مراسم قرعه کشی تعیین وقت برنامه های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در صدا و سیما با حضور عزت الله ضرغامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این مراسم علی باقری به عنوان نماینده سعید جلیلی، رحمانی‌نیا به عنوان نماینده غلامعلی حداد عادل، شاهین محمدصادقی به عنوان نماینده علی‌اکبر ولایتی، شهرام گیل آبادی به نمایندگی از محسن رضایی، سید مهدی ذاکری به نمایندگی از محمدباقر قالیباف، محمدرضا نعمت‌زاده به عنوان نماینده حسن روحانی و گل‌زاده به عنوان نماینده محمدرضا عارف حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما گفت:از امروز ضبط برنامه های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است.
وی با بیان اینکه ساختار های تلویزیونی به طور متوازن بین نامزدها توزیع می شود، گفت: این توزیع به صورت عادلانه خواهد بود تا نامزدها به صورت متنوع از ساختارها استفاده کنند.
رئیس ستاد انتخابات صدا و سیما همچنین از برگزاری مناظره ها در این دوره به صورت گروهی خبر داد و افزود: مناظره دو نفره که دور گذشته برگزار شد در این دوره با توجه به حضور 8 نامزد امکان پذیر نیست.
وی با بیان اینکه مناظره جمعی به لحاظ فرم و اجرا تغییر کرده است، گفت: کاندیداها در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست پاسخ گوی کارشناسان خواهند بود و به سوالات کارشناسان پاسخ می دهند.
دیگر اظهارات ضرغامی به شرح زیر است:
* مناظره به صورت انتقادی است و نامزدها باید راهکار خود را در سه حوزه مورد نظر مطرح کنند.
*این مناظره ها می تواند آرا مردم را جابجا کند و همه مهم برنامه های در نظر گرفته شده برای نامزد ها مهم است.
* مناظره ها شور و هیجانی انتخاباتی ایجاد می کند. مناظره دوره های قبل به صورت دقیق ارزیابی و آسیب شناسی شده و این دوره براساس آگاهی افزایش آگاهی عمومی و شور انتخاباتی خواهد بود و حواشی آن
* اگر در مناظره ها فضای دوستانه را حاکم کنند، این امر می تواند به حاکم شدن فضای مطلوب حکم کند.
* همچنین برای برنامه های حساس تر مقرر شده است، باز پخش شود.
*برای جلوگیری از هر گونه سوء تفاهم مراسم قرعه کشی برگزار می شود.لذا برنامه هیچ نامزدی از قبل تعیین نشده است.
*این انتخابات دو قطبی بین ملت و دشمنان ملت است و این بالاترین انگیزه برای حضور مردم خواهد بود.
* نامزدهای ریاست جمهوری به نسبت دور قبل، دو برابر شدند و به جز تنوع سیاسی سنتی در جامعه وجود دارد، با توجه به به سلایق مختلف تنوع خوبی حاکم شده است.
*این دوره رقابت بین برنامه ها است. و اشکالات در برنامه ها بیان می شود. البته در کشور برنامه های کلان وجود دارد و قاعدتا نامزدهای برای تحقق آن باید تلاش کنند.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دلسوز انقلاب A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    بسم الله سلام کاش مناظره ها را بیشتر کنید قسمت دوم مناظره ها در حقیقت مناظره نیست و مثل بقیه برنامه های کاندیداها است با حذف این قسمت زمان کمتری گرفته میشود و میتوان بیشتر به مناظره پرداخت برگزاری مناظره ها شور انتخابات را در کشور بیشتر در نتیجه مشارکت بالاتر میرود خواهش میکنم قسمت اول مناظره هارا ادامه دهید حتی در همین یک هفته باقیمانده دو الی سه مناظره میتوان برگزار کرد که هم از سفرهای هزینه بر کاندیداها چلوگیری میشود هم شور بیشتری ایجاد میکند