ایسنا نوشت:

استاندار تهران گفت: امروز آخرین روز اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر و روستاست.

مرتضی تمدن در حاشیه "هشتمین همایش روابط عمومی الکترونیک" در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در حوزه انتخابات شورای اسلامی تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر چه اقداماتی انجام خواهد شد، گفت: حدود 94.5 درصد جمعیت استان تهران، جمعیت شهری و مابقی روستایی است، لذا انرژی و وقت استان تهران در بحث انتخابات شوراهای شهر و روستا متمرکز بر حوزه‌های شهری خواهد بود تا این انتخابات به صورت مطلوب برگزار شود.

امروز، آخرین روز اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر و روستا
وی افزود: امروز آخرین روز اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر و روستاست.

استاندار تهران گفت: برخلاف سایر انتخابات، همانند مجلس، خبرگان و یا ریاست جمهوری که نظارت با شورای نگهبان است، در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نظارت با مجلس شورای اسلامی است و هیات اجرایی کار بررسی صلاحیت داوطلبان را به اتمام رسانده‌ و به هیات نظارت مجلس فرستادند و از امروز به صورت تدریجی نتایج را به داوطلبان اعلام می‌کنند و ظرف مدت پنج روز کسانی که اعتراضی به نتایج داشته باشند، می‌توانند اعتراض خود را به هیات نظارت اعلام کنند و در نهایت افرادی که رسمی و قانونی می‌توانند در تبلیغات حضور یابند، تبلیغات خود را آغاز می‌کنند.

تمدن با بیان اینکه باید هیات اجرایی تعداد شعب اخذ رای شورای اسلامی شهر و روستا را اعلام کند، گفت: در تهران حدود 5800 حوزه اخذ رای برای شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل خواهد شد و داوطلبانی که در نتیجه نهایی به عنوان داوطلبان قطعی تایید صلاحیت شده‌اند، اسامی آنها اعلام و مردم داوطلبان مورد نظر خود را از طریق رای انتخاب خواهند کرد.

تدارک 5800 شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران
وی گفت: در استان تهران بیش از 5800 شعب اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری تدارک خواهیم دید. همچنین پیش‌بینی می‌کنیم تعداد صندوق‌های اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابی دماوند و فیروزکوه بیش از 12 هزار صندوق اخذ رای دایر خواهد بود.

به گفته استاندار تهران، در حوزه انتخابی دماوند و فیروزکوه علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی نیز برگزار می‌شود.

تمدن گفت: پیش‌بینی می‌کنیم برای بیش از 12 هزار صندوق رای بیش از شش هزار حوزه اخذ رای ساماندهی شود، البته این آمار قطعی نیست و هیات‌های اجرایی باید تعداد شعب و تعداد صندوقها را اعلام کنند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =