ادغام دانشگاه ایران و تهران در دوران وزارت مرضیه وحید دستجردی اعلام شد،اما پس از برکناری او،وزیر جدید تصمیم به احیای این دانشگاه گرفت و این موضوع حرف و حدیثها و البته موافق و مخالفان فراوانی داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،تخصیص نیافتن بودجه برای جدایی دانشگاه ایران از دانشگاه تهران در بودجه امسال سبب شد تا ارییس دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کند که جدا شدن دانشگاه علوم پزشکی ایران، فعلا متوقف است.
با اینحال جمعی ار اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایران طی طوماری خواستار حمایت بیشتر رؤسای قوای مجریه، مقننه و قضاییه از احیای مجدد دانشگاه علوم پزشکی ایران به دور از توصیه‌ها و فضای سیاسی شدند. در تمام کشورهای جهان دانشگاه‌ها از جایگاه ویژه‌ای در مسیر توسعه برخوردار بوده و همواره تلاش شده است تا با تکریم دانشگاه و دانشگاهی نخبگان را به سمت تحصیل و تولید علم و توسعه دانش سوق دهند.
در متن این نامه آمده است:
بسمه تعالی
دانشگاه مبدا همه تحولات است . امام خمینی (ره)
برادر گرانقدر جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
برادر گرانقدر جناب آقای آیه الله لاریجانی ریاست محترم قوه قضاییه
برادر گرانقدر جناب آقای دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی
با سلام
احتراما چنانچه استحضار دارید در تمام کشورهای جهان دانشگاه‌ها از جایگاه ویژه‌ای در مسیر توسعه برخوردار بوده و همواره تلاش شده است تا با تکریم دانشگاه و دانشگاهی نخبگان را به سمت تحصیل و تولید علم و توسعه دانش سوق دهند.
هویت، سبقه، سابقه و قدمت در دانشگاه‌های جهان نمادی از تاریخ و پیشینه کشورها محسوب شده و جوامع همواره به قدمت مراکز علمی خود به عنوان شاهدی بر حضور علمی در تاریخ افتخار می‌کنند. جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب، توسعه کمی و کیفی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را سرلوحه کار خود قرار داده و تمام سیاست‌های اتخاذ شده طی سال‌های گذشته نیز مبیّن همین مطلب است.
در این میان متاسفانه دو سال قبل، سیاست نادرستی در خصوص انحلال دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران به اجرا گذاشته شد که موجبات تعجب همه اندیشمندان، صاحبنظران و فرهیختگان کشور را فراهم آورد که به لطف خداوند متعال، حمایت دولت، اهتمام اعضای هیئت علمی و کارکنان آن دانشگاه و پیگیری‌های وزیر محترم بهداشت و درمان، این سیاست و تصمیم نادرست اصلاح شد و مجددا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران احیا و به فعالیت‌های خود در عرصه تولید دانش و خدمات سلامت در کشور ادامه داد.
اما در ایام اخیر متاسفانه شاهد برخی اقدامات و اظهارنظرهای نادرستی هستیم که موجبات توهین به ذی‌نفعان اصلی، اساتید و کارکنان این دانشگاه و اختلال در روند این اقدام ارزشمند را فراهم می‌آورد.
لذا با عنایت به سبقه و سابقه شما در حمایت از دانشگاه و دانشگاهیان، تاکید و حمایت مجدد حضرتعالی از این اقدام علمی و قانونی موجبات استمرار نشاط و شادابی و انگیزه اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران به عنوان یکی از دانشگاه‌های تیپ یک و مادر کشور و ترویج تفکر مدیریت مبتنی بر احترام و حرمت نهادن به نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و دستاوردهای آنان را فراهم می آورد. مشتاقانه منتظر حمایت مجدانه آن مقام محترم هستیم.
اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایران
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    9 8
    سلام نامه ای با همین هدف از سوی اعضاء هیئت علمی شهید بهشتی نیز ارسال شده آن را هم منتشر فرمایید
  • کارکنان خدماتی IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    13 12
    ما از ریاست محترم جمهوری ،مردی از جنس مردم خواستاریم که این انتزاع صورت نگیرد. ریاست محترم جمهوری گفته بودی یار و پناه ما هستی تو را به خدا تا هستی این انتزاع را خودت مقتدرانه لغو کنید .
  • بدون نام IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    11 10
    ضمن تاييد متن نامه فوق ، خواستار حمايت روساي محترم سه قوه از احياي مجدد دانشگاه پر افتخار علوم پزشكي ايران مي باشيم.
  • majid IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    6 9
    به نظر من دوباره باید این دانشگاهها را ادغام کرد.بعد که مسائل مربوط به بودجه حل شد دوباره تفکیک کنند.البته می توانند در صورت بروز هرگونه مشکلی سالی یکبار ادغام و تفکیک را انجام دهند.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    9 5
    ضمن تقدیروتشکرازکلیه مسئولین جمهوری اسلامی ایران،خواستار از احياي مجدد دانشگاه پر افتخار علوم پزشكي ایران هستیم،خواهشمنداست نگذاریدبین اعضاء هیات علمی وکارکنان دودانشگاه طرفیتی ایجادشود.متشکریم
  • بدون نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    7 8
    کدورتهایی که بین اعضاء هیئت علمی وکارکنان بوجودآمده به نظرمن انتزاع خیلی عالیه اگرمجددادغام شودهم برای کشورعزیزمان بدمی شه وهم برای کارکنان گرانقدر
  • بدون نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    13 11
    عاجزانه خواستار ادغام دانشگاه هستيم از طرف جمعي از كامندان دانشگاه تهران و ايران
  • اميد IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    8 10
    با سلام واقعا جاي تعجب است بدون نام مطلب مي نويسند ولي مي گويند از طرف جمعي از پرسنل دانشگاه علوم پزشكي ايران و تهران خنده دار نيست من به شخصه مي گويم درود بر وزير با غيرت كه دانشگاه علوم پزشكي ايران را احياء كرد
  • بدون نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    10 7
    باسلام ما كارمندان دانشگاه علوم پزشكي ايران با هويت هستيم و دانشگاه علوم پزشكي ايران را داريم اين را همه بدانيد از شما خواهش داريم نظرات موافق دانشگاه ايران را نيز منتشر كنيد و يك جانبه نباشيد .باتشكر
  • بدون نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    10 7
    انشا اله ادغام شود
  • بدون نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    11 7
    ادغام بايد صورت پذيرد
  • بدون نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    8 1
    دانشگاه علوم پزشكي ايران مظلوم واقع شده است چون سياسي نيست اين حق كارمندان دانشگاه علوم پزشكي ايران نيست .