معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از این پس حبوبات که در گروه 10 وارداتی جای داشت به گروه 9 آمده و با ارز مبادله ای وارد می‌شود.

 « حسن رادمرد» با اشاره به بررسي وضعيت حبوبات تصريح كرد: در حال حاضر شركت بازرگاني دولتي ايران حجم خوبي از انوع حبوبات را وارد كشور كرده كه از هفته آينده عرضه و توزيع آن آغاز خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین وي در ادامه تصريح كرد: كالاهايي مثل گوشت قرمز، روغن نباتي و شكر از هفته گذشته روند كاهشي قيمت ر ا پشت سر گذاشته اند.
به گفته رادمرد،‌ حدود 200 هزار تن شكر و 100 هزار تن روغن نباتي در شبكه هاي توزيعي قرار گرفت كه اين اقدام حاكي از تعادل مناسب و پاسخ دهي به نياز مردم خواهد بود.
رادمرد در ادامه تعاملات انجام شده به منظور تامين نهاده هاي توليد براي صنعت دامپروري، دامداريها و مرغ داريها را از ديگر مواردي دانست كه دراين جلسه مطرح و مقرر شد سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان با همكاري شركت پشيباني امور دام ، قيمت گذاري و توزيع نهاده هاي توليد را با جديت بيشتري دنبال و در اختيار دامداران و مرغداريها قرار دهند.
معاون توسعه بازرگاني داخلي وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بنا به دستور دولت ، ارز مرجع براي كالاهاي اساسي و كالاهاي استراتژيك ارز مرجع تخصيص خواهد يافت و در حال حاضر شركت بازرگاني دولتي ايران و شركت پشتيباني امور دام كالاهاي اساسي مورد نياز كشور را وارد كشور مي كنند.
رادمرد در پاسخ به اين سئوال كه چه راه حلي براي قيمت برخي كالاهايي كه به بهانه حذف ارز مرجع بالا رفته اما پايين نيامده است اظهار كرد: كنترل و پايش بازار در حال حاضر بيش از هر زمان ديگري بايد مورد توجه قرار گيرد تا با افزايش كاذب قيمتها مواجه نشويم.
وي همچنين يادآور شد: قيمت روغن دراين روزها با كاهش 10 درصدي مواجه شده است. در حال حاضر 70 درصد واردات روغن با ا رز مرجع و حدود 30 درصد ارز مبادله اي انجام مي شود.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه اجراي طرح ‌هاي رحمت (ماه رجب)و ضيافت(ماه رمضان) را در تعادل قيمتها و جلوگيري از روند افزايشي آنها موثر دانست.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =