ایلنا نوشت:

علی لاریجانی در نشست هم اندیشی سلامت که با حضور جمعی از اساتید، کارشناسان و متخصصان حوزه سلامت و بهداشت و درمان کشور در ساختمان مشروطه مجلس برگزار شد، تصریح کرد: یکی از اساتید در حین سخنرانی تاکید داشتند که بحث سلامت نباید سیاسی شود، اما من معتقدم که ای کاش سیاسی می شد و اگر چنین بود، در شعارهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری درباره سلامت هم چیزی گفته می شد. این در حالی است که در شعارهای نامزدها کمتر راجع به سلامت حرف می زنند.
اهم اظهارات رییس مجلس را بخوانید؛

* یکی از مشکلات جدی در حوزه سلامت مربوط به مدیریت است، در کشور ما تغییرات زیادی انجام میگیرد که گاه این تغییرات بسیار عجیب و غریب است و به نظر می رسد اگر سیاست در کشور چند رکن را رعایت کند، گرفتاری در مدیریت ایجاد نخواهد شد. یکی از مهم ترین این ارکان عقل و عقلانیت است.
* نکته دیگر برای داشتن مدیریت بهینه در کشور اعتدال است، چرا که افراط گری مشکل ایجاد می کند.

*توجه به فکر جمعی یکی دیگر از مولفه های برطرف کردن اشکالات مدیریتی در کشور است، کسانی که تصور می کنند با تکروی می توانند مدیریت کنند در اشتباه هستند. چرا که افراد ذوالفنون نبوده و بر این اساس باید از نظر متخصصان و کارشناسان در مدیریت امور استفاده کنند.
* اخیراً در مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست هایی درباره سلامت مورد بررسی قرار گرفت که در آن آمده بود که برنامه ها در دست وزارت بهداشت و درمان باشد اما پول آن به سازمان تامین اجتماعی واریز شود که من معتقدم با توجه به اینکه در بسیاری از مواقع پول به موقع به آنان داده نمیشد، از اول پول به وزارت بهداشت و درمان داده شود.

*دولت ها تغییر می کنند و با تغییر آنها نیز سازوکارهای اجرایی تغییر می کنند. بر این اساس آنچه که می تواند به اجرای قوانین کمک کند نظارت نخبگان است و اگر نخبگان بتوانند بر کار مجلس و دولت نظارت کنند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • استوکی SE ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    2 0
    "اگر نخبگان بتوانند بر کار مجلس و دولت نظارت کنند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد" چه جوری برادر من؟ شما که رئیس مقننه هستی مقدماتش را فراهم کن. جوری که اگر نخبه انتقاد کرد دودمانش را برباد ندهند.