۰ نفر
۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰

صندوق بین‌المللی پول رشد 9% را برای اقتصاد عراق پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ اقتصادی لزاکو، صندوق بین المللی پول تغییر و تحولات اقتصاد عراق را در سطح جهانی مثبت ارزیابی کرد، اما در عین حال نسبت به بازگشت موج جدیدی از خشونت‌ها و همچنین احتمال کاهش قیمت نفت خام در این کشور هشدار داد.
صندوق بین المللی پول در بیانیه‌ای خاطر نشان کرد که رشد اقتصادی عراق امسال به 9% خواهد رسید در حالیکه این رقم در سال 2012، 8.4% بوده است. صندوق پول در عین حال یادآور شد که ریسک‌های موجود در عراق به دلیل کاهش امنیت و افزایش خشونت در این کشور بسیار بالاست.
نوری مالکی، روز دوشنبه اعلام کرد: 10 سال پس از حملۀ عراق، کشور متعاقب بازگشت موج جدیدی از خشونت ها به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.
در گزارش صندوق بین المللی پول پیرامون ارزیابی اقتصاد عراق نسبت بر احتمال کاهش شدید قیمت نفت تأکید شده و به مقامات این کشور توصیه شده است که امنیت بودجه‌ای خود را برای مقابله با این تهدید افزایش دهند.
در گزارش صندوق بین‌المللی پول آمده است:" با نفت 100 دلار برای هر بشکه، وضعیت بودجۀ عراق به شدت تحت تأثیر نوسانات قیمتی، درآمدها و کاهش صادرات خواهد بود." گفتنی است در روز سه شنبه هر بشکه نفت در بازار لندن در حدود 104 دلار معامله شد.
عراق روزانه نزدیک به 3.15 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند که از این میزان 2.5 میلیون بشکه را صادر می‌کند. طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول، عراق از هم اکنون تا پایان سال 2013 تولید خود را به 3.3 میلیون بشکه در روز خواهد رساند. 
3152 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =