مسیح مهاجری در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

*اینجانب با ورود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مخالف بودم و مخالفت خود را با ذکر دلایل به ایشان گفتم.

*خدا انصاف بدهد به کسانی که با زبان و قلم خود این واقعیت را منکر می‌شوند و چنین وانمود می‌کنند که دشمنان ایران و نظام جمهوری اسلامی آقای هاشمی رفسنجانی را برای ورود به انتخابات ترغیب نمودند. اگر این افراد اعتقادی به مبدأ و معاد داشته باشند باید از این قبیل تبلیغات دروغ پرهیز کنند و از گذشته خود نیز توبه نمایند.
*نظر شورای نگهبان در عین حال که قانونی است، قابل نقد هم هست. ساده‌ترین دلیل بر اینکه شورای نگهبان اشتباه هم می‌کند اینست که در خود این شورا در مورد صلاحیت افراد نظرهای متفاوتی وجود دارد و حتی در مواردی خروجی‌های این شورا نشان دهنده همین واقعیت است. مثلاً در میان افراد احراز صلاحیت شده برای ریاست جمهوری در همین دوره، افرادی وجود دارند که از مصادیق رجال نظامی هستند ولی از رجال سیاسی یا مذهبی نیستند. افراد دیگری نیز وجود دارند که از مصادیق رجال سیاسی هستند ولی نمی‌توان آنها را رجال مذهبی دانست. این واقعیت‌ها برای مردم عادی هم کاملاً قابل درک است لکن آنچه ملاک عمل قانونی است، نظر شورای نگهبان است و نباید با آن در افتاد کما اینکه نباید آن را خالی از اشتباه دانست.

*در میان تأیید صلاحیت شدگان همین دوره هیچکدام امتیازات ایشان را ندارند.

*همه می‌دانند که مطرح کردن اموری از قبیل ناتوانی جسمی ناشی از بالا بودن سن، برای کسی با این برجستگی‌ها بهانه‌ای بیش نیست. کسی که در همین ایام، جلسات سنگین مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ که رؤسای قوای سه گانه، وزرای چند کابینه و تعدادی از افراد صاحب نظر در آن حضور دارند، را با قدرت مدیریت بسیار بالا اداره می‌کند آیا بی‌انصافی نیست که متهم به ناتوانی جسمی برای احراز ریاست جمهوری شود؟! اینها همه نشان می‌دهند آقای هاشمی رفسنجانی واجد صلاحیت‌ترین فرد برای رئیس‌جمهور شدن است.
*عده‌ای تلاش می‌کنند چنین وانمود نمایند که ورود آقای هاشمی رفسنجانی به صحنه انتخابات ریاست جمهوری با هدف مقابله با رهبری بوده است. این سخن را اگر از کسانی که شناختی از آقای هاشمی رفسنجانی ندارند باشد می‌توان بر بی‌غرضی حمل کرد البته با این تأکید که آنها سخت در اشتباه هستند، اما اگر افرادی که آقای هاشمی رفسنجانی را به درستی می‌شناسند چنین سخنی را بگویند قطعاً اهداف شومی را دنبال می‌کنند و خود نیز می‌دانند که دروغ می‌گویند. زیرا هر کس آقای هاشمی را می‌شناسد می‌داند که ایشان خیرخواه‌ترین فرد نسبت به رهبری است و هرگز حاضر نخواهد شد در برابر رهبری قرار بگیرد.

*در طول 8 سال گذشته، تلاش‌های زیادی برای فاصله انداختن میان رهبری و آقای هاشمی صورت گرفت و بدخواهان با توسل به انواع توطئه‌ها و تبلیغات و دسیسه‌ها اقدامات زیادی برای وادار ساختن آقای هاشمی رفسنجانی به مقابله با رهبری به عمل آوردند ولی ایشان با درک دقیق موقعیت و شناخت توطئه‌ها و با نگاه عمیقی که به ضرورت وحدت و همراهی با رهبری برای حفظ نظام و مصالح کشور دارند، رابطه خود با رهبری را حفظ کرده و دست اندرکاران این توطئه سنگین را ناکام نمودند. توفیق آقای هاشمی رفسنجانی در مقابله با این توطئه‌ها، ریشه در اعتقاد ایشان به نظام جمهوری اسلامی، مصالح عالیه کشور و ولایت فقیه دارد و چیزی نیست که با حوادث و شرایط متغیر ایام دچار دگرگونی شود.
*در این میان، سؤال مهمی که باید به آن پاسخ داده شود اینست که چرا آقای هاشمی رفسنجانی علیرغم اینهمه بی‌مهری و بی‌انصافی و جفا که می‌بیند و اینهمه تخریب و توطئه که علیه ایشان صورت می‌گیرد،‌ باز هم صبور و استوار در مسیر خدمت به نظام جمهوری اسلامی گام بر می‌دارد و مخالفان و معاندان را در توطئه‌ای که برای ایجاد فاصله میان ایشان و رهبری تدارک دیده‌اند و می‌بینند ناکام می‌نماید؟ پاسخ اینست که آقای هاشمی رفسنجانی از همان آغاز ورود به مبارزه با رژیم طاغوت، خود را وقف اسلام و برپائی نظام اسلامی و حراست از آن کرده بود و همچنان بر این عهد خود باقی است و از هر اقدامی که به این نظام لطمه وارد سازد پرهیز می‌کند. او برای نظام جمهوری اسلامی همچون "مادر" است نه "دایه". به همین دلیل، حاضر است خود را فدا کند تا نظام بماند.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    آیت الله هاشمی را همه می شناسند ایشان بزرگترین رجل سیاسی مذهبی این سرزمین هستند ایشان حتی از قبل از انقلاب دارای ثروت زیادی بودند ما که همشهری ایشان هستیم شاهد این واقعیت بودیم که در دوران اعتصابات چقدر هزینه کردند برای انقلاب . پس یاوه گویان لطفا خاموش باشند .
  • رضا IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    درود برشما صفت خوبی بکار بردید برای جناب اقای رفسنجانی وگفتار منطقی ودلچسبی بود ولی باید از ایشان دلجویی نمود چون به ناحق چندین سال است که به ایشان تهمت های ناروا می زنند .
  • مجتبی IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    در اینکه آقای هاشمی رفسنجانی خدمات زیادی به این نظام کرده اند هیچ شکی نیست، کما اینکه در زمان رسول الله (ص) هم افرادی بودند که هم به اسلام و هم به رسول الله خدمت کردند ولی بعدا با اعمالی که در حق مولا علی (ع) مرتکب شدند اجرشان را ضایع کردند،اقای هاشمی اگر خود را وقف حراست از اسلام کردند پس چرا از عمل به امر به معروف و نهی از منکر فرزندانشان غافلند؟؟؟؟؟؟ صحبت های همسر و فرزندانشان در جریان فتنه 88 و صحبت های خودشان در نماز جمعه 88 هنوز از یادمان نرفته.....
  • بدون نام US ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    کو گوش شنوا
  • ایرانی IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    احسنت
  • بدون نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    وای به حال هاشمی که دشمنان قسم خورده انقلاب از او حمایت می کنند.
    • بدون نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      زمانی که حضرت امام مرحوم شدند همه پرچم ها در سازمان ملل غیر از اسرائیل به احترام روح بلند امام نیمه افراشته شدند. بزرگی برخی افراد به حدی است که دشمن هم قادر به نادیده گرفتن تواناایی های او نیست.
  • هموطن IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    جالب تر از همه اینکه شورایی که مصوبه مجلس درباره شرط سنی برای کاندیدای ریاست جمهوری را خلاف شرع و قانون تشخیص میدهد حال به خاطر سن زیاد حکم رد صلاحیت میدهد، امان از این همه دوگانگی...
  • حمید IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    چند میگیری از من هم حمایت کنی و بنویسی؟
    • بدون نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      هرچقدر اقای شریعتمداری میگیره من نصفشو میگیرم
    • علی IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      235 4
      این است شخصیت مخالفین بزرگمرد سیاسی تاریخ ایران حضرت ایت الله هاشمی رفسنجانی.یکی این چنین بدون هیچ فکرو اندیشه وبه همین سادگی تهمت به این بزرگی را به جناب اقای مسیح مهاجری روا میدارد ودیگری عملکرد ایشان را با بعضی افراد درصدر اسلام مقایسه میکند مقایسه ای که اگر بخواهد درست صورت بگیرد نیاز مند نظر فقها ومراجع تقلید است که انها تاکنون چنین نکرده اند ولی بعضی ها مثل اب خوردن هریاوه ای را برزبان می اورد اتفاقا از این مدل ادمهارا درروزنامه کیهان می شه زیاد دید .اینها هم از اون مطالب می خوانند ومثل طوطی برای سایرین تکرار می کنند
  • جعفری IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    امام فرمودند ملاک وضع فعلی افراد است مگر قضایای آقای منتظری را فراموش کرده اید .آقای هاشمی در فتنه 88 علی رغم درخواست رهبری مواضع روشن اتخاذ نکردند وجز خواص مردود قرار گرفتند.
    • بدون نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      329 9
      "ملاک وضع فعلی افراد است" مگه الان سال هشتادو هشته !!! فقط يه جمله ياد گرفتي هي تكرار ميكني !!!! عقل هم خوب چيزيه !!!!
  • قاصدک IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    در این برهه از زمان و موقعیت حساس کشور حضور آقای هاشمی را باید مغتم می شمردند.کاندیداهای صلاحیت داده شده انصافاً همه آدمهای خوب و دلسوز ند اما اکثر آنها تقریباً در یک سطح اند و بعضی ها اصلاً سوابق اجرائی ندارند اما چه شده که اصلح تر از هاشمی قلمداد شده اند.چشم و بله قربان گفتن صرف برای ریاست جمهور شدن کافی و دلیل خوبی نیست.برای پست ریاست جمهوری باید معیارهای دیگری مانند 20 سال سوابق تجربی در پست های اجرائی و بالا و مدرک تحصیلی دکتری و...را لحاظ کنند.بنظر می رسید حضور آقای هاشمی برای یک دوره 4 ساله دیگر جهت انسجام بخشیدن به روابط داخلی و خارجی لازم باشد.اما افسوس که نشد.ما که کاندیداتوری ایشان را می خواستیم نه معاندیم،نه معارضیم نه ضد انقلابیم،نه ضد ولايت فقيه.
    • 1 IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۶
      0 1
      موافق هستم خیلی قشنگ گفتن
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    چقدر زیبا گفتن . این روزها در پی رد صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی ، بزرگان سخنانی رو بیان کردن که آدم امیدوار میشه که هنوز هم حق گویان در جامعه هستن .
  • بدون نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    فقط می شه گفت خیاط خود در کوزه افتاد!
  • جمشدl IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    اقای هاشمی شخصیتخاص منحصر بهفردی دارند به هر حال زندان کشیده قبل انقلابند وسلسله مراتب مدیریتی را یک به یک طی نموده در دوران بعد انقلاب وبا توجه به این که انواع تحمتها را از طرف تازه به دوران رسیدها تحمل می نماید باز صبورند
  • کاکتوس IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    جناب مهاجری جوابهای مستدل برای مطالب و تراوشات فکری جنابعالی بسیار است . شما بگونه ای از جناب هاشمی دفاع میکنید که بلا نسبت مردم را جیگر فرض کردیده اید که انگار نه انگار که در این مملکت فتنه ای صورت گرفته و مسببان و حامیان و گردانندگان ان برای مردم مشخص نیست .اکنون شما بگونه ای صحبت میکنید که "جان کری" وزیر امور خارجه امریکا هم همین صحبت را به گونه ای دیگر بیان میکند.
    • بدون نام GB ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
      20 0
      به جای سفسطه با استدلال پاسخ دهید.
  • مردم IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    هاشمی با این کار اخرش عاقبت به خیر شد حداقل بین مردم دیگه کسی بهش ناسزا نمیگه
  • بدون نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    هر کس به قدر ارزنی انصاف و عقل در وجودش باشه، حتما با مسیح مهاجری موافقه!
  • حسینی IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    اقای مهاجری انسان هرچقدر مدیر خوبی باشد باید قبول کرد در کهولت سن نمیتواند مدیریت یک مملکت را بکند ایشان در مدیریت خانوادهاش نا موفق بودند رییس قوه مجریه باید یک سیاست مدار جوان وفعال باشد
    • بدون نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      211 4
      رییس قوه مجریه باید یک سیاست مدار جوان وفعال باشد که مملکت را آزمایشگاه تجربه اندوزی و آزمون خطای خودش کند؟
  • فرشاد IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    بسیار عالی آقای شریعتمداری یه قول آقای مهاجری یه کم انصاف داشته باش و از ایشان یاد بگیر
  • سید اکبر رضوی IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    69 12
    من شخصا آقای هاشمی رفسنجانی و نیز رحیم مشایی را به لحاظ برخی شرایط از نظر خودم قبول ندارم.اما بنظرم عدم تایید آنها را جهت انتخابات صحیح نمی دانم. از نظر آماری اگر حساب کنیم. مثلا مردم کرمان به آقای هاشمی و شمال هم به مشایی رای می دادن و همین تعداد افراد شرکت کننده را بالا می برد. در ضمن عدم صلاحیت مشایی مثل این می ماند که مهمان کسی باشیم و داخل خانه غذا باشد فقط مهمان بخورد و صاحب خانه گرسنه بماند. دولت مجری انتخابات است و مخالفان دولت در مناظره ها باید آن را زیر سوال ببرند. بنظرم انتخابات خودش علم است و در علم هم کینه و کدورت خدای نکرده ، جایی ندارد. یاد مناظره اولاند و سارکوزی فرانسه افتادم که انگار اولاند می خواست ایشان را بزند و خبرنگار کاملا بی طرف بود. نتیجه اش 84 در صد شرکت کردند.
    • جواد IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      10 2
      کرمانی ها رو نمی دونم . ولی هیچ انگیزه ای درون شمالی ها برای رای دادن به آقای مشایی وجود نداره . لطفا از خودتون مایه بزارید . تو انتخابات هم شرکت می کنیم...
  • بدون نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    آقاي مسيح مهاجري شما هر وقت كه عضو حقوقدانان شوراي نگهبان شديد! مي تونيد اين نظراتتون رو آنجا مطرح كنيد
  • بدون نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    مسیح تا اطلاع ثانوی تعطیل شد..
  • دانیال GB ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    13 0
    سخنان بحقی بود... قابل توجه کیهان
  • سرباز مهدی IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    2 22
    ملاک حال فعلی افراد است،خیلی ها خیلی کارها کردن.به نظر من ایشان جزء خواص بی بصیرته.ایشان بابرنامه امدند و ثبت نام کردند کم اینکه میبینید وقتی ثبت نام کردند طلا و ارز ارزان شد و وقتی که رد صلاحیت شدند گران شد>چرا وقتی ایشان اومد بی بی سی حرفی از انتخابات ازاد نزد و مردم را شروع به تشویق برای حضور در انتخابات کرد؟؟؟؟؟؟فکرکنید و حرف بزنیسد چون در برابر خدا مسولیم.یاحق
  • سید IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
    0 28
    امام خمینی :هر کس رای شورای نگهبان را رد کند مفسد فی الارض است-امام خمینی ره
  • بدون نام IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    23 0
    ناانصافی هم حدی دارد مگرهاشمی کم به این مملکت خدمت کرده ؟
  • یوسف روزگاری IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    25 0
    رفسنجانی قهرمان ملی است زیرا صلاح کشوروانقلاب راازبسیاری بهترمیداند.
  • ع ق IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    اگر آقایان هاشمی و خاتمی از قالیباف حمایت میکردند نتیجه ی بهتری میشد. حمایت این دو تن از عارف و روحانی هیچ رای قابل توجهی به بار نمی آورد. اما اگر برای جلوگیری دولتی که قرار است به جبهه پایداری باج بدهد بنام دولت جلیلی از قالیباف یا ولایتی حمایت میکردند به نفع مردم قدمی بزرگ برداشته میشد
  • بدون نام IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    0 0
    اقای رفسنجانی مردی سیاست مدار وچهره خوبی در بین کشورهایمنطقه وبین المللی دارد . او می توانست کشور را از انزوا خارج کند .و اگر میخواستند وضع اقتصادی کشور خوب شود باید او میامد
  • بی نام EU ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    3 0
    ما ايراني ها ادم هاي نمك نشناسي هستيم اين هاشمي همان كسي است كه وقتي به مسافرت خارج از كشور مي رفت حضرت امام براي سلامتي ايشان قرباني نذر مي كردند دست الوده سالها است كه مشغول خراب كردن اين سياست مدار كهنه كار است
  • ابرقویی IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    4 0
    درود برامیرکبیر زمان ما هاشمی. واقعا امیرکبیری .خادم ایرانی .عرق ملی داری.مثل امیر کبیرتخریبت کردند.خدا جای حق است.کسی که فکر کند به تو احسنت خواهد گفت.