شگفتی‌های یک روستای ۷۵۰۰ ساله ایرانی در کتاب «زیر درخت بلوط»

انتشارات آریا داد، کتاب «زیر درخت بلوط» به قلم جمشید اثناعشری را که پژوهشی درباره یک روستای تاریخی در استان اراک است، منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مردم، تاریخ و طبیعت روستای سرسختی علیا (در ۴۶ کیلومتری جنوب غربی اراک )، با ۷۵۰۰ سال قدمت تاریخی، موضوع کتاب «زیر درخت بلوط» نوشته جمشید اثناعشری است که در هفته پایانی سال ۱۴۰۰، پس از آئین رونمایی در فرهنگسرای آئینه اراک، روانه بازار نشر شده است.

نویسنده در بازه زمانی ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰، به زندگی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، تاریخ باستانی، مختصات زمین‌شناسی و موقعیت جغرافیایی روستای آبا و اجدادی خود پرداخته است.

اتفاقات تاریخی، جمعیت، مالکیت، طوایف، اصلاحات ارضی، کشاورزی و باغداری و دامداری، سایر مشاغل اهالی، صنایع دستی، تولیدات خانگی، آموزش و فرهنگ، سنت‌ها و سرگرمی‌ها، امور زیر بنایی و جشن‌ها و آئین‌ها از جمله بخش‌های این کتاب است.

در بخش نام‌آوران، به زندگی‌نامه شهدا، جانبازان، آزادگان، اساتید دانشگاه، اعضای هیات علمی، پزشکان، نظامیان، ورزشکاران، ملی‌پوشان، اهالی قلم و رسانه، کادر بهداشت و درمان و هنرمندان برآمده از این روستای کهن پرداخته شده است.

این کتاب در ۹ فصل و ۴۸۲ صفحه (۶۰ صفحه تصاویر رنگی از معماری روستا، ابزارآلات سنتی، لوازم خانگی، مناظر طبیعی، اسناد قدیمی)، توسط انتشارات آریا داد در قطع وزیری منتشر شده است.

طراحی جلد کتاب توسط امرالله فرهادی و مقدمه کتاب توسط دکتر ابراهیم اصلانی (رئیس گروه تاریخ دانشگاه اراک) نوشته شده است.

زیر درخت بلوط، چهاردهمین اثر منتشر شده جمشید اثناعشری (روزنامه نگار و نویسنده و عضو انجمن قلم) است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =