ایرنا نوشت:

 با اوج گیری حمایت های مردمی در جهان اسلام از نظام و ملت سوریه در رویارویی با تروریست های مسلح و رژیم صهیونیستی ، یک هیات تونسی با حضور در دمشق بر اعلام آمادگی بیشتر جوانان تونسی برای شرکت در جنگ علیه تروریست ها و صهیونیست ها در جبهه جولان تاکید کرد.

به گزارش روزنامه تونسی 'الشروق'، این هیات تونسی متشکل از نمایندگان احزاب و جنبش های سیاسی و مردمی این کشور به ریاست 'شکری بن سلیمان هرماسی' دبیر کل حزب 'الثوابت' تونس اواخر هفته گذشته با 'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه در دمشق دیدار و گفت وگو کرد.
در این دیدار که در رسانه های تونسی بازتابی گسترده داشته، آخرین تحولات سوریه ، تونس و جهان عرب مورد بررسی قرار گرفت.
هیات تونسی با تاکید برهمبستگی مردم تونس با سوریه و قدردانی از مقاومت ملت، ارتش و نظام این کشور در مقابله با توطئه های دشمن خارجی و تروریست ها بویژه ائتلاف رژیم صهیونیستی و برخی دولت های منطقه ای و عربی، تاکید کرد که تنها جرم ملت و نظام سوریه قرار داشتن در محور مقاومت ضد صهیونیستی است.
اعضای این هیات با تاکید بر اینکه اطمینان دارند سوریه از این بحران با رهبری بشار اسد رییس جمهوری این کشور با سربلندی خارج می شود، خاطرنشان کردند که این پیروزی، پیروزی ملت های عربی است زیرا سوریه در خط مقدم دفاع از منافع این ملت ها قرار دارد.
این هیات با ابراز تاسف و عذرخواهی از مشارکت برخی شهروندان تونسی فریب خورده در جنگ علیه نظام و ملت سوریه تاکید کردند که همه قشرهای ملت تونس حقیقت آنچه امروز در سوریه می گذرد را می دانند و تا حدود زیادی موفق شده اند، مانع روانه شدن این فریب خورده ها به سوریه شوند.
هیات تونسی درعین حال افزود که بسیاری از جوانان تونسی، داوطلب حضور در جنگ علیه رژیم صهیونیستی دشمن اصلی در 'جبهه جولان' و در کنار برادران سوری خود هستند.
قدردانی اسد از اعلام همبستگی ملت تونس با سوریه
بشار اسد نیز با اشاره به روابط عمیق ملت های سوریه و تونس، از حمایت ها و اعلام همبستگی تونسی ها با مقاومت ملت و نظام سوریه در مقابل دشمن صهیونیستی و تروریست ها و اعلام آمادگی آنها برای حضور در کنار برادران سوری در جبهه های جنگ ضد دشمن، قدردانی کرد.
وی بر اهمیت نقش احزاب ملی در مقابله با تکفیری ها ، تندروها و توطئه های خارجی که ملت ها را در جهان عرب نشانه گرفته اند، تاکید کرد.
رییس جمهوری سوریه با تشریح ابعاد بحرانی که این کشور را فراگرفته است ، گفت که سوری ها از موضع محکم خود در رویارویی با تروریست های مورد حمایت برخی طرف های منطقه ای و بین المللی همزمان با تلاش بر حل سیاسی این بحران، کوتاه نمی آیند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =