مدیرعامل سابق باشگاه استقلال می گوید واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی تصمیم کارسازی نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ امیررضا واعظ آشتیانی مدیر عامل سابق باشگاه استقلال در واکنش به تصویب طرح واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و هواداران به خبرآنلاین گفت: «وقتی این خبر را شنیدم بسیار متاسف شدم. علت آن این نیست که مخالف این طرح باشم، بلکه از این جهت ناراحتم که همواره مجلسیان و کارشناسان اقتصادی، دولت را به حل موضوعی مسائل متهم می کنند اما حالا می بینیم که خود آنها هم موضوعی برخورد کرده اند. این حق نمایندگان مجلس است و نظر آنها هم قابل احترام است، اما سوال اینجاست که چرا باید با این مسئله پراهمیت موضوعی برخورد کنیم. آیا ما بستر مناسب آن را داریم؟»
او ادامه داد: «این مسئله انکار ناپذیر است که برای خصوصی سازی باید از پشتوانه مردم استفاده کرد اما برای به سرانجام رساندن آن هم باید بسته های حمایتی تهیه کرد. این مسئله باید مورد توجه نمایندگان مجلس قرار می گرفت که واگذاری باشگاه ها متفاوت از واگذاری کارخانه یا پالایشگاه هاست. دولت تنها برای اینکه بودجه ای به این دو تیم اختصاص ندهد، راهکار واگذاری را انتخاب کرد. چرا مجلس به جای این طرح نظارت خود بر این دو تیم را جدی تر نمی کند؟ چرا مدیرانی که بدهی میلیاردی از خود باقی می گذارند را به چالش نمی کشد؟ چطور می توان باشگاه هایی که بدهی میلیاردی دارند را در طی یک سال واگذار کرد و به سوددهی رساند؟ می گویند که استقلال و پرسپولیس هواداران میلیونی دارند اما آیا این یک پشتوانه اقتصادی است؟ ما با استناد به کدام الگو این طرح را اجرا می کنیم؟ چرا پیش از اجرای این طرح مدیران توانمند را بر سر کار نمی آوریم تا باشگاه های زیان ده را به سوددهی برسانند؟»
واعظ آشتیانی با اشاره به اینکه این طرح کارشناسی نشده و مشکلات فراوانی را به بار خواهد آورد، گفت: «من مخالف اجرای این طرح هستم چرا که کارشناسی نشده و استراتژی برای آن نداریم. این یک برخورد موضوعی است و دردسرهای فراوانی را به بار خواهد آورد. نداشتن بودجه دلیل قانع کننده ای برای واگذاری این دو باشگاه پرهوادار نیست.»
رئیس اسبق فدراسیون دوچرخه سواری در پاسخ به این سوال که آیا سرانجام این طرح اجرایی خواهد شد یا خیر، گفت: «شاید به ضرب و زور این طرح عملی شود اما منطقی نیست. چرا ما باید خصوصی سازی را از استقلال و پرسپولیس شروع کنیم؟ چرا باید ابتدا کلان ها را قربانی کنیم؟ آیا پیش از این برای خصوصی سازی صنایع از کارخانجات عظیم شروع کردیم؟ سپاهان و ذوب آهن بعد از 34 سال تجربه خصوصی شدند. ابتدا باید یک استراتژی وجود داشته باشد و بسته ها حمایتی از پیش تعیین شده باشد. باید ابتدا انتظارات دولت از بخش خصوصی و همچنین انتظارات بخش خصوصی از دولت تعریف شده باشد. من با احترام به نظر نمایندگان مجلس به آنها پیشنهاد می کنم که تدبیر خود را بیشتر کنند. وقتی باشگاه های بزرگ ما 20 میلیون بدهی دارند چطور واگذار شوند؟ اگر مردم باشگاه های محبوبشان را دوست دارند و بابت آنها هزینه می کنند برای آن است که در آینده به سوددهی برسند. بدون شک هدف آنها در درجه اول کمک به باشگاه است و در درجه دوم سودآوری.»
امیررضا واعظ آشتیانی در پایان گفت: «تصمیم مجلس قابل احترام است اما کارساز نخواهد بود. آیا اقتصاد ورزش جدا از اقتصاد کلان کشور است؟ اگر قرار است اقتصاد ورزش توسعه پیدا کند باید در ابتدا اقتصاد کلان اصلاح شود. نمایندگان مجلس باید به این مسئله توجه بیشتری داشته باشد.»

252 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    12 4
    شما چه علاقه ای به این واعظ دارید؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    9 0
    بله کفگیر دو.لت خورده به ته دیگ افتادن به جون استقلال پرسپولیس..