کنفرانس توسعه دهندگان گوگل I/O با انبوهی از محصولات و سرویس های عمدتا نرم افزاری توسط گوگل افتتاح شد و بیش از 6 هزار توسعه دهنده Developers یا DEVS در جریان آن قرار گرفتند.

در اینجا مهمترین بخش های معرفی شده را به صورت خلاصه برایتان نقل می کنیم:
گوگل در این کنفرانس هیچ سخت افزار جدیدی معرفی نکرد. اگر هم در مورد گوشی هوشمند نکسوس 4، تبلت نکسوس 7 و یا کروم بوک حرف زد، تکرار مکررات بود. اگر هم در مورد گوگل گلس یا همان عینک گوگل حرف نزد، دلیل عمده آن فشار بیش از حد کنگره به گوگل برای توضیح در مورد نقض یا عدم نقض حریم خصوصی افراد بود که داستانش در جریان است. از پروژه گوگل تی وی هم صحبتی به میان نیاورد.
حتی در مورد عرضه عمومی آپدیت نسخه جدید 4.3 آندروید هم خیلی صحبت نکرد و بعدا معلوم شد در ماه ژوئن برخی دستگاهها جداگانه این آپدیت را دریافت خواهند کرد و ما بقی هنوز معلوم نیست. بنابراین آپدیت نسخه 4.3 شاید به تغییر مدیریت در بخش آندروید مربوط نباشد، اما بی تاثیر هم نبوده است.
در مورد ایکس فون هم که قرار بود موتورولا در آن شگفتی بیافریند، نیز صحبت نشد. تبلت 11 اینچی سامسونگ که با همکاری گوگل ساخته می شود نیز صحبتی به میان نیامد.فقط گلکسی اس 4 با آندروید مخصوص معرفی شد که به قیمت 650 دلار در ماه ژوئن راهی بازار امریکا می شود.
اما قسمت عمده 3 ساعت و نیم مراسم افتتاحیه صرف معرفی محصولات و سرویس هایی شد که به بهتر شدن اپلیکیشن ها در گوگل کمک فراوانی می کند.
 
Google Play Game Services
گوگل به کاربران خود در بخش گیم سرویس جدید خود را معرفی کرد که مانند گیم های آی او اس اپل و ایکس باکس، می توان آنها را روی تبلت و گوشی های هوشمند خود اجرا کرده و رزومه کرد تا بعدا دوباره کاربر از ادامه، گیم خود را اجرا کند.
از طریق گوگل پلاس می توان گیم های چند بازیکنه را به اجرا درآورد و به توسعه دهندگان گوگل اجازه می دهد تا سرویس های گیم خود را به آی او اس اضافه کنند و گیم های تحت وب را گسترش دهند  تا این ویژگی محدود به آندروید  نشود.
 
Google Play Music All Access
یکی از بهترین های امسال گوگل برای توسعه دهندگان این سرویس بود. گوگل با این سرویس وارد بیزینس موسیقی به صورت قدرتمند شد که دوباره سازی سرویس هایی مانند Spotify  و  Rdio با پرداخت ماهیانه 9.99 دلار استو اگر در ماه ژوئن این کار را انجام دهید که تخفیف شامل حال شما شده و 7.99 دلار پرداخت خواهید کرد.میلیونها آهنگ و ایستگاه رادیویی را روی آندروید و سرویس تحت وب گوگل خواهید داشت. اینکه آیا این سرویس روی آی او اس اپل خواهد رفت یا نه بحثی نشد.
 
Maps for Mobile
نسخه روی گوشی هوشمند معرفی شد که به محض ترافیک و رسیدن به چراغ خطر ، اتوماتیک به شما اعلام می کند و مسیر جدید را به شما نشان می دهد. منبع اصلی ترافیک جاده ای نیز خواهد شد. گوگل اینترفیس جدیدی نیز برای تبلت ساخته که اجازه می دهد نزدیک ترین رستوران، فروشگاه و کافی شاپ را با همان اپلیکیشن بیابید.
Big Update for Desktop Maps
گوگل مپ تحت نسخه دستکتاپ نیز خانه تکانی اساسی خورده است و همه آیتم ها در آن متحول شده است.گرافیک نرم تری از قبل داشته و تمرکز برنامه روی کشف آیتم ها است که در تابستان خواهد آمد. وقتی کلمه سوشی را سرچ کنیم ، نظرات دوستان را نیز در این باره خواهیم دید. کلی جزییات را نیز به کاربر نشان خواهد داد. برای دیدن نسخه پریویوی این گوگل مپ می توانید پیش ثبت نام کنید{لینک}
 
 
New Features for Google+
آرزوی گوگل است تا شما کاربران چیزهای بیشتری را روی اکانت و سرویس های خود به اشتراک بگذارید. گوگل پلاس، شبکه اجتماعی دو ساله در این کنفرانس خیلی نو شده بود و آیتم های زیادی را در خود جای داده است. عکسهای شما در بهترین حالت و موقعیت ادیت شده و سر جای خود قرار می گیرند. اپ Hangouts کلی ویژگی های جدید در خود جای داده و اجازه می دهد کاربر حرف بزندو عکس را به اشتراک گذاشته و وارد چت ویدئویی بشود.
 
New Cards for Google Now
سرویس دستیار مجازی می تواند به شما بگوید کدام برنامه تلویزیونی در چه ساعتی نمایش داده خواهد شد. ترانزیت بین شهری چگونه خواهد بود. با صدای خود می توانید سلسله دستوراتی را از طریق اپ مخصوص بدهید تا ملاقات از قبل تعیین شده ای را به یاد شما بیندازد.
 
Voice Search on the Desktop
سرچ از طریق نسخه به روز شده کروم به روی دسکتاپ شما راه خواهد یافت و با کلمه "اوکی گوگل" همه چیز شروع نویی خواهد یافت. می توانید به او بگویید نزدیکترین پیتزا فروشی کجاست و چقدر فاصله دارد و به شما نشان دهد.
 
گوگل برای توسعه دهندگان نیز امکانات بهتری از قبل فراهم کرده تا در محیط بتا، اپ های خود را در سایزهای مختلف نمایشگرها تست کرده و بعد شما را وارد دنیای واقعی کند. گوگل پلی به عنوان فروشگاه اصلی، بخشی ویژه برای اپ های مربوط به تبلت پیدا کرده که در کنفرانس معرفی شد.(هم برای کاربر مناسب است و هم برای توسعه دهنده)
در مجموع گوگل برای توسعه دهندگان، مشکلات دم دستی هنگام نوشتن و توزیع اپ ها را کمتر کرده تا نسبت به قبل راغب تر شده و بیشتر با گوگل همکاری کنند.
در مجموع گوگل می خواهد شما را از حالت سنتی نوشتن کلمه روی سرچ و پیدا کرده آن در بیاورد و همه چیز را به سیستم صوتی خود وصل کند، زندگی را برای شما آسان تر کند و البته آگهی های جدید خود را نیز فروخته و کسب درآمد کند.
 
منبع: تایم
5656
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =