تسنیم و ایسنا نوشت:

علی‌اکبر ولایتی شامگاه سه‌شنبه در همایش تبیین راهکارهای تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی در مسجد جامع ساری با اشاره به اینکه: "بنده پرچم‌دار تشکیل ائتلاف اصول‌گرایان در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری بودم" افزود: برای تشکیل این ائتلاف از همه نامزدهای ائتلافی و برخی رؤسای قوا و مسئولان کشوری جهت پیوستن به این ائتلاف دعوت کردم که آقایان قالیباف و حداد عادل با بنده همراه شدند.
وی افزود: در مرحله نخست به جمع‌بندی می‌رسد ولی این ائتلاف پس از انتخابات تداوم خواهد یافت چون ممکن است اجزای ائتلاف از بدنه دولت و اجزای اجرایی کشور باشند.

 

علی‌اکبر ولایتی که در مسجد جامع شهرستان ساری سخن می‌گفت، اظهار داشت: شعارهایی که مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال مطرح می‌کنند به معنای چراغ راهنما و مبنای حرکت‌هایی است که باید صورت گیرد و بر اساس یک شناخت قبلی و آسیب‌شناسی از واقعیت‌ها در جامعه و آرمان‌هایی که در پیش داریم به نام جمهوری اسلامی و پرچمداری بیداری اسلامی در عصر ما یک نگاهی به داخل و بیرون دارد.

وی ادامه داد: اگر تمامی حماسه سیاسی یک دو بیتی باشد 25 درصد آن حماسه سیاسی تجلی در انتخابات است و اگر آن را یک بیت بدانیم 50 درصد آن، حماسه سیاسی خواهد بود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: با توجه به تجربه‌ای که در انتخابات مجلس شورای اسلامی هشتم و نهم داشته‌ایم، به این نتیجه رسیده‌ایم که باید تلاش در اتحاد اصول‌گرایان انجام شود و تعاریف مختلفی از اصول‌گرایی که می‌شود، این تعریف می‌تواند تنگ‌نظرانه،‌وسیع و همراه با سعه صدر باشد و ما معتقدیم که تعاریف اصول‌گرایی باید همراه با سعه صدر باشد.

ولایتی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند هر کسی احساس مسئولیت می‌کند و در هر کجا که هست جذب حداکثری و دفاع حداقلی باید داشته باشد.

وی اظهار داشت: ‌ تعریف از اصول‌گرایی این است که هر کسی زن یا مرد و در هر رده سنی که هستند و در این کشور زندگی می‌کنند باید مبانی نظام و قانون اساسی را قبول داشته باشند و ولایت فقیه را هم در قول و هم در عمل به کار گیرند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: نگاه مقام معظم رهبری این است که بارها و در اشکال مختلف فرموده‌اند که در بین اصول‌گرایان اتحاد باید وجود داشته باشد و این چیزی است که باید انجام دهیم.

ولایت تصریح کرد: اگر بتوانیم اقتصاد و روابط خارجی را درست عمل کنیم در مجامع دولتی کار مدبرانه دقیق انجام دهیم می‌توانیم کار هسته‌ای را حل و روابط خود را با دیگر کشورها که بی‌جهت به حالت نیمه تعطیل درآمده‌اند ، بهبود بخشیم.

وی ادامه داد: می‌توان مسائل هسته‌ای را با حفظ حقوق هسته‌ای صلح‌آمیز حل کرد و می‌شود جلوی تحریم‌ها را با سه اصل اساسی عزت، حکمت و مصلحت که مقام معظم رهبری فرمودند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت به عنوان کار کوتاه مدت باید اعتمادسازی بین دولت و مردم ایجاد شود و هم دولت به مردم اعتماد کند و هم مردم به دولت اعتماد کنند و اگر بتوانیم طی مدت کوتاهی اعتماد تخریب شده را برقرار کنیم بخشی از راه حل کوتاه مدت را طی کرده‌ایم.

ولایتی اظهار داشت: ثبات ارزش پول را دولت تضمین می‌کند و بانک مرکزی را باید تقویت کند که مهم‌ترین وظیفه، حفظ ارزش پول و نظارت بر کار بانک‌ها است تا مردم بفهمند ارزش پول حساب شده است.

وی ادامه داد: دولت باید قانون‌مند باشد و قانون را اجرا کند و بسیاری از قانون‌ها که گذاشته می‌شود اجرایی نمی‌شود و اگر دولت اعلام کند قانونی که اجرا می‌شود، عملی شود، مردم بر روی آن حساب باز می‌کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: بازسازی اقتصادی و بازسازی روابط خارجه دو کار اساسی است که باید در برنامه آینده لحاظ شود.

ولایتی یادآور شد: شعار ما در کار ریاست جمهوری و تشکیل دولت اخلاق‌مداری و ثبات در مدیریت است.

وی ادامه داد: ثبات مدیریتی بسیار مهم است و باید این اعتماد و امنیت را مدیران ما حفظ کنند تا بتوانند کار کنند.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ک IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۱
    0 0
    اقای ولایتی می خوایی با کی رقابت کنی اخه همه تایید شدگان اصول گرا هستند تنها تفاوتشون در مقدار موی سر و غیره است