اشکان دژاگه می گوید از اینکه در این شرایط سخت نمی تواند تیم ملی را همراهی کند، بسیار ناراحت است.

محمدحسین زرندی: اشکان دژاگه، سوپراستار غایب تیم‌ملی است و آسیب‌دیدگی در دیدار فولام مقابل کوئینزپارک‌رنجرز از ناحیه مچ‌ پا، باعث یکی از بزرگترین بدشانسی‌های کارلوس کروش در دوران حضورش در ایران شد. دژاگه بهترین بازیکن تیم‌ملی طی یک سال گذشته بود و از همان ابتدای حضور در بازی‌های ملی ایران، نقش برتر و تأثیرگذار خود را نشان داد و جای خود را به‌عنوان یک فوق‌ستاره باز کرد. این بازیکن خوش‌اخلاق فولام، در نظرسنجی برنامه 90 هم به‌عنوان بهترین بازیکن سال ایران انتخاب شد اما در کمال ناباوری، مصدومیتی تلخ داشت و دوره‌ای سه ماهه برای درمان این آسیب لازم بود که همین دوران نقاهت، همزمان شد با سه مسابقه حساس و تعیین‌کننده تیم‌ملی در خردادماه مقابل قطر، لبنان و کره‌جنوبی. کروش در ادامه بدبیاری‌های خود، در آستانه دیدار با قطر، با خداحافظی علی کریمی هم روبه‌رو شد تا عرصه برای او تنگ‌تر از قبل شود و درصد خطر هم بالاتر رود. گذشته از همه این مسائل ناراحت‌کننده، اتفاق بسیار خوب و روحیه‌بخشی در آستانه سفر تیم‌ملی به امارات، برای برپایی اردوی تدارکاتی رخ داد. طبق هماهنگی انجام شده توسط فدراسیون فوتبال، همه بازیکنان تیم‌ملی تی‌شرت یک‌شکلی به تن کردند که روی آن تصویر اشکان دژاگه حک شده و نوشته بود: اشکان، ما با تو هستیم. این حرکت بازیکنان تیم‌ملی، با استقبال رسانه‌ها هم روبه‌رو شد و علاوه بر اینکه نشان‌دهنده اتحاد و همدلی میان ملی‌پوشان بود، روحیه خود آنها را هم بالا برد و خوشحالی مضاعف دژاگه را هم در پی داشت. بازیکن ایرانی فولام روز گذشته در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرورزشی، در همین خصوص گفت: حرکتی که دوستان و همبازیانم در تیم‌ملی ایران انجام دادند و عکس مرا روی پیراهن‌های‌شان حک کردند، تأثیر بسیار زیادی روی من گذاشت. نمی‌توانم بگویم چقدر از این مسئله خوشحالم. زمانی که آن عکس را دیدم، بسیار خوشحال شدم و با همه وجود می‌خواستم کنار تیم‌ملی باشم و کمک کنم. درست است که من به‌خاطر آسیب‌دیدگی در تیم‌ملی نبودم اما روح و قلبم آنجا بود و کنار همبازیانم حضور داشت.

دژاگه که از دیدن تصویر خود روی تی‌شرت‌های بازیکنان تیم‌ملی به وجد آمده، صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: تا به‌حال چنین چیزی برای من اتفاق نیفتاده بود و انتظارش را نداشتم. من با آمدن به تیم‌ملی ایران، دوستان جدید و خوبی پیدا کردم که از داشتن آنها بسیار خوشحالم. من از صمیم قلب برای تیم‌ملی ایران آرزوی موفقیت می‌کنم زیرا اگر بتوانند نتایجی که می‌خواهند را بگیرند، به جام‌جهانی می‌روند و این اتفاق بسیار خوبی خواهد بود. از اینکه در این شرایط سخت نمی‌توانم تیم‌ملی را همراهی کنم، واقعاً ناراحتم. کاش مصدوم نمی‌شدم و می‌توانستم برای تیم ایران بازی کنم اما حالا که نیستم، بهترین آرزوها را برای همبازیانم دارم. امیدوارم آنها موفق باشند و در جواب حرکت زیبایی که انجام دادند، باید بگویم قلب و روح من هم در بازی‌های آینده کنار آنهاست و برای موفقیت‌شان دعا می‌کنم.

از اشکان درخصوص مسابقه با قطر و شانسی که برای پیروزی داریم، سؤال کردیم که او گفت: همه ما می‌دانیم که بازی بسیار سختی داریم. این مسابقه در زمین آنها برگزار می‌شود و می‌خواهند در خانه خودشان موفق باشند اما تیم‌ملی ایران هم بازیکنان بهتری دارد و هم مربیان بهتری. کیفیت تیم ما بسیار بالاست و برای برنده شدن باید خودمان را باور داشته باشیم. اگر سخت تلاش کنیم، برنده شدن در قطر دور از دسترس نیست.

او افزود: گرفتن سه امتیاز بازی با قطر، با توجه به شرایط جدول برای ایران بسیار مهم است و شانس ما را بالا نگه می‌دارد. با توجه به اینکه در مسابقه بعدی هم در تهران مقابل لبنان قرار می‌گیریم، این شش امتیاز خیلی به دردمان می‌خورد. من به شکست دادن قطر در قطر و بردن لبنان در تهران خیلی خوشبینم.

سؤال بعدی که از این بازیکن ارزنده تیم‌ملی‌مان پرسیدیم، وضعیت مصدومیتش بود که دژاگه گفت: فعلاً در حال استراحت هستم. پزشکان روی شرایط پایم نظارت دارند و احساس بهتری نسبت به روزهای گذشته دارم. البته هنوز تا پایان دوران مصدومیتم زمان مانده و می‌توانم بگویم برای شروع فصل آینده، به آمادگی مطلوب می‌رسم.

حضور دو تیم آلمانی در فینال لیگ قهرمانان اروپا یعنی بایرن‌مونیخ و دورتموند، مسئله‌ای بود که کمتر کسی فکرش را می‌کرد. قهرمانی بایرن هم باعث شد از این تیم به‌عنوان یکی از بهترین تیم‌های چندین سال اخیر دنیا یاد شود. طبیعی است که اشکان دژاگه هم در مورد این فینال حرف‌های جالبی داشته باشد: فینال لیگ قهرمانان را دیدم، بازی زیبا و هیجان‌انگیزی بود و فکر می‌کنم هرکس که این بازی را تماشا کرده، لذت برده. من فکر می‌کردم دورتموند در ادامه روزهای خوب و پیشرفتی که طی چند سال اخیر داشته، می‌تواند کاری انجام دهد و بایرن را شکست دهد. آنها در نیمه اول هم شانس‌های زیادی برای گلزنی داشتند اما از دست رفت. در ادامه هم بایرن بازی را در دست گرفت و در نیمه دوم فوتبال بهتری ارائه داد. فکر می‌کنم قهرمانی بایرن‌مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا درست بود و آنها شایسته این قهرمانی بودند.

252 41

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    27 2
    پهلوان دژاگه همیشه به یادت خواهیم بود