ایسنا نوشت:

 فرمانده ستاد مشترک ارتش عبری بنیامین نتانیاهو را تهدید کرد که در صورتی که کاهش 150 میلیون دلاری بودجه نظامی ارتش به تصویب برسد، ارتش آموزش‌های نظامی خود و تجهیز نیروهای خود را به جنگ افزارها و سلاح‌های پیشرفته به منظور آمادگی جهت مقابله با خطرات پیش روی رژیم صهیونیستی متوقف خواهد کرد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شورای امنیتی دولت عبری روز یکشنبه با حضور "بنی گانتس"، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و معاون وی و دو فرمانده نظامی دیگر این رژیم به منظور بحث و بررسی مساله کاهش بودجه نظامی که دولت عبری در پی تصویب آن است، تشکیل جلسه داد.

در این نشست فرماندهان نظامی ارتش عبری اظهارات خود را در رابطه با اوضاع امنیتی بیان کرده و به تشریح خطرات کاهش بودجه ارتش و تضعیف آن در مقابل خطرات پیش روی منطقه به ویژه در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی پرداختند. این نشست در حالی برگزار شد که صهیونیست‌ها بار دیگر اعتراضات مردمی و اجتماعی گسترده‌ای را در اعتراض به طرح‌های اقتصادی و سیاست‌های ریاضتی یائیر لاپید، وزیر دارایی و بنیامین نتانیاهو به راه انداخته‌اند که این طرح‌ها به طور گستره اقشار متوسط و کم درآمد جامعه یهودی را هدف قرار داده است.

نزدیک به 20 هزار تن با برپایی تظاهرات‌هایی در تل‌آویو و برخی شهرهای دیگر از جمله قدس اشغالی و اشدود استعفای لاپید و نتانیاهو را خواستار شدند.

عده‌ای نیز در مقابل منزل "سیلوان شالوم" وزیر نیروی دولت عبری در اعتراض به طرح صادرات گاز که سود آن عاید سرمایه داران می‌شود، دست به تظاهرات زدند.

پیش‌بینی می‌شود که تظاهرات‌های صهیونیست‌ها در اعتراض به کاهش بودجه نظامی ارتش امروز (دوشنبه) نیز از سرگرفته شود.

مساله‌ای که اختلافات گسترده‌ای را میان مراجع نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی در پی داشته است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خلیج فارس IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    2 3
    سگ برادر شغال است
  • سیدرضا IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    1 0
    ((تظاهرات ها)) کلمه ای غلط هست، تظاهرات خود جمع تظاهر هست وازشما بعید هست همچین اشتباهی،دقت کنین