جوان 26 ساله ای که دبیرستان را رها کرد، حالا صاحب ثروت افسانه ای 1.1 میلیارد دلاری شده است.

خبر فروش پلتفورم بلاگینگ  Tumblr به یاهو توسط دیوید کارپ را حتما شنیده اید؟
ماریسا مایر مدیر اجرایی یاهو حاضر شده برای الحاق کردن پلتفورم بلاگینگ تامبلر به سرویس های یاهو به این جوان 26 ساله 1.1 میلیارد دلار بپردازد.
دیوید کارپ، تامبلر را در سال 2007 در آپارتمان مادرش در مانهاتان بوجود آورد و این سایت اجتماعی اینک 100 میلیون عضو داشته و روزانه 90 میلیون پست روی آن از سوی اعضا منتشر می شود.
ماریسا برای باز پس گیری هویت تاریخی یاهو در بین کمپانی های آی تی، مجبور شده تا تحولات جدیدی در سرویس های خود ایجاد کند و به همین خاطر خرید 1.1 میلیارد دلاری را در راس استراتژی های خود قرار داده تا ناگهان صد میلیون لشگر برای خود ایجاد کند.
تامبلر فوروم آنلاین برای وبلاگ نویسان است که بدلیل کاربر پسند بودن، محبوبیت زیادی پیدا کرده و آنرا دیوید کارپ – پسر بچه دبیرستانی که مدرسه را رها کرد- خلق و مدیریت کرده است.
یک دهه پیش نیز یاهو با پرداخت 1.3 میلیارد دلار، کمپانی موتور جستجوی  Overture را نقدا خریداری کرد و این هفته هئیت مدیره یاهو توافق کرد تا با پرداخت 1.1 میلیارد دلار پول نقد، کمپانی تامبلر را بخرند.
دیوید یکی از مردان خوشبخت نیویورکی است که در عنفوان جوانی میلیاردر می شود، هر چند سال گذسته سعی داشت کمپانی خود را در ازای خرید خانه برای مادرش بفروشد.
ماریسا مایر قول داده بدون اینکه به کمپانی دست بزند، دیوید را همچنان مدیر اجرایی نگه داشته و از وی بخواهد تا توسعه سایت را ادامه دهد.
سال گذشته میزان درآمد تامبلر 13 میلیون دلار بوده است.
کاربران کنونی سایت از مالکیت یاهو ابزار نگرانی کرده اند و می گویند ممکن است مدیریت جدید بخواهد تمام موفقیتهای تامبلر را تحت الشعاع قرار دهد و با تغییرات مد نظر خود، فیچر های موفقیت آمیز آنرا خراب کند هر چند مایر روی صفحه تامبلر خود نوشته که "کاربران نترسید". تامبلر بدلیل سرعت بالا و اینکه اجازه می دهد کاربران خیلی سریع متن و عکس و مدیای خود(به خصوص فایل گیف gif) را در سایت منتشر کنند، طرفداران زیادی دارد و از لحاظ فنی میکروبلاگ تعریف شده است.
دیوید کارپ برای ماریسا مایر نوشته که همچنان علاقمند است تامبلر را به صورت مستقل مدیریت کند تا کاربران خیال آسوده درباره این نقل و انتقال پیدا کنند. همچنین برای کاربران نوشته با امکانات یاهو می توان سایت را سریعتر از قبل کرد.
وی سه سال قبل به گاردین گفته بود که خیلی ها علاقمند به خریدن کمپانی هستند ولی وی تمایلی به این کار ندارد.
در سال 2008 وی 25 درصد از سهام را به مبلغ 700 هزار دلار فروخت.
دیوید پدرش موزیسین و مادرش معلم است. او در سن 11 سالگی کد اچ تی ام ال نوشت و بعدا کمپانی خود را ستاپ کرد. در سن 15 سالگی از مدرسه بیرون زد و در خانه ادامه آموزش را از مادر خود فرا گرفت. در 17 سالگی به ژاپن رفته و مهارتهای برنامه نویسی خود را بالا برد و در سن 21 سالگی در نیویورک تامبلر را ایجاد کرد.
و حالا بعد از فروش تامبلر به یاهو اولین کاری کهئکرد پول خانه مادر خود را پرداخت کرد!
هم اکنون با دختری بنام راشل ایکلی که آشپز است در آپارتمانی در منطقه وست ویلیجز در مانهاتان زندگی می کند. راشل روان شناسی می خواند.
 
منبع: دیلی میل
56501
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    وقتی سربازی نری همین میشه ...
    • همایون IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
      62 6
      دقیقا
    • بدون نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
      54 26
      یعنی الان اگه تو ایران هر کسی سربازی نره شرکت 385 میلیارد تومنی میزنه ؟!
    • بدون نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
      48 0
      عاقبت ترک تحصیل.....
    • محمدرضا IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
      34 0
      من هر جور حساب میکنم نمی فهمم این عدد 385 میلیارد رو از کجا آورده این دوستمون 1.1 میلیارد دلار با دلار 3500 تومن یعنی یه 3500 و 9 تا صفر جلوش در کل میشه یه عدد 13 رقمی یعنی حدود 3.5 تیلیارد تومن
  • بدون نام IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    84 1
    که متاسفانه در ایران فیلتر است
  • بدون نام EU ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    90 2
    وقتی بستر آماده باشه وقتی فقط لیاقت و تخصص ملاک باشه نه القاب دیگر وقتی برای مغزها ارزش قائل باشند و ملاک ارزش گذاری چیزهای مذخرف نباشد می شود این
  • حسین IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    61 2
    حالا هی بگن علم بهتر است یا ثروت ...
    • بدون نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
      21 0
      شعور و فهم و استفاده از توانایی های فردی از هردوش بهتره....
  • وحید IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    179 2
    اینطور نیست که در ایران ایران ایده و توانایی در جوانها وجود نداشته باشد، اما... اما وقتی دانشجو باید به جای فکر درس و کارهای علمی، به فکر وام و هزینه های تحصیلش باشد اما وقتی 2 سال سربازی وقت دوران جوانی را هدر میدهد اما وقتی برای کمی حقوق بالاتر مجبور است دو سال یا 4 سال دیگر برای ارشد و دکترا درس بخواند آنهم بدون ریالی حقوق! اما وقتی برای اجرای یک طرح هیچ همکاری نمی شود و هیچ کاری ارزش آن دانسته نمی شود اما وقتی مسئولین به ایده های دانشجویان به عنوان منبع درآمدی برای خود نگاه میکنند و... تازه پس از فارغ اتحصیلی از دانشگاه و از سربازی چند سال کار کند تا بتواند چندرغاز پول به دست آورد و آنوقت ازدواج ... چه انتظاری دارید؟ تراکتور گیر آورده اید؟!
    • امين IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
      24 0
      دمت گرم... مي خواستم يه همچين چيزي بنويسم، ديدم يكي نوشته...
    • امين IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
      26 3
      تو ايران كسي مدرسه رو نيمه كاره ول كنه، مي شه عمله :D هزاري هم كه سواد داشته باشه، هيچ ارزشي نداره سوادش
  • اکی IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    74 3
    امریکا مردم خوبی داره حمایت مردم باعث پیشرفت این جوان شده
  • بدون نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    67 2
    سربازي خوب است وليكن فرمت كننده اطلاعات علمي و فني دانشجويان است.
    • وحید IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
      14 1
      متناقض بود. طبق گفته شما خوب نیست! هیچ توجیهی برای سربازی غیرحرفه ای وجود ندارد. ای کاش میشد در مکانی مناظره ای در این رابطه برگزار میشد تا ثابت میکردیم که سربازی غیرحرفه ای و اجباری کاملا مضر است.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    14 0
    خونه مادرش کاخ بوده که سال پیش با 13 میلیون دلار درامد هنوز نتوسته بوده پول خونه را بدهد
  • g IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    23 0
    جالبه حالا روی کلمه تامبلر که میزنی سایتش فیلتر شده قابل توجه خبر انلاین بعد توقع دارین از ما چی در بیاد ؟!
  • سلام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    24 0
    عزیز وقتی ایران جزو 6 کشوری هست که درش سربازی اجباری هست و سربازی 2 سال هست وقتی که بعد از دو سال میای میبینی کسی که دوست داشتی ازدواج کرده شغلی که میخواستی پر شده دانشی که داشته بر اثر سربازی از بین رفته بعدشم فرقشم با بقیه دنیا اینه که در بقیه ی جاهای دنیا اینقدر پول کم نمیدن بعدشم به سرباز اموزش میدن نه اینکه سرباز صبح تا صبح بره یک جا همین جور بشینه و عمرش تلف بشه و یا کشیک بده بره تو بانک کشیک بده سردار رو برسونه اینه بعدشم هر سال کسری هاش بیشتر میشه یعنی سریع برو دنبال کسریت هیچ چیزی حساب کتاب نداره فردا هست که کسری تو هم برداشته باشه از این بی عدالت تر که دوستت دو روز قبل از تو اقدام کنه و معاف و تو به علت دانشگاه مجبور شی اقدام نکنی بعد از یک ماه اقدام کنی و کلا به هیچ دردیت نخوره
    • بدون نام IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
      13 0
      کو گوش شنوا ؟ داداش
  • amin IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    18 0
    lمن دو جا کار میکنم و به صورت خصوصی هم کار طراحی سایت می کنم و یه جا هم سرمایه گذاشتیم و خانمم هم شاغله ولی فقط میتونیم اقساط وام یه خونه 62 متری رو بدیم و خرج خوراک اونم با صرفه جویی یعنی باید چکار کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ زندگی خسته کنندست
    • محمد IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      1 0
      من دانشجو ام . طراحي وب و برنامه نويسي ميكردم. ولي بعد از چند سال به اين نتيجه رسيدم كه بايد كار رو بزارم كنار. چون كوچكترين مديريت و رعايت كپي رايتي توسط مسئولين صورت نگرفت. از حساب بين الملل هم كه با توجه به تحريم ها محروميم. بهتره مثل بقيه به دلالي و ... رو بياريم.
  • مهران IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    19 0
    پروژه‌ی این آقا در ایران فیلتر است، ما هم اگر بودیم همان اول فیلتر می‌شدیم یا به نحوی کاهنات از کارمان به لرزه در می‌آمد! از همان اول عطایش را به لقایش می‌بخشیدیم!
  • میثم IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    28 1
    اگه جاش بودم از همون جا با اون پول میرفتم خارج
  • سعید IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    13 1
    پس اگه امکان داره 50% این پول را به بنده بدین لازم دارم.
    • بدون نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
      18 1
      چـــــــــه خوش اشـــــــتها !!! یک وقت لقمه تو گلوت گیر نکنه خفه بشی جیــــــــگر !!!
  • mnn IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
    5 0
    از این همه درد شدیم یه جونه پیر
  • نمایندگی فروش شارژ A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 1
    هی خدا بده شانس و تخصص خخخخ
  • بی نام A1 ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    1 1
    سلام دوستان من ميخوام وارد رشته اي تي بشم راهنمايي ميخوام