فرهاد عشوندی

سرمربی در جمع خبرنگاران نشست. حرف هایش را با تشکر از همه آغاز کرد. از اتحاد گفت. گفت آمده درباره تیم ملی حرف بزند. درباره آینده حساس پیش رو . قرار این بود که بگوید چه در چنته تیم است برای رسیدن به جام جهانی. اما همه حاضرین در نشست فقط آمده بودند از آنهایی بپرسند که نیستند. از بزرگانی که توانایی شان غیر قابل کتمان است اما خودشان خواستند که نباشند. آنها که در روز های بودنشان هم تیم فقط 7 امتیاز گرفته . تیمی که با اندوخته های روزگار بودن رفتگان هم در شیش و بش رفتن یا نرفتن به جام جهانی است. مربی ،مربی سختگیری است. اصولی دارد. پای شان ایستاده. می گوید با آنهایی کار می کند که از منیت شان می گذرند و می خواهند در قالب تیم باشند. مربی کسی است که تا همین دو سال پیش اگر یکی از همین«بزرگواران» منتقدش اگر در «long shot » هم عکسش را داشتند ، با افتخار تا سال ها از آن سندی می ساختند برای علم گرایی شان اما حالا ..

او همین جاست میان ما و درست یا غلط تیمش خیلی نتیجه نگرفته. البته نه فقط او که کل فوتبال مان در این منجلاب بی ثباتی و ناپاکی هیچ موفقیتی نداشته ولی از همه این جمع فقط او ست که «اخ» شده.

وقت موعظه این ها را کنار هم ردیف می کنیم: بازیکن سالاری ریشه فوتبال مان را پوسانده . پول بی حساب و کتاب زده زیر فوتبالیست های مان و استعدادهای شان را کشته. باید کسی را بیاوریم که افسار این فوتبال لجام گسیخته را بکشد. کسی که باج ندهدو ... » وقتی کسی می خواهد بایستد خودمان پوست موز اول را زیر پایش می اندازیم.

خوب یا بد اما او سرمربی است. او که یکتنه ایستاده و کوتاه نمی آید از اصولش. «ما به ازای کاری »که کروش امروز برای مان می کند همانی است که روزگاری دهداری با جمعی از همین حضرات منتقد کرده بود. «دهداری» که همین ها امروز «معلم اخلاق» می خوانندش . هم او که به روزش چون گفت پیراهن تیم ملی ارزش دارد ، هدف « گلوله برفی» هدفش قرار دادیم. تکفیرش کردیم و نامسلمانش خواندیم و سنگ بنای بازیکن سالاری را بر مزارش خشت کردیم.

رحمتی ، کریمی و عقیلی ؛ هر سه از بزرگان فوتبال ایران هستند. هر سه با اخلاقند و زحمت شان غیر قابل کتمان برای همه فوتبال مان. اما وقتی به اختیارتصمیم گرفتند در تیم ملی نباشند باید این خواست به جای سرمربی تیم را هم بپذیرند که آمدن شان به شکلی باشد که او تعیین می کند.

تیم ملی نیاز به آرامش دارد ، نیاز به نظم. نیاز به همدلی. پیراهنش مقدس است. پیراهنی که هویتش را از یک ملت می گیرد، آنها که برای تیم فوتبال شان نگرانند . همان قدر نگران که برای انتخاب رئیس جمهور کشورشان حساسیت دارند . 4 سال قبل در همین روزها بود که تیم ملی جام جهانی را از دست داد و 4 سال درجا زدیم . این ته مانده فوتبال مان است. فوتبالی که هیچ محصولی قابل عرضه ای در این سال ها نداشته . این یک تلاش است ، تلاش برای بازگشت به جایگاهی که روزگاری شایسته اش بودیم و هنوز در رویاهای مان خوابش را می بینیم. پس قبل از اینکه مهری بخورد بر اثبات دسته دویی بودن مان بیاییم در کنار هم باشیم. بیایید پای اخلاقیات بایستیم. باورمان این باشد که قدر« پیراهن ملی» را بدانیم.

گفتن « ببخشید» به عشق جمعیتی بیش از 75 میلیون نفری نباید برای هیچ یک از آنهایی که عشق شان موفقیت تیم ملی است سخت باشد. اگر قرار نیست این اتفاق بیفتد پس چه بهتر که بی آنها ببازیم . ما که همین حالا هم با داشتن همه ستارگان مان فقط 7 امتیاز گرفتیم اگر قرار است قدر پیراهن ملی مان را باز تقلیل بدهیم چه بهتر است که قید جهانی شدن را بزنیم.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کلافه AU ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    89 84
    حرف حساب ، جان کلام متشکرم
  • حبیب EU ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    69 66
    آقا فرهاد ممنون از شما به خاطر گفتن واقعیت فوتبال ما .همون بهتر که به قیمت نرفتن تیم به جام جهانی ریشه یازیکن سالاری از بین بره به شرطی که امثال مرحوم دهداری و کیروش در این فوتبال جایگاهی داشته باشند.ببینید فوتبال آلمان در طول تاریخش چند تا مربی داشته که پاشون ایستادند نه مثل ما که فقط یه تیم باشگاهی در طول یک فصل به خاطر ترس مدیرانش چند تا مربی عوض میکنه تا همه چیز رو سر مربی بیچاره خراب کنند.
    • بدون نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
      68 28
      شب دراز و قلندر بیدار ...می بینیم اون روزی که بازیکن سالاری با اقدام کیروش از بین رفته باشد!!! روزی که همین کسایی که امروز پشت کیروش هستند رو به روش بیایستند !!! این اقدام کیروش برای مبارزه با بازیکن سالاری و ... نبوده خیلی باید ساده بود که این طرز تفکر داشت ....با این حال صبر می کنیم این روزها خیلی هم دور نیست
  • بدون نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    با این کار آقای کی روش که با غرور بیجای خودش سه تا از بهترین بازیکنان ایران رو به تیم ملی دعوت نکرد باید بگم خداحافظ برزیل خداحافظ جام جهانی
  • بدون نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    90 61
    آخه چرا اینقد از کی روش تعریف بی خود میشه نه سبکی داره، نه تونستی تیمو متحول کنه همون بازیکنای قدیمی از زمان برانکو رو دوباره دعوت میکنه. آخه معلومه که داره هممونو سر کار میزاره مربی باید یکی مثه گاس هیدینگ باشه، مثله کونته باشه، مثله مربی دورتموند، کروش چی میخواد بگه به فوتبالیست.
    • في في IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
      22 55
      كاشكي بازيكناي قديمي رو دعوت كنه خو!آقا الان ديگه هر بچه دبستاني ميتونه تشخيص بده وقتي رحمتي نيس(در صورتي ك گفته اگه دعوت بشم با كله ميام)بچاش امثال فشنگچي و ماهيني و مسلمان هستن خب اين بابا ميخواد يه تيم سوراخ تحويل بده ديگه!اصن چرا سيم خاردار تو ليستش نبود؟اين آقا نميفهمه چقد واس مردم مهمه جام جهاني همه چيزو داه فداي غرورش ميكه خودشو خدا ميدونه ! اين چندميشه از دستم در رفته بچاپ ديگه جون عزيزت نظرمو!
  • ماهان IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    76 43
    همون بزرگواري كه تو بهش تيكه ميندازي بهترين مربي آسيايي حال حاضر دنياست.
  • بدون نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    55 42
    خواهش میکنم دیگه کی روش رو به زنده یاد پرویزخان دهداری مقایسه نکنید پرویزخان هیچوقت مصلحت تیم و مملکت رو فدای غرور بیجای خودشون نکردن هرچند پرویزخان یه ایرانی بود نه اجنبی لطفا چاپ کن نظرمو
  • mohsen IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    32 39
    فوق العاده
  • بدون نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    50 64
    اجنبی پرست
  • بدون نام EU ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    30 45
    بسیار عالی و دقیق بود. امیدوارم بدونیم که اشخاص هر چه قدر هم بزرگ باشن باز هم در مقابل وطن عزیزمان ناچیزند.
  • Arash IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    63 40
    واقعا سخته ها تصور کن کسی که تا چن وقت پیش با زیدان و رونالدو و اون یکی کریس و بکام و مکامو اینا دمخور بوده حالا اینجا ببینه سید صالحی بیانیه میده میگه نمیام تیم ملی! گردان زنگ میزنه میگه منم نیستم! اون یکی میگه میرم هر وقت صلاح بدونم میام! اون یکی دیگه میگه... به هر حال من از همین جا همدردی می کنم! 2.بعضیا دو دو تا چهار تا می کنن می بینن کروش که 1ماه بیشتر مهمون ما نیست! پس می مونیم همون 1ماه دیگه به عنوان مخالفان کروش شکست خورده، همراه با مربی بزرگوار بعدی، قهرمانانه ورود می کنیم!
  • رجب IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    40 8
    کاش قدری آینده نگر باشیم و به جوانترهای مشتاق هم اعتماد نماییم. دنبال ناز نازو ها نروید که عاقبت ندارد...!
  • بدون نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    73 49
    برو بابا! شما مثل اینکه اصلا حرفهای رحمتی در برنامه نود را نشنیدی یا نخواستی که بشنوی! درد فوتبال این مملکت هم همین است: تعصب کور، بی منطقی و لجبازی. حرف سر این است که اینها کارهای خلاف اخلاق و منش قهرمانی انجام نداده اند که! اشتباه بزرگ و غیرقابل بخششی که مرتکب نشده اند. اینها سرمایه های ما هستند برای رفتن به جام جهانی. حالا مثلا اگر اینها دعوت نشوند و تیم ملی جام جهانی را از دست بدهد شما به چه چیز می خواهید افتخار کنید؟؟؟؟ به اینکه آنها گفتند خداحافظ ما هم کم نیاوردیم و گفتیم به سلامت!!!!! آیا همه مربیان بزرگ و موفق دنیا هم همینطوری با سرمایه هایشان رفتار میکنند؟ تبیه بخاطر گناه نکرده!
  • ورسک IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    34 60
    آفرین، خوب بود،یارو فکر کرده مثل استفلال نازش خریدار داره،تکبر از کلام رحمتی میریزه، باید یکی میومد این خباب رو می ترکوند، تا وقتیکه فوتبال ما از این طرفدارهای بیخود (کزوش یادت باشه، رخمتی.....) پاک نشه به هیچ جا نمیرسه، این نشون میده قاطبه خبرنگارامون در حد این طرفدارای 2زاریند، ببخشید منظورم شمانیستیا
  • بدون نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    64 31
    دلیل باخت تیم ملی نگاه بت سازانه شما به امثال کروش است و علاقه عجیب شما به مثلا تیکه انداختن به قلعه نویی با گفتن بزرگوار همین اصول را قلعه نویی هم داره مجید جلالی هم داره ولی شما بزرگوار به فکر تیکه انداختنت باش و بدون با همین رحمتی 7 امتیاز گرفتیم وگرنه الان کورسویی برای صعود هم وجود نداشت
  • وحید 18 IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    29 45
    قربون شکل ماهت برم .... دمت گرم با این متنی که نوشتی من که دارم از تیم ملی نامید میشم اگه هر کدوم از این سه نفرم برگردند دیگه فاتحه ی تیم ملی رو باید خوند کریمی و عقیلی که با توجه به سنشون دیگه کارایی ندارند رحمتی هم گلر بزرگی نیست فقط چون بقیه زیادی ضعیفند رحمتی گل کرده واقعا الان این سه نفر هیچ کارایی ندارند
  • بدون نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    16 39
    کاملا موافقم
  • بدون نام IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    آفرین! درست ترین تحلیل از شرایط امروز فوتبال ماست، هر چند تلخ باشد.
  • اصغررضائی IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    17 45
    کاملابانظرتون موافقم بعضی ازبازیکنها غرور بیجا پیدا کردندمثل رحمتی که تا حالا حتی 1مقام آسیایی هم نداره وقتی هم توی دروازه مقابل حریفهای قدر وایمیسته بارنگ و روی پریده زیر لبم همش داره ذکر میخونه دل مه تماشاگرا که میریزه چه برسه هم تیمیاش .شما کافی اینو باروحیه عقاب آسیااحمد رضا عابد زاده مقایسه کنیدبنظر منم کیروش باید مقابل غرور بیجای این افراد وایسته حتی اگر به جام جهانی هم نریم.
  • مرتضی NL ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    13 51
    دمـــــــــــــــت گــــــــــــــــرم ... حرف دل خیلی ها رو زدی !!! مگه بودن چه گلی به سر تیم ملی زدن که اینقدر حرص میزنن این خبرنگارها !!! اگه قراره اینجوری بریم جام جهانی همون بهتر نریم ! بریم آبروریزی کنیم که چی ! باز اینجوری یه نسل با تجربه میشه برای آینده ! همچین میگن انگاری مربی های دیگه چه گلی به سر تیم ملی زدن ! که توقع داریم کروش تو 3 سال فوتبال مملکت رو بتروکه !!! توقع هم باید به جا باشه از این فوتبال مسخره امروزمون !
  • بدون نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    8 39
    احسنت
  • بدون نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    59 25
    برو بابا حرف مفت نزن اگه تیم ملی با این دروازه بان های نامطمئن گل مفت خورد و به جام جهانی نرفت تو جواب میدی یا کی روش؟؟؟؟!!!
  • بدون نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    47 14
    مطمئن باشید کیروش نمیتونه تیم راببره جام جهانی
  • بدون نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    54 12
    کروش هرگز دهداری نیست
  • ایران IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    66 12
    این حرفها چیه کیروش را با دهداری مقایسه می کنی شما درکی از فوتبال نداری کیروش خودخواه ست به اندازه رحمتی خدا بیامرز دهداری وقت میذاشت بازیا را بدقت نگاه میکرد اگه فوتبالیست های دعوت می کرد از لیگ های پایین تر واقعا فوتبالیست های خوبی بودن نه مثل فشنگچی و خانزاده حقشون تو لیگ دو بازی کردنم نیست مشخصه اصلا لیگا نگاه نکرده آرش افشینا دعوت نمیکنه که به تمام مهاجماش می ارزه
  • خواهشا فکر کن تحلیل کن بعد مقاله بنویس IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    48 12
    خدابیامرز دهداری تیما سوم آسیا کرد نه مثل این آقا از آسونترین گروه تاریخ مقدماتی جام جهانی نمیتونیم صعود کنیم
  • سام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    34 27
    کیروش از مدیریت تیم چیزی نمیدونه عدم موفقیتش تو رئال پرتغال (با کمک داور به جام جهانی صعود کرد) نشون داد ولی تئورسین و تمرین دهنده خوبیه
  • وحيد IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    17 39
    عالي بود.نبايد فراموش كنيم كه آقاي كروش در تازه ترين رده بندي فيفا در آسيا اول و در جهان دوازدهم است. پس ما يكي از بهترين مربيان دنيا را در اختيار داريم.نتيجه نگرفتن دليل بر عدم توانايي يك مربي نيست فاكتورهاي بسياري در اين امر دخالت دارند كه يكي از آنها ابزار كافيست.كروش ابزار كافي ندارد.
  • دهداری زمان CA ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    72 12
    اقای عشوندی عزیز مرحوم دهداری را لطفا با این اقای مغرور مقایسه نکن کسی‌ که چند میلیون دلار گرفته و بهترین امکانات را هم در اختیارش گذاشته اند و نازش را همه میخرند, اما قلعه نوعی چه در مطبوعات و چه در سیما و نود مظلوم است وی با هیچی‌ و با غیرت ایرانی نام ایران را بالا نگاه داشته است لطفا مغلطه نفرمایید . دهداری زمان قلعه نوعی است مثل آن‌ سالها که شما مطبوعات دهداری را میکوبیدید و هواداران با سنگ از وی پذایرئی کردند.
  • اغشت EU ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    10 43
    با تشکر از آقای عشوندی خیلی عالی بود بهر حال خیلی ها به خاطر خودشون دست به هرکاری میزنند تا افراد بزرگی مثل کیروش از فوتبال این مملکت برن چون با وجود دهداری ها و کیروش ها جایی برای بازیکنان مغرور و از خود راضی نیست.از آقای کیروش خواهش میکنم با قدرت به کارش ادامه بده
  • بدون نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    39 5
    دفاع از سياست هاي غلط و بنيادگرايانه مرحوم دهداري يعني ارتجاع. از عشوندي عزيز بعيد است. مفسر فوتبال نبايد احساس معلم اخلاق بودن بكند. مگر در مادريد مورينيوي بزرگ را براي نيمكت نشيني كاسياس به چارميخ نكشيدند؟اين ها حاشيه هاي هميشگي فوتباله نياز نيست براي توجيهش رخت لقمان حكيم و سعدي شيراز بر تن كنيم
  • مجيد ملکي دوزان IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    43 9
    آقاي عشوندی خواهشا آقاي کروش را با اسطوره هاي ما مقايسه نکن ، کروش حداکثر با فرانک اوفارول قابل قياس است وبس . دهداري حرف و عملش يکي بود اگر هم با گلوله برفي رفت شاگردانش 2 سال بعد اسکلت تيم قهرمان پکن را تشکيل دادند ، فکر ميکنيد در سال 2015 چند درصد بازيکنان حاضر تيم ملي هنوز عضو تيم هستند ، حالا قهرماني پيشکش - يا دهداري با امثال پنجعلي و چنگيز براي بازيکن سالاري مقابله کرد برويد پاي صحبت خصوصي رحمتي و عقيلي بشنيد و دلايل آنها را بشنويد - نخواستي اينها را چاپ نکن ولي اگر صادقانه مطلب نوشتيد لازم بود اينها بدانيد....
  • مهبد KZ ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    33 4
    دوست عزیز نویسنده تمام حرف های شما در مورد بازیکن سالاری و ... صحیح است. ولی هیچ کس به آقای کیروش نگفته است که بازیکنان ایرانی یک ضعف بزرگ دارند و اینکه بسیار احساساتی هستند. مثلاً اردو در زمان تحویل سال و دور بودن بازیکنان از خانواده نتیجه اش مساوی با کویت است. و یا اینکه صحبت علی کریمی بعد از بازی با سپاهان از روی احساسات غلیان شده اش بود. من مطمئن هستم هر سه بازیکن برای بازگشت به تیم ملی لحظه شماری می کنند.
  • باربارا IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    9 37
    گل گفتی! کاش همه هواداران فونبال و خودِ فوتبالیست ها این مطلب رو بخونند!
  • زورو IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    85 20
    کریمی رو قاطی اون دو تا نکن کیروش خودش هم گفت بهترین جملاتو تقدیمش می کنم ولی اون دو تا رفتار غیر حرفه ای داشتند
  • بدون نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    16 38
    " مربی کسی است که تا همین دو سال پیش اگر یکی از همین«بزرگواران» منتقدش اگر در «long shot » هم عکسش را داشتند ، با افتخار تا سال ها از آن سندی می ساختند برای علم گرایی شان اما حالا ..." اين جمله بي نظير بود.مخصوصا اون قسمت بزرگوارانش!
  • آیدین IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    42 8
    من اصلا موافق نیستم... چون از وقتی ایشون تشریفشون رو آوردن تا حالا، من به عنوان کسی که نزدیک 30 ساله فوتبال میبینم هیچ نشونه ای از تغییر تو ریتم بازی تیم ملیمون ندیدم. کاری هم به این 3 فوتبالیست خوبمون ندارم، کلا شما لیست تیم ملی و که نگاه میکنی حداقل 10 تا بازیکن دعوت کرده که اصلا تو حد و اندازه های تیم ملی نیستن خداییش!!!! اصلا انگار لیگ رو ندیده!!!!!
    • مجید 6 IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
      6 53
      این برهان قاطعت منو داغون کرد( نزدیک سی سال فوتبال میبینی , فکر کردی مدرک مربیگری a گرفتی؟)
  • alirezamoghise IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    48 39
    وجدانا اگه رحمتی نبود جند امتیاز داشتیم......همین هفت امتیاز بود یا کمتر؟؟
  • بدون نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    9 38
    درود به شرفت که احترام قلم رو بانوشتن حقایق هرچند تلخ ولی موجود ورزش ایران به خصوص این چیزی که بهش میگیم فوتبال!!!! حفظ کردی. امید است دیگر وسایل ارتباط جمعی به ویژه تلویزیون که مخاطب بیشتری دارد در برنامه های ورزشی بجای پرداختن به حواشی که هیچ دردی ازفوتبال بیماراین مملکت دوا نخواهد کرد به مسایل زیربنایی وفرهنگ سازی بپردازد.به امید آنروز
  • حمید IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    13 29
    واقعیت همین است . در فوتبال ما منافع شخصی افراد بر مصالح ملی ارجعیت دارد. بعضی ها خودشان را از همه چیز مقدم تر میدانند .
  • سیاوش IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    17 38
    کیروش کارت درسته اگه قرار باشه بریم جام جهانی بدون اینا هم میریم اگه قرار باشه نریم با این ها هم نمیریم پس با آرامش تیمو بساز برای شادی یک ملت !
  • بدون نام US ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    38 6
    خواهشا نظرات مخالفم بازتاب بدین
    • babak IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
      39 4
      هر چي نظر مخلفرو چاپ نميكنن داداش
  • بدون نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    26 30
    با سلام و سپاس از متن زیبای آقای عشوندی.معتقدم مترادف دانستن کیروش و دهداری صحیح نیست.شاید تصمیمات این دوستان مترادف باشد اما قطعأ از بُعد شخصیتی مترادف نخواهند بود.با تشکر
  • بهرام IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    9 84
    کی روش کار درستی کرده اگه مربی نتونه سه تا انسان مغرور که همه چی رو فدای غرورشون کردن واسته که مربی نمیشه اما چیزی که روشنه کی روش از اینجا میره واین سه خواهند موند و اگه تیم به جام جهانی نره این لکه ننگ برای همیشه در تاریخ بر پیشانی آنان خواهد موند
    • بابك IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
      43 10
      ببين دوست عزيز همين ادماي مغرور نبودن شايد همين امتيازاهم نداشتيم و اين ادما مغرور عذر خواهي كردن ادمين كلا چاپ نميكني نظرات مخالفو
  • کاوه IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    7 18
    فرهاد جان عالي بود ...