مهر نوشت:

رییس جمهوری با بیان اینکه نباید عده‌ای تصور کنند که می‌توانند جای ملت تصمیم بگیرند، گفت: از همه کسانی که به عشق اعتلای ایران و ارزشهای الهی زندگی می کنند دعوت می‌کنم تا در طرح‌های آبادانی ایران مشارکت کنند.
محمود احمدی نژاد ظهر امروز پنج شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح ملی شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس خاطرنشان کرد: معدن باید از انحصار چند گروه بیرون آمده و در اختیار ملت قرار گیرد؛ چرا که موظفیم به ملت در همه عرصه‌ها اعتماد کنیم؛ این ملت بودند که در طول 1400 سال دوره اسلامی در ایران با وجود همه دشمنی‌ها و اشغالگری ها فرهنگ متعالی را سینه به سینه حفظ کرده است.
گزیده سخنان وی از این قرار است:
·         دشمنان می‌دانند که اگر ملت ایران، چند جهش دیگر در آبادانی و اقتصاد بردارد، در آن صورت ایران به عنوان کشوری قدرتمند و آباد در کنار آنها قرار گرفته و در آن شرایط معادلات بین‌المللی به نفع ملت ایران تغییر خواهد کرد.
·         دشمنی ها با ملت ایران برای این است که آنها می‌دانند این ملت توانایی ایستادن بر قله‌های عزت و پیشرفت جهان را دارد و به همین خاطر در هر دوره به بهانه‌ای مانع‌تراشی کرده و انواع فشارها ،برای جلوگیری از دستیابی ملت ایران به پیشرفت اعمال می‌کنند.
·         دشمنان تصور کردند با ابزار فشار می‌توانند در برابر حرکت و شکوفایی ملت ایران بایستند در حالی که سخت در اشتباه هستند.
·         ملت ایران در طول دوران آقایی خود در جهان به منابع نفتی متکی نبوده و ملت ایران 7 هزار سال عزت‌مندانه و پیشگام بوده و امروز نیز می‌تواند بدون اتکاء به نفت زندگی کرده و پیشرفته و مرفه باشد.
·         می‌توان با استفاده از شیوه‌های جدید و دانش روز ظرفیت کشاورزی در کشور را گسترش داد که در آن صورت نیازی به درآمدهای نفتی نخواهیم داشت.
·         صندوق توسعه ملی برای اولین بار توسط دولت ایجاد شد تا یک دولت شجاعت آن را داشته باشد که همه درآمد نفت را خرج نکند. امروز در این صندوق 50 میلیارد دلار سرمایه وجود دارد که اگر این منابع در سرمایه گذاری ها وارد شود، تحولی بزرگی در کشور اتفاق خواهد افتاد.
·         {با انتقاد از اینکه متاسفانه امروز معادن در اختیار عده خاصی قرار دارد که این موجب بهره‌برداری کم از معادن شده است} باید معادن را فعال کرده و درآمدهای حاصل از آن را جایگزین درآمدهای نفتی در کشور کنیم که در این راستا دولت از سال گذشته ستاد معادن را فعال کرده و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار استانها قرار داده تا در این جهت حرکت بزرگی انجام شود.
·         ایرانی که هسته‌ای شده و ماهواره به فضا می‌فرستد و در پزشکی، نانو و بسیاری از علوم جزء اولین‌ها در دنیا است مطمئناً می‌تواند پروژه‌های عمرانی را نیز به راحتی انجام دهد.
·         باید راه را برای حضور توان عظیم مردم در صحنه باز کرد و تصمیم‌گیران و کسانی که مقررات را می‌نویسند باید این کار را با نگاه اعتماد به ملت انجام دهند و به گونه‌ای نباشد که به واسطه مقررات دست ملت بسته شود.
·         در طول 170 سال گذشته نگاهی بوده که دولت را جدای از مردم و رقیب آنان می‌دانسته. دولت خادم ملت است و اقتصاد، سیاست و سایر عرصه‌ها را باید ملت و اراده آنان اداره کند و این فرهنگ انقلاب و اسلام عزیز است.
/2929
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    احمدي مشايي دوياورالهي
  • بدون نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    35 87
    شوراي نگهبان درصورت ردصلاحيت مشايي منتظر پاسخي جامع ازطرف مردم هميشه درصحنه باشد
  • بدون نام IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    31 91
    يگانه ياور مستضعفين ايران دكتر محموداحمدينژاد
  • امیر IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    58 10
    این صندوق نخستین بار توسط دولت خاتمی تحت عنوان صندوق ذخیره ارزی بوجود آمد چرا این همه واقعیات را انکار می کنید که شما در طول دوران ریاست جمهوریتان آن را بر خلاف قانون و مطابق با میلتان جارو و خالی کردید که مجلس شورای اسلامی مجبور شد اساسنامه و اسم آن را عوض کند تحت عنوان صندوق توسعه ملی که اگر درست مدیریت میگردید الان باید بجای اینکه فقط مدعی باشید 50 میلیارد ذخیره دارد 300 میلیارد ذخیره می داشت . خبر آنلاین چرا این قدر سانسور می کنید و نظرات را منتشر نمی کنید اصلا خوب است قسمت ارسال نظر را حذف کنید و خود و ما را راحت کنید.با بیان نظرات مختلف است که هم شمار بازدید کنندگان بالا می رود هم شور و نشاط و تبادل آرا و افکار می شود.
  • بی نام IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    49 19
    مثلا اگه مشایی رد صلاحیت بشه دست ملت بسته میشه!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      23 2
      امروز کمر مستاجرین پیر و جوان در زیر بار پرداخت اجاره بهای واحد مسکونی خانواده خویش دوام نمی آورد و وقتی قدرت پرداخت شهریه دانشگاهی فرزندانت راهم نداری می بینی کسی به فکر ساخت و تهیه و تولید ساده ترین قسمت پکیج شوفاژ دیواری شما جهت تعمیر نبوده و ناجارا باید کل پکیج را به سه برابر قیمت دو سال قبل عوض کنید در حالیکه در هیچیک از بانک ها و موسسه اعتباری برای دریافت وامی معادل یک درصد دیه خویش اعتبار ندارید حال خدا نکند که حادثه ای یا بیماری خانواده شما را تهدید کند آنوقت میدانی هر چهار سال یکبار بفرمان مقام معظم رهبری با خانواده ات در انتخابات ریاست جمهوری حضور یافته ای اما پس از گذشت هشت سال نتیجه عملکرد دولتمردان ایرانی فاصله طبقاتی بین ملت را بیشتر از گذشته نموده است .
  • مهربان IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    85 14
    آقای احمدی نژاد /آبا این حرفایی که زده اید خودت عمل کرده ای؟؟آیا عملکرد 8 سال گذشته شما اینچنین بوده است ؟؟؟ کسی که خودش خرما خورده میتواند منع خوردن خرما کند ؟
  • بدون نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    10 1
    منم با مهربان موافقم احمدی هرکاری کرده الان فرافکنی میکند آقای احمدی نژاد /آبا این حرفایی که زده اید خودت عمل کرده ای؟؟آیا عملکرد 8 سال گذشته شما اینچنین بوده است ؟؟؟ کسی که خودش خرما خورده میتواند منع خوردن خرما کند ؟
  • محم67 IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    11 1
    "به گونه‌ای نباشد که به واسطه مقررات دست ملت بسته شود " یعنی من به رعایت قانون ومقررات اگه به مصلحت خودم ودور بریام نباشه پایبدن نیستم و ازجایگاه ملت حرف خودمو میزنم.......
  • بنده گرفتار خدا IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    25 3
    جناب آقای رئیس جمهور دست شما درد نکند که هفتصدو پنجاه میلیارد دلار درآمد نفتی هفت سال گذشته را چنان صادقانه و پاک برای کشور هزینه نمودید که مجبور شدید برای پرداخت عیدی اقشار شاغل و باز نشسته و دیگر اقشار ملت حدود پنج میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای سالهای آینده قرض بگیرید خدا در همه جا توفیقتان دهد . اما جناب آقای رئیس جمهور امروز که گوجه فرنگی را کیلویی بیش از هزار تومان خریداری می کنیم و همه اقلام معیشتی را سه برابر قیمت سال هشتادو نه تهیه می کنیم و قیمت پراید داخلی را برای مسافر کشی مجبوریم به دو برابر خریداری نموده اقلام لاستیک و تعمیرات آن را سه برابر در حالیکه عده ای در زمان دولت شما ثبت سفارش پورشه ها را داده یا پس اندازهای ده میلیاردی آنان معاف از مالیات دردولت شما قرار دارد .