جریمه سنگین برای دو کمپانی کره ای که از ایکس پی و آفیس کپی، استفاده می کردند

دادگاهی در سئول دو کمپانی سطح متوسط را بدلیل استفاده از نرم افزارهای غیر قانونی به پرداخت جریمه های سنگین محکوم کرد.

کره جنوبی این روزها دست به مبارزه با استفاده کنندگان غیر قانونی از نرم افزارها زده و در این راستا برای دو کمپانی جریمه های سنگین در نظر گرفته است.
آژانس خبری یونهاپ نوشت دادگاه عالی سئول علیه دو کمپانی که در سال 2009 از نرم افزار کپی ایکس پی و آفیس مایکروسافت استفاده کرده بودند، جریمه های سنگین در نظر گرفت.
گفته می شود دو کمپانی ماهها قبل از بدام افتادن، از این برنامه ها روی کامپیوتر سازمانی خود استفاده می کردند. بر این اساس دو برنامه ویندوز ایکس پی و آفیس مایکروسافت اصلی ترین نرم افزارها و چندین نرم افزار جانبی دیگر روی کامپیوتر کارمندان مشاهده شد.
دو کمپانی موظف به پرداخت غرامت به مایکروسافت و شش کمپانی دیگر شدند. بدنی معنا که یکی از آنها باید 47 میلیون وون معادل 41800 دلار و دیگری 119 میلیون وون معادل 104625 دلار غرامت به شرکتهای نرم افزاری اصلی پرداخت کنند.
دو کمپانی قبلا نسبت به محکوم شدن شان درخواست استیناف داده بودند و تقاضا کرده بودند به ازای مدت زمان استفاده از نرم افزارها جریمه پرداخت کنند که دادگاه درخواست آنها را نپذیرفت و اعلام کرد باید به طور کامل غرامت بپردازند.
طبق محاسبات اگر آنها به تعداد روزهای استفاده شده می خواستند جریمه بدهند، رقم ناچیزی را در بر می گرفت.
مقامات قضایی اعلام کردند اگر چنین تصمیمی را بگیرند، هدف اصلی یعنی مبارزه با کپی غیر قانونی نرم افزار از کارآیی می افتد و همگان حاضر می شوند در برابر پرداخت مبلغی ناچیز از کپی غیر قانونی استفاده کنند.
دولت کره جنوبی مصمم است تا با ایجاد فرهنگ درست در بخش آی تی مردم و کمپانی ها را تشویق کند تا از نرم افزارهای قانونی استفاده کنند و در این راستا کمپانی های بزرگ و کوچک مورد هدف این مقامات است تا به محض دریافت گزارش سوء استفاده، علیه کمپانی مذکور اقدام قانونی انجام دهند.

 

منبع: زد دی نت
56501

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
    36 3
    تازه شده اند عین ما!
  • بی نام IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    2 3
    خوش به حال ما که استفاده میکنیم رایگان میریم یک اسیستانت از بیرون فوقش ده تومن میخریم و کسی بهمون چیزی نمیگه در این مورد ایول به خود ما
    • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
      3 3
      دزدی افتخار نیست
  • محمود A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    6 0
    واي به روزي كه بخواد اين قانون تو ايران اجرا بشه ،شركتي نمي مونه كه جريمه نشه.........
  • محسن A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    3 1
    - نسخه Windows 8 Professional Upgrade با قیمت ۶۹ دلار - نسخه Windows 8 Pro Pack با قیمت ۶۹ دلار - نسخه Windows 8 OEM با قیمت ۹۹ دلار - نسخه Windows 8 Professional با قیمت ۱۳۹ دلار
  • محمد A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
    1 0
    به جرگه استفاده کنندگان از نرم افزارهای متن باز open source بپیوندید که غصه دزدی و غیر دزدی و غصه پولی و بی پولی را نخورید. به جمع دوستاران و هواخواهان لینوکس و متن باز بپیوندید . به شخصه مدت هاست که از لینوکس های مختلف به خصوص اوبونتو به جای ویندوز استفاده می کنم و نرم افزارهای آن و هیچ اصلا قصد برگشت به دنیای ویندوز را ندارم و سرکار هم چون مجبورم با ویندوز کار می کنم وگرنه به من بود روی کامپیوترهای شرکت لینوکس نصب می کردم. نوشته های یک مهندس کامپیوتر