار مهم و تأثیرگذار است و می‌توان با استفاده از حضور بانوان فرهیخته در خارج از کشور، فرهنگ اسلامی و دینی خود را گسترش دهیم.

وی در خاتمه درباره بیمه زنان خانه‌دار نیز گفت: با توجه به در نظر گرفتن ردیفی در بودجه امسال به بیمه زنان خانه‌دار، برای اجرای فاز اول این طرح بهتر است که اولویت را به روستاییان و محرومان بدهید.

در ابتدای این دیدار، اعضای فراکسیون به بیان نظرات خود در زمینه مباحث مطرح شده در دیدار با مقام معظم رهبری و موضوعات مطرح شده در این جلسه مانند رفع مظلومیت زنان و تصویب قوانین مورد نیاز بانوان در مجلس، عضویت حداقل یک خانم در مجمع تشخیص مصلحت نظام، ساماندهی طرح مد و لباس و رفع موانع اشتغال جوانان پرداختند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =