فارس نوشت:

فرمانده نیروی انتظامی گفت: عرصه انتخابات، مبارزه بر سر دنیاطلبی و قدرت نیست.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در سفر خود به لرستان عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: فراخوان برخی کاندیداها برای ثبت‌نام علامت خوبی نبود و این کارهایی که برخی انجام دادند و یک گروهی را با خود برای ثبت نام همراه کردند، یا فراخوان دادند و گروه‎هایی برای استقبال برخی کاندیداها آمدند، رفتارهای مناسبی نبوده و این‎ها علائم مطلوبی برای شروع نیست.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه گفت: طبیعتا انتخابات دارای قانونی شفاف و روشن است در مورد تبلیغات نیز بر حسب قانون تکالیف کاندیداها کاملا مشخص است و باید در همان چهارچوب عمل کنند.

وی گفت: در این راستا نیروی انتظامی نیز از نامزدها حمایت می‎کند که اگر اجتماعاتی یا میتینگ‎هایی با مجوزهای قانونی در اماکن، سالن‎ها، مکان‎های ورزشی، حسینه‎ها و مساجد به منظور تبلیغات یا گفت‎وگو با مردم دارند، به طور حتم امنیت آن را به نحو مطلوب برقرار می‎کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه خاطرنشان کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری باید از هرگونه اردوکشی خیابانی که باعث می‌شود دشمنان حاشیه درست کنند؛ پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه نباید به گونه‌ای رفتار شود که دشمنان مانند فتنه 88 سوء‌استفاده کنند، افزود: عمل به قانون وظیفه تمام نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری است.

سردار احمدی مقدم به نامزدها و هواداران آنها توصیه کرد که رعایت قانون را داشته باشند و افزود: امیدواریم با رعایت قانون امسال خدای ناکرده مثل شرایط سال 88 که قبل از انتخابات با اردوکشی‎های خیابانی کار شروع شد و بعد از انتخابات هم با تهمت و افترا و به خیابان کشاندن مردم حوادث تلخی شکل گرفت، شاهد این گونه حوادث نباشیم.

وی افزود: تصور ما این است، با نوع نامزدها و تعهد آنها به قانون‎گرایی که در زمان ثبت نام اعلام کردند و همچنین با عبرت‎هایی که از چهار سال قبل به دست آمد، در انتخابات آینده شاهد این گونه حاشیه‎ها نخواهیم بود و با نامزدهایی که برای همه سلایق و جریانات سیاسی امکان مشارکت را فراهم کرده یک انتخابات امن و آرام و بانشاطی را شاهد باشیم.

وی در مورد برخورد با تبلیغات زودهنگام برخی کاندیداها در جریان ثبت نام در انتخابات گفت: این کارهایی که برخی انجام دادند و یک گروهی را با خود برای ثبت نام همراه کردند یا فراخوان زدند و گروه‌هایی برای استقبال برخی کاندیداها آمدند رفتارهای مناسبی نبوده و اینها علائم مطلوبی برای شروع نیست.

سردار احمدی مقدم گفت: شروع کار هر نامزدی باید با قانون باشد و ادامه راه هم باید با قانون استمرار یابد چرا که اساسا این کاندیداها می‎خواهند برای اجرای قانون بر این کرسی بنشیند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور اظهار داشت: البته مردم هم قضاوت دارند، صحنه را کنترل می‎کنند، اما در برخی اوقات نیروی انتظامی تلاش دارد که بیشتر آرامش را حفظ کرده تا اینکه برخورد کند، به طور حتم مراجع قانونی هم نظارت بر این گونه رفتارها را دارند.

سردار احمدی مقدم در مورد استمرار طرح ارتقا امنیت اجتماعی گفت: طرح‎های امنیت اجتماعی و مقابله با اراذل و اوباش و هنجارشکنان وظیفه دائمی نیروی انتظامی است.

 

وی ادامه داد: بر همین اساس طبیعی است که ما بعد از طرح‎های نوروزی که تلاشمان تامین امنیت و پوشش سفرهای مردم است با قوت بیشتری به این حوزه وارد شویم.

فرمانده نیروی انتظامی کشور افزود: در اسفندماه هر سال یک پیمایش احساس امنیت را به صورت ملی داریم که مطالبات مردم احصا می‌شود و متناسب با مطالبات مردم در هر استان و اولویت‎هایی که مردم خواستار بوده‎اند، طرح‎های خود را انجام می‎دهیم که اگر شاخص امنیتی از نظر مردم نامطلوب است، بتوانیم اعاده کنیم و احساس امنیت را برگردانیم.

سردار احمدی مقدم افزود: لذا اینکه مبارزه با اراذل و اوباش در همه کشور در دستور کار باشد، این طور نیست، چرا که در بسیاری از استان‎ها و مناطق این کار موضوعیت نداشته و در اولویت ندارد و در این راستا متناسب با نیازهای هر شهر و استانی فرماندهان نیروی انتظامی آزادی عمل دارند.

وی هدف از سفر خود به لرستان را ارزیابی فرماندهی انتظامی لرستان عنوان کرد و گفت: در ارزیابی‎های صورت گرفته نسبت به دوره قبل که دو سال پیش بود استان هم در درون سازمان از بعد ارتقا نیروی انسانی، ساختمان، خودرو، تجهیزات و ... پیشرفت‎های قابل قبولی داشته و هم در حوزه ماموریت‎ها شاهد کاهش جرایم خشن، تصادفات، نزاع و درگیری در استان بوده‎ایم.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه در آمارهای امسال طی فروردین ماه اغلب جرایم خشن در لرستان در حد صفر بوده است، گفت: خوشبختانه این گونه جرایم در استان کاملا رو به افول است، البته تلاشمان این است که با ارتقا ساختارها و تجهیزات بازهم شاهد بهبود وضع انتظامی و امنیتی در استان تا پایان برنامه پنجم توسعه باشیم.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصور از تهران IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    8 0
    یادمه یک زمانی قانونی بود که میگفت افراد نظامی و ارتشی حق دخالت و اظهر نظر در سیاست و مسائل سیاسی رو ندارند و فقط باید به وظایف خودشان عمل کنند ، دلیلش هم این بود که میگفتند اگر افراد نظامی در سیاست دخالت کنند میتونه عواقب خطرناکی داشته باشه ، اما حالا میبینیم که آقای احمدی مقدم ، رئیس نیروی انتظامی یا سردار نقدی رئیس بسیج در رابطه با هر مسئله ای اظهار نظر و تعیین تکلیف میکنند . نه تنها این که در رابطه با هر مسئله ای هر کسی که ربطی هم بهش نداره ، اظهار نظر میکنه و جالب اینکه مطبوعات و سایتهای اطلاع رسانی هم نظرات همه رو درج میکنند .