روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با عنوان «هیچ فرصتی برای منازعات نداریم» نوشت:

·         هرچه به روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نزدیک‌تر می‌شویم، تلاش‌ها باید برای حفظ آرامش در کشور بیشتر شود. این، نیاز یک انتخابات سالم و مردمی است که می‌تواند مصداقی برای حماسه سیاسی باشد.
·         برای شکل گرفتن وحدت و پایه‌گذاری حماسه سیاسی، بیشترین نقش را مسئولان به ویژه مسئولان برگزاری انتخابات می‌توانند و باید برعهده بگیرند. آنها باید با تکیه بر قانون، اخلاق و رعایت حقوق قاطبه مردم، زمینه را برای شرکت آحاد مردم فراهم سازند و در این راه هیچ فرصتی را از دست ندهند. اظهاراتی که از آنها بوی انتقام گیری و چنگ و دندان نشان دادن به چهره‌های انقلابی و خدوم به مشام می‌رسد، نه تنها دردی را از مردم دوا نمی‌کند بلکه موجب ناامیدی آنها می‌شود. چنین روشی به جای آنکه کمکی به شکل‌گیری حماسه سیاسی باشد،‌ مقابله با آن است.
·         این درست است که نباید درباره مشکلات موجود مبالغه شود و نباید سیاه نمائی کرد، لکن این واقعیت را نیز نمی‌توان انکار کرد که عملکرد دولت‌های نهم و دهم مشکلاتی را در زمینه‌های اقتصادی و روابط بین الملل برای کشور پدید آورده که فقط یک دولت مقتدر، آشنا با زیر و بم‌های کشور، کارآمد، با تجربه، با اخلاص، انقلابی و شجاع و مسلط بر سیاست‌های بین‌المللی می‌تواند بر مشکلات فائق آید. تردیدی نیست که در شرایط کنونی، کشور ما به رئیس جمهوری که بتواند چنین دولتی را بر سر کار بیاورد نیاز دارد.
·         رابطه نزدیک با رهبری و نهادهای دینی و مدنی جامعه همچون مرجعیت، روحانیت، مدیران با تجربه، صاحبان مشاغل تأثیرگذار و عناصر صاحب اندیشه از ویژگی‌هائی هستند که رئیس‌جمهور آینده برای حل مشکلات کشور باید از آنها برخوردار باشد. علاوه بر اینها رئیس دولت باید با پرهیز از بداخلاقی‌های سیاسی و تهدید کردن این و آن و طرد نمودن عناصر خدوم و صاحب تجربه، تمام استعدادهای کشور را برای پیش بردن اهداف نظام جمهوری اسلامی بکار بگیرد و وقت و امکانات خود و کشور را به بهترین وجه در خدمت تحقق این اهداف قرار دهد.
·         از این واقعیت نباید غفلت کنیم که ما امروز هیچ فرصتی برای منازعات داخلی و پرخاشگری و مچ گیری نداریم. رسیدگی به جرائم افراد را باید به مراجع ذیصلاح واگذار کرد و همت‌ها را باید صرف حل مشکلات نمود. مردم هم حوصله دعوا و کشمکش‌های سیاسی را ندارند و هیچ چیز برای آنها از خدمت صادقانه و بی‌سر و صدای مسئولان مطلوب‌تر نیست.
·         اگر این واقعیت‌ها را در نظر بگیریم باید در روزها و هفته‌های باقیمانده تا انتخابات 24 خرداد، از داوطلبان ریاست جمهوری و هواداران و حامیان آنها انتظار داشته باشیم فقط توانائی‌های خود را به مردم بشناسانند و از تخریب همدیگر و یا مبالغه و زیاده گوئی پرهیز نمایند. تخریب در زمان‌های عادی خلاف شرع و اخلاق است و در زمان انتخابات علاوه بر اینها خلاف قانون هم هست. اینکه کسی خود را اصلح بداند عیبی ندارد، اما ناصالح دانستن دیگران عیب است. کسانی که می‌خواهند در بالاترین رده اجرای قانون قرار گیرند باید به قانون، اخلاق و حقوق دیگران پای بندی نشان دهند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بینام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    13 2
    در این شرایط هاشمی بهترین گزینه است
  • ناشناس IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    5 1
    موافقم با تحلیل شما
  • بدون نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    32 20
    آقاي احمدي نژاد يکبار از اين حربه عوام فريبانه افشاگري عليه هاشمي استفاده کرد و نتيجه گرفت الان همه فکربااين کار ميتونن راي بيارن با اختلاس سه هزار ميلياردي ديگه حرفي براي گفتن باقي نمي مونه اگه سال 74 تورم 50 درصد بود لااقل آقاي هاشمي شهامت راست گفتنشو داشت تو سال 92 حداقل 100 درصد تورم داشتيم ولي اون چيزي که اعلام شد 30 بود!
  • بدون نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    19 21
    موافقم
  • بدون نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
    28 12
    يك دفعه كانديد مورد نظر روزنامه جمهوري اسلامي و آقاي مسيج مهاجري را معرفي مي كرديد!! خيال همه راحت اينقدر پيچ و خم نداشت
    • مریم IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
      16 25
      نیازی به معرفی نیست همه کسانی که غرض یا مرضی ندارند وسابقه افراد را هم میدانند و دلشان برای مملکت می سوزد این کاندیدا را میشناسند