۰ نفر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳

ایسنا نوشت:

رسانه‌های کره جنوبی امروز (جمعه) اعلام کردند، دولت پیونگ‌یانگ احتمالا بیش از 200 پرتابگر متحرک موشک که تقریبا دو برابر تعداد تخمین زده شده پیشین است، در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، تحلیلگران موسسه دفاعی کره جنوبی در راستای گزارش کنگره آمریکا و پنتاگون اعلام کردند که دولت کره شمالی احتمالا بیش از 200 پرتابگر متحرک موشک از جمله 100 موشک کوتاه‌برد اسکاد، 50 موشک میان‌برد نودونگ و 50 موشک دوربرد موسودان در اختیار دارد.

پیشتر دولت سئول تخمین زده بود که کره شمالی تنها 94 پرتابگر متحرک موشک در اختیار دارد.

یکی از تحلیلگران موسسه دفاعی کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ گفت: گزارش آمریکا نشان می‌دهد که دولت پیونگ‌یانگ به دنبال گسترش برنامه موشکی خود با وجود تداوم مشکلات مالی است. دولت پیونگ‌یانگ قصد دارد تا در مناطقی مشخص شده این موشک‌ها را برای اعمال تهدید علیه کره جنوبی و آمریکا و نیروهای مستقر در منطقه مستقر کند.

تنش‌ها در شبه جزیره کره از ماه دسامبر سال گذشته میلادی و زمانی آغاز شد که پیونگ‌یانگ یک موشک دوربرد را مورد آزمایش قرار داد و در ماه فوریه سال جاری میلادی نیز سومین آزمایش اتمی خود را انجام داد.

این اقدامات از سوی دولت پیونگ‌یانگ باعث اعمال تحریم‌هایی از سوی سازمان ملل شد.

5252
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بابا IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    17 11
    اصلا یک میلیون تا موشک داشته باشه بازم زورش به امریکا نمیرسه .اخه مرد حسابی ها فکر کردی امریکا تنهایی میجنگه شونصد کشور پیشترفته ای که تکنولوژی همین موشک ها رو خودشون به کره دادن با امریکا میان کره رو با خاک یکسان میکنن
  • بدون نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
    8 4
    تقریبا و به طور کامل هیچ قابلیتی برای دفاع موفق جز نابودی خود و ملتش ندارد. از 100 موشک موسودان حدود 95 عدد از انها با سپر ایکس باند و پاتریوت نابود میشوند. اولین پرتابش برابر نابودی اش است. البته خودش فرار میکند با خانم جوان میرود دول و ملل دوست مثل چین و روسیه و ملتش فنا میشود. تقریبا گزینه نظامی اش هیچ قابلیتی برایش ندارد. از روشهای روانشناسی و انداختن توپ در زمین حریف و تدابیر پیشرفته روانشناسی و تغییر اقلیم و تاثیر بر کشاورزی شاید بتواند تا حدی دشمن را اذیت کند که بعید است چنین قابلیتی داشته باشد.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
    3 6
    خوبه شما دستی توی ارتش ما ندارین. اگه امریکا توان این کار رو داشت حتما به کره حمله میکردن. شما احتمالا فیلم هالیوودی زیاد نگاه میکنید.باید به شما بگم قدرت نظامی یک کشور یک پکیج است که از نیروی انسانی ،شرایط جغرافیایی،شرایط ژئوپلیتیکی،... و در آخر توان سخت آفزاری است آن کشور است. توان سخت افزاری یکی از شرایط است نه تمامی آن.مثال بارز آن نیز جنگ 33 روزه لبنان یا جنگ تحمیلی خودمان.