ایسنا نوشت:

یک شبکه ماهواره‌ای کردستان عراق برای اولین بار از زمان بستری شدن جلال طالبانی تصاویری از وی منتشر کرد که وضعیت جسمانی‌اش در این تصاویر مطلوب به نظر می‌رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، شبکه ماهواره‌ای کردسات، با پخش تصاویری از جلال طالبانی 80 ساله که در بیمارستانی در آلمان بستری است، به نقل از پزشکان معالج وی اعلام کرد که طالبانی پس از طی مراحل درمان می‌تواند به وظایف خود به عنوان رئیس جمهوری عراق ادامه دهد.

در این تصاویر جلال طالبانی در میان جمعی از کادر بیمارستانی و افرادی نزدیک به وی دیده می‌شود که در باغچه بیمارستان چریت آلمان دور روی یک میز نشسته‌اند.


جلال طالبانی 20 دسامبر به دلیل سکته مغزی به آلمان منتقل شد و از آن زمان تاکنون تصویری از وی منتشر نشده است.

هفته گذشته دادستانی عراق از پارلمان این کشور خواست تا هرچه سریعتر رئیس جمهوری جدید برای عراق انتخاب کند که این امر با مخالفان نمایندگان عراقی رو به رو شد.

جلال طالبانی ملقب به "مام جلال" اولین رئیس جمهور کرد عراق است که در سال 2005 به عنوان رئیس جمهوری موقت عراق به این پست انتخاب شد و در آوریل 2010 نیز برای چهار سال دیگر ریاست وی تمدید شد.


از سوی دیگر، نجم الدین کریم، رئیس تیم پزشکی معالج طالبانی و یکی از اعضای دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: حال جسمی جلال طالبانی در مقایسه با پنج ماه پیش بسیار خوب است و روز به روز هم بهتر خواهد شد.

شهر سلیمانیه عراق نیز روز جمعه و بعد از انتشار عکس‌هایی از جلال طالبانی شاهد برگزاری جشن‌ و پایکوبی مردم بود.
شهروندان عراقی در این مراسم که در خیابان‌های سلیمانیه برگزار شد، خوشحالی خود را از بهبود وضعیت جسمانی رئیس‌جمهور عراق نشان دادند و ابراز امیدواری کردند طالبانی هر چه زودتر به عراق باز گردد.
5252
 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =