۰ نفر
۱۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۹

چندین سازمان صلح در نروژ تظاهراتی را علیه رئیس‌جمهوری آمریکا که برای دریافت جایزه صلح نوبل به این کشور سفر کرده، برگزار کردند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، جمعی از معترضین نروژی در خارج از دفاتر کمیته نوبل پرچم نوشته‌هایی را به دست داشتند که بر روی آن شعارهایی بر ضد باراک اوباما نوشته شده بود.

اعطای جایزه صلح نوبل به رئیس جمهور آمریکا در حالی در اسلو پایتخت نروژ صورت گرفت که این اقدام از سوی رسانه‌های غربی به دلیل استراتژی جدید وی در اعزام 30 هزار نیروی جدید به افغانستان مورد انتقاد قرار گرفته است.
بسیاری از منتقدین اوباما اعلام کرده‌اند که اوباما با موجی از رضایتمندی ریاست‌جمهوری آمریکا را برعهده گرفت اما نتوانست شعار تغییر خود را عملی کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در حین مراسم دریافت جایزه صلح نوبل اعلام کرد که شایسته دریافت جایزه صلح نوبل نبوده است اما متعهد شد تا تمامی تلاش خود را برای برقراری امنیت به کار گیرد.

توربیورن یاگلند رئیس کمیته نوبل علی رغم انتقادهای فراوان با دفاع ازعملکرد تصمیم این کمیته در اعطای جایزه صلح نوبل به اوباما، تلاش‌های رئیس جمهور آمریکا در مبارزه با تروریسم و دستیابی به توافقی درباره تغییرات جوی را از علل اعطای این جایزه دانست.
اوباما در حالی امروز برای دریافت جایزه نوبل صلح وارد اسلو پایتخت نروژ شد که دو سوم آمریکایی ها وی را شایسته دریافت جایزه صلح نوبل نمی دانند.

نتایج نظرسنجی دیگری که روز چهارشنبه در نروژ منتشر شد نشان می دهد تنها سی و پنج درصد از مردم این کشور اوباما را شایسته دریافت جایزه نوبل صلح دانسته اند و سی و سه و نیم درصد نظر مخالف داشتند.
باراک اوباما سومین رئیس جمهور آمریکا است که جایزه نوبل را دریافت می‌کند. پیش از وی این جایزه به "ریگان " و "کندی " هم اعطا شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 29303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =