۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸

سومین فیلم ابرقهرمانی «آیرون من» با بازی رابرت داونی جونیر تنها در 22 روز از مرز یک میلیارد فروش در بازار جهانی عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلم سه‌بعدی «آیرون من 3» تولید مارول استودیوز و دیزنی روز پنجشنبه به این موفقیت دست پیدا کرد و شانزدهمین فیلم تاریخ سینما شد که فروش آن‌ها از مرز یک میلیارد دلار گذشته است.
 

فروش این فیلم در بازار آمریکای شمالی هم تا چهارشنبه از مرز 300 میلیون دلار عبور کرد.
 

«آیرون من 3» اکنون در بازار بین‌المللی 698.9 میلیون دلار و در آمریکای شمالی 301.9 میلیون دلار فروخته است.
 

این فیلم اکنون در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما از «دزدان دریایی کارائیب: در پایان دنیا» (963 میلیون دلار)، «ژوراسیک پارک» (967 میلیون دلار) و «هری پاتر و سنگ جادو» (975 میلیون دلار) پیشی گرفته است.
 

«آیرون من 3» پس از بازار آمریکای شمالی بیشترین فروش را در چین (104 میلیون دلار) و پس از آن در کره جنوبی (55.6 میلیون دلار)، بریتانیا (49.7 میلیون دلار) و روسیه (40.2 میلیون دلار) داشته است.
 

سومین فیلم مجموعه سینمایی «آیرون من» این هفته در ایالات متحده و کانادا فیلم «سفر ستاره‌ای درون تاریکی» را به عنوان رقیب پیش روی خود دارد. فیلم جدید «سفر ستاره‌ای» از پنجشنبه روی پرده سینماها رفته است.

 
سومین فیلم «آیرون من» را شین بلک کارگردانی کرده است. رابرت داونی جونیر برای سومین بار به نقش تونی استارک / آیرون من ظاهر شده و گوئینت پالترو و دان چیدل هم نقش‌های خود را در دو فیلم قبلی تکرار کرده‌اند.

گای پیرس، ربکا هال، استفانی شوستاک، جیمز بج دیل، جان فاورو و بن کینگزلی دیگر بازیگران «آیرون من 3» هستند.

تونی استارک در «آیرون من 3» بار دیگر از طریق «آیرون من»، شخصیت دیگر خود با وقایع مرگبار روبرو می‌شود. این بار وقتی دنیای شخصی استارک توسط یک تروریست هولناک نابود می‌شود، او برای از نو ساختن خود و گرفتن انتقام یک ادیسه را آغاز می‌کند.
 

هالیوود ریپورتر / 17 مه / ترجمه: علی افتخاری
 

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • k A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    ایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــول به فروشش