ایرنا نوشت:

'محمود احمدی نژاد' روز سه شنبه در آیین بهره برداری از كارخانه كنسانتره زغال سنگ كوهبنان، افزود: هیچ یك از كشورهای دنیا نمی تواند ارزش های انسانی را حاكم كند اما ملت ایران پیش قراول ارزش هایی مانند تعظیم و كرامت انسان، آزادی، عدالت، توحید و پاكی در جهان است.
احمدی نژاد درادامه اظهارداشت:امروز این نگاه كه دولت باید همواره تصمیم گیر باشد برچیده شده است و همانطور كه ملت در انقلاب، دفاع مقدس و حفظ فرهنگ و كشور كارها را انجام داد، اقتصاد را نیز باید خود به پیش ببرد.
وی افزود:‌ اگرچه نواقصی وجود دارد اما ملت ایران حوادث بزرگی را گذرانده كه این تحریم ها در برابر آنها عددی نیست.
احمدی نژاد اظهارداشت: بسیار بسیار امیدواریم كه سال های آینده سال های جهش و درخشندگی بیش از پیش ملت ایران در عرصه جهانی باشد.
رییس جمهوری در ادامه گفت: بیان ساختن ایران ترویج یك اندیشه ناسیونالیستی و خودخواهی و خودبرتر بینی نیست بلكه شكر نعمت و ذكر مسوولیت است.
احمدی نژاد افزود: یك آرمان زمانی می تواند جاری، حاكم و محقق شود كه یك ملت فرهیخته پشت آن قرار گیرد، بار مسوولیت آن را بر دوش بكشد و پای آن بایستند تا بتواند آن مكتب را حاكم كند.
وی افزود: تنها ملتی كه می تواند دیوار سیاه شب را فرو ریزد و نور خورشید را داشته باشد، ملت ایران است و این به معنای خود برتر بینی نیست بلكه نمونه ای در دنیاست.
رییس قوه مجریه تصریح كرد: اینها ظرفیت عظیمی است كه می تواند تمامی خرده فرهنگ ها را در خود حل كند.
احمدی نژاد گفت: اگر ما بهترین پیام ها را منتقل كنیم اما یك كشور عقب افتاده باشیم، این پیام ها جذب نمی شوند.
وی خاطرنشان كرد: اگرچه باید از تمام ظرفیت های نفت و تئوری های اقتصادی، برای پیشرفت كشور استفاده كرد، اما در همه اینها باید نقطه اتكای ما منابع بومی باشد و پای خود را روی زمین بگذاریم.
رییس جمهوری تاكید كرد: با وجود همه منابع كشاورزی و معادن غنی كه در كشور وجود دارد باید روی پای خود بایستیم و بعد از تولیدات در حوزه های مختلف نیازها را با یكدیگر مبادله كنیم كه به دوستی ملت ها نیز منجر شود.
احمدی نژاد، افزود: باید تا هنگامی كه آفتاب، زمین و آب وجود دارد، كشاورزی داشته باشیم و به این موضوع اهمیت دهیم و البته به صنعت نیز نیاز داریم.
وی تاكید كرد: اما در ابتدا باید بر روی داشته های خود تكیه كنیم و مواردی را كه در خود كشور است انجام دهیم.
رییس جمهوری، گفت: اگر همه اراضی كشاورزی را زیر پوشش آبیاری تحت فشار ببریم، مصرف آب ما یك سوم می شود و با این كار می توانیم دو برابر كشاورزی و یك بخش از آب نیز كمتر از سفره های آب زیرزمینی برداشت كنیم.
احمدی نژاد، با اشاره به این كه كشاورزی نیاز به آب دارد، گفت: در صورت كمبود آب در این بخش نیز با وجود اتصال از دو طرف به دریا، به عنوان نمونه انتقال آب به كرمان، به آب های اقیانوس وصل شده ایم و می توانیم استفاده كنیم.
وی گفت: خداوند اگر زمین قابل كشت داده در جایی دیگر منبع آب آن را نیز داده است، اما باید نگاه ها را عوض كنیم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    3 2
    دستش درد نکند
  • زری خانوم IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
    3 0
    واقعا زحمت کشیدین